Tommage♀♂ Skrevet 21. mars 2010 #1 Skrevet 21. mars 2010 Fikk brev i posten før helgen om innkallelse til samtale ang min alenemor-status. Sønnen min blir 3 år i begynnelsen av april, kan det være derfor? At jeg da må dokumentere jobb osv? Eller er det fordi de ikke tror at jeg er alenemor? Hva må jeg evt ta med? Bekreftelse på arbeidsforhold osv har de jo gjennom søknader på os. Bør jeg ta med leiekontrakten min?
Tante Bassa Skrevet 21. mars 2010 #2 Skrevet 21. mars 2010 Jeg har akkurat vært på en slik samtale. Hadde ikke med noen papirer. De ville bare vite hvordan situasjonen min var fortiden. Om det var noen forandringer osv. Jeg synes egentlig det var litt bortkastet, da de like gjerne kunne tatt det over tlf.
Tommage♀♂ Skrevet 21. mars 2010 Forfatter #3 Skrevet 21. mars 2010 OK. Ikke noe jeg bør ta meg fri fra jobb for altså? Er egentlig på landskonferranse den dagen, så da ringer jeg og avtaler nytt tidspunkt.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2010 #4 Skrevet 21. mars 2010 Har aldri vært på noe sånt i mine 6 år alenemor.
Tante Bassa Skrevet 21. mars 2010 #5 Skrevet 21. mars 2010 Jeg hadde nok dratt på landskonferanse, og avtalt ny time på nav. Merkelig at ikke alle aleneforeldre må på slike samtaler. Kanskje de plukker ut noen tilfeldige.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2010 #6 Skrevet 21. mars 2010 Jeg fikk beskjed om at jeg kom til å bli kalt inn når barnet er 3år fordi det da stilles krav til aktivitet for at man får os. Jeg har barn på 2år, men måtte utsette skolen 1år siden jeg ble hengende for langt etter pensum pga flytting, sykt barn og samlivsbrudd. Sikkert for at de skal se at du oppfyller det kravet.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 21. mars 2010 #7 Skrevet 21. mars 2010 det er helt vanlig praksis og er nok en samtale om hva du vil med livet ditt. trenger ikke ta med noe om det ikke står spesifisert i brevet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå