Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er litt ny på dette her. siden eg venter min første. og har vel egentlig aldri satt meg inn i sånne ting da.. Har termin nå i mai. Så da går eg ut i permisjon i begynnelsen av mai. Pga eg er permitert 50 % fra jobb, så lønner det seg vel mest for meg å ta 46 uker permisjon med 100% lønn. Kommer sikkert til å ta ut noen uker ferie når eg får feriepengene i år også, bare for å forlenget permisjonen med noen uker. Eg havner da tilbake på jobb ca i april. Eller pappan da, hvis han har permen helt på slutten. Hvordan funker det da med barnehageplass og sånn? Får barna plass når de er under 1 år? Kan man søke selv om fristen er ute? må jo nesten vente til barnet er født. Hva gjør man om man ikke får noe plass? det er jo noen mnd igjen til høsten da, og da man egentlig får plass til barna i barnehagen.

Eg er kanskje en smule grønn på dette her, så håper noen har litt peiling..:) bor forresten i bergen. Men er på let etter ny leilighet, så vet ikke helt hvor vi havner enda. Vanskelig søke noe sted før det også... er mye å tenke på.. og alt er så nytt...:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer nok an på bosted - men det er vanskelig å få barnehageplass midt i året. Hovedopptaket er i august. Mange bruker dagmamma, eller hjemmeværende slekt og venner i månedene frem til en har fått barnehageplass. Men det skader jo ikke å søke. Jeg har også termin i mai, og vi har allerede begynt å spare penger på en egen konto som forhåpentligvis skal gjøre at vi har råd til at jeg går hjemme til august neste år...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...