tintafant-m/2 jenter Skrevet 21. mars 2010 #1 Skrevet 21. mars 2010 jenta mi er 4 dager nå, og tar ikke brystet. prøver, men gir opp når hun ikke får ut melk. Har pumpet meg hver 3. time siden dag 2, og får nå ut 15 ml tilsammen pr pumping. Ikke så mye å skryte av når jenta drikker 70-90 ml pr måltid. Har ikke fått opp produksjonen på de to forrige heller, men hadde håpet på et mirakel nå Drikker rikelig, stresser ikke. Jenta mi sover veldig mye da, og det erikke mulig å få vekt henne og lagt henne til hver 2. time. kan fort gå 5-8 timer mellom hver gang jeg får henne på puppen. Siden hun sliter med å ta brystet; er det mulig at hun tar det senere om jeg nå kun pumper meg hver 3. time for å se om produksjonen kan øke?? Går bort så lang tid når vi først pupper og dermed pumper. Hun kan godt ligge på puppen 15-20min før hun blir illsint. de var så stresset på føden at jeg fikk ikke hjelp til åå legge henne til heller selv om jeg spurte. Andre tips?? Noen som har brukt afiprankur??
Guttemamman:-) Skrevet 21. mars 2010 #2 Skrevet 21. mars 2010 Har du prøvd ammeskjold?det hjalp meg...
❤️Ønskebarn1&2❤️ Skrevet 21. mars 2010 #3 Skrevet 21. mars 2010 Jeg er ingen ekspert, men tror jeg ville engasjert meg veldig for å vekke henne oftere. Når det går så lang tid mellom måltidene så blir hun sikkert veldig sulten og derfor så fort sint. Jeg pleier å skifte bleie når jeg skal vekke tøtta mi. Da våkner hun alltid.
tintafant-m/2 jenter Skrevet 21. mars 2010 Forfatter #4 Skrevet 21. mars 2010 Bruker skjold ja.. Anstrenge meg for å vekke henne,.... har kledd av henne, skiftet bleie, tom badet henne uten at hun orker å våkne. Hun er frisk asså, for når hun er våken så er hun våken..
❤️Ønskebarn1&2❤️ Skrevet 21. mars 2010 #5 Skrevet 21. mars 2010 Du kan jo gå på helsestasjonen å få hjelp.... Kansje de vet om noe som kan hjelpe. Hun har virkelig et sove hjerte da :-)
Mamma til BA08 og K10 Skrevet 21. mars 2010 #6 Skrevet 21. mars 2010 Kontakt helsestasjonen eller ammehjelpen og be om råd. Jeg fikk veldig god hjelp fra ammehjelpen da vi slet litt med ammingen i starten. www.ammehjelpen.no
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 21. mars 2010 #7 Skrevet 21. mars 2010 Har du snakket med helsestasjonen eller ammehjelpen? Ville ha forsøkt det først. Om det ikke går er det ingen skam å ty til MME...
miapia Skrevet 21. mars 2010 #8 Skrevet 21. mars 2010 Jeg hadde også en baby som som like mye, men jeg vekket ham hver tredje time om dagen. Skiftet bleie og tok av strømpebukse eller sokker. Det var det som hjalp mest. Sovnet ofte etter kort tid på puppen likevel. Etter 14 dager gikk det mye bedre. Gav pumpet melk med kopp utenom. Stimulerte kinnene og inni håndflatene /under foten for å ham til å suge, da holdt hanseg lengre våken også.
Ranveig R Skrevet 21. mars 2010 #9 Skrevet 21. mars 2010 Dette var dårleg av føden! Eg trur eg ville kontakta ammehjelpen for å få konkrete råd. Det at du klarar å pumpe ut 15ml til saman på begge bryst er ikkje eit mål på kor stor produksjon du har. Men dersom jenta ikkje tar puppen i det heile tatt vil du heller ikkje klare å auke produksjonen ved å pumpe, dersom du ikkje klarar å tømme brystet med pumpa. Men det er klart at det kan bli lettare å pumpe etter kvart. Med første vår hadde eg maks 30 ml på kvart bryst, Klarte ein gong 60 ml totalt etter ein time med svette og tårer, mens med andre klarte eg plutseleg 150 ml på eitt bryst. Fullamma begge lenge, så eg HADDE nok melk, sjølv om eg ikkje fekk ut noko særleg med første.
tintafant-m/2 jenter Skrevet 21. mars 2010 Forfatter #10 Skrevet 21. mars 2010 Har sett litt inne på ammehjelpen ja. Får vel ringe dem i morgen. Hun har virkelig et godt sovehjerte ja. Nesten dumt å klage på det, men hadde vært greit å fått henne på puppen litt oftere da. Takk for svar.
tintafant-m/2 jenter Skrevet 21. mars 2010 Forfatter #11 Skrevet 21. mars 2010 Bruker syntocinin spray også forresten, men synes det ser ut til at melka kommer tregt uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå