Gå til innhold

Huff...Jeg angrer meg for at jeg valgte dette navnet til datteren min!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selv sier jeg Malin med "tynn L", men siden vi bor på Toten, har jeg fått med meg at det tydeligvis er vanligst å uttale navnet med "tykk L", og det høres rett og slett for jæv... ut.

Hvordan uttaler dere Malin, og hvor kommer dere fra?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De har tykk l her også, i Fredrikstad. Ikke bra.

Jeg er opprinnelig fra en annen by, og jeg ville også sagt Malin slik du gjør.

Hvis det plager deg er det vel ikke for sent å bytte.

Hvor gammel er hun?

Mamma angret på navnet hun ga meg siden folk begynte å kalle meg det det rimet på...Hun byttet etter et år;).

Skrevet

Jeg sier med tykk L, bor på østlandet..

Skrevet

Hun er snart 1 1/2 år, så jeg føler på en måte at det er litt for seint. :-/

Skrevet

Bor i Bergen og bruker tynn l.

Skrevet

Med tynn l, bor også på østlandet.. :)

Skrevet

Du kan trøste deg med at jenta di som blir oppvokst på Toten vil føle det mer naturlig enn deg å høre navnet sitt med tykk L. Jeg uttaler med tynn L, men synes ikke tykk L er stygt.

Skrevet

Jeg bor også i Fredrikstad, og har aldri hørt noen si Malin med tjukk l.

Kjenner to Malin'er.

Skrevet

Hva uttaler man en tykk l? *rødmer*

Skrevet

Vi uttaler Malin med tynn L. Og jeg er enig med deg, Malin med tykk L er heslig.

Skrevet

Når du uttaler Lèn tjukk, så presser du fremre midtdel av tunga opp mot ganen.

Østlendinger uttaler stort sett Len tjukk.

Skrevet

Anonym 21:51: Da tror jeg du og jeg har litt ulik oppfatning av hvordan tykk l høres ut. Jeg vet om flere voksne som heter Malin her i Fredrikstad. Har inntrykk at det er MANGE i byen her som heter det. Og alle jeg har hørt som sier Malin sier det med tykk l. Såsant de er fra Fredrikstad. Malin er desidert et penere navn med tynn l....

Skrevet

Synes det er fint navn jeg.

Uttaler med tynn L- østfold.

Gjest Sauen og ungene
Skrevet

Jenta vår heter Malin, sier det med tynn L (bergen).

Skrevet

Er det ikke fredrikstaddialekten som har en ganske spesiell L da?

Eller er jeg på bærtur. En sånn midtimellom L. Hun dama i fra unge mødre, hun som har en sønn som heter Oliver og en liten datter. Hun har denne Lèn jg tenker på? Er ikke det Fredrikstad?

Skrevet

Synes det er fint uansett. Ville ikke byttet det.

Skrevet

Jeg bor på Toten, og sier Malin med TYNN L... De er bare de mest innbarka totningene som bruker tjukk L.

Si ifra når du hører folk sier det "feil". Jeg heter Marie, og her på toten legges trykket oftest på første stavelse, men jeg har i mange år nå protestert og rettet på folk. Jeg heter Marie med trykk på siste stavelsen, og det er jo en himmelvid forskjell! Samme med Margrethe eller Helene f. eks. Grusomt ;-)

Skrevet

Da må du vel være den eneste fra toten med tynn L :P

Skrevet

Jeg bor i Nord-Norge, og vi sier Malin med tynn L.

Det er jo et veldig pent navn da.

Du må bare fortsette å uttale det på din måte, så kanskje de i nærmeste krets som kjenner henne begynner å uttale navnet slik som du vil at det skal uttales?

Skrevet

Malin med tjukk l i Fredrikstad? Det tror jeg hører med til unntaket. Jeg er fra et lite sted i nærheten av Fredrikstad, men har aldri hørt det uttales slik.

Skrevet

Malin med tynn l er et nydelig navn, så da må du rette på dem og si:

det uttales Malin! Så sier dem det riktig til slutt :)

Skrevet

Her på Nordvestlandet uttaler man Malin med tynn L, men det spørs vel hvor man kommer fra.. Uansett : NYDELIG NAVN, ikke bytt det, fortell folk hvordan det skal uttales <3

Skrevet

Her i Bodø er det med tynn L :)

Skrevet

Tynn l, og er fra Nordland.. Her navn som Anette, Henriette, Mette navn jeg ikke ville kallt en datter, da det blir Anætte, Henriætte og Mætte.. :)

Syns Malin er et pent navn jeg, synd om du må bytte fordi folk ikke kan uttale det på tross av dialekt!.. Går jo an å si Malin med tynn l, selv om man normalt snakker en dialket med tjukk l.

Skrevet

Nå spurte jeg akkurat kjæresten min som er født og oppvokst i Fredrikstad hvordan han sier Malin.

Ikke overraskende uttalte han det med tykk l slik jeg mener....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...