Gå til innhold

bekkenløsning er noe dritt....flere som har det her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er i min uke 10 nå, og kjenner bekkenløsningen for fullt. hadde det med jenta mi og fra uke 12, ble kvitt det i 3 mnd etter fødselen,men kom tilbake da, og nå er det værre enn noensinne..off...det er så vondt, har ikke sagt noe på jobben enda om at jeg er gravid, vil vente til uke 12, men vi får se, fortsetter det sånn går det ikke lenge altså, jobber på legekontor med høyt tempo, så vanskelig å tilrettelegge så mye da vi bare er 2 sekretærer. er vondt å gå, ligge og sitte. det er vel det eneste symptomet jeg har nå, så skal jo være glad for det da, men off, hvordan skal det ende?

veit ikke hvor jeg vill med dette da, men ja....men er det flere her som har det og hva gjør det med det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var hardt plaget fra midten og ut på mitt forrige svangerskap. Kjente anntydninger til bekkenløsningen også ca to år etter fødselen.

Nå er jeg bare i uke 6, men gikk 3 mil på ski før jeg viste jeg var gravid (var vel ca 4+ uker på vei da) og da kjente jeg faktisk anntydninger til problem i bekkenet. Tenkte da at det var litt rart, gått mye på ski i det siste og ikke hatt noe lignende problem. Kobla ikkje med at jeg kunne være gravid der og da, ble mer logisk etterpå ;)

Nå kjenner jeg litt bekken verk inni mellom, når jeg snur meg brått, sitter lenge, står litt bøyd (typisk henger opp klær ol.)

Jeg håper for min del at dette ikke har kommet for å bli.. Verka sinsykt i korsryggen på jobb på fredag etter å ha sittet lenge. Verker faktisk bare jeg sitter for lenge stille i sofaen... trenger absolutt ikke at bekkeløsningen begynder alt....

Vet ikke hva jeg gjør den det. HAr en fleksibel jobb. Verre er det med en aktiv livsstil.. Vil absolutt ikke slutte med trening og fysisk aktivitet helt enda... Så krysser fingrene for at det går seg til...

Skrevet

Jada... sliter allerede med å snu meg i sengen... "henger" igjen liksom...

Hender sambo snur seg brått i søvne og lander oppå meg fordi jeg ikke rekker å flytte meg unna...hehe

Har merket det ganske tydelig i en uke n og er bare 8 uker på veg... hvordan skal dette gå?????

Skal til legen igjen rett over påske. da skal jeg be om krykker og henvisning til fysioterapi....

Skrevet

Hei

hadde det sist svangerskap og det var helt grusomt. Hadde vondt i hofta flere år etterpå...

Synes jeg kjenner antydning allerede 7++ og gruer meg litt om det blir som sist. Gikk på svømming og brukt slynge hos fysioterapeut...men vet ikke hvor mye det hjalp...Synes nesten hofta glapp ut av ledd noen ganger...

Så litt spent selv og...prøver å gå mye og bruker smarte sko.

Skrevet

Her kom bekkenløsningen i uke 5.

Dumme meg trodde ikke at det var noe som kunne komme så tidlig.

Går jevnlig til fysio grunnet dårlig rygg i utgangspunktet. Han er og akupunktør, så han holder det litt i sjakk for meg,

Vondt er det uansett, og jeg ønsker ikke å si noe på jobb før etter påske, så jeg må lyve og si det er ryggen.

Noen tips.

*Gå med bena samlet.

*Snu deg, og vri deg med samlet ben.

*Legg en pute imellom bena for å stabilisere bekkenet om natten.

*Gå med korte skritt.

*Ikke løft tungt.

*Bruk varme og kalde omslag om hverandre, men i korte intervaller.

Sikkert mye mer også, men dette har hjulpet litt for min del i alle fall.

Skrevet

hei alle sammen:)

takk for respons på innlegget.

og takk for råd og tips, bruker mye av de rådene allerede, men syns ikke det hjelper så mye. skal på første kontroll etter påske så får be om henvisning til fysio da, har ikke sagt det på jobben enda, så får vente med noen behandling da de vil begynne å lure.

god bedring til alle oss da..hehe..og håper vi ikke blir alt for dårlig, selvom jeg veit hvor dette vil gå :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...