Gå til innhold

Overreagerer jeg her? trenger synspunkter/råd!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Planlegger dåp og kjenner jeg begynner å bli sprø!!! Har to litt overengasjerte foreldre som vil aller helst planlegge, dvs organisere hele greia.

Får påminnelser blandt annet fra min mor om å huske duker osv, og faren min ringer for å si hvilke avtaler jeg må lage og når.

Min mor maser om å være med på oppdekning også, for hun vil jo gjerne ha sitt å si der også. (det var hennes ord, hun MÅ jo komme med råd, og vet hva som vil være finest..)

Hun sier hvilke servise vi skal ha og hva som vi skal kjøpe og hva vi ikke kjøpe.

Har gitt beskjed om at det er jeg som organiserer her, og at jeg tar i mot råd når jeg SPØR om råd.

Hva hadde dere gjort i samme situasjon?

Jeg vet at det er godt ment fra mine foreldre sin side, men syns det hele ender opp med overkjøring og det jeg mener og vil gjøre ikke er godt nok for dem.

Det er respektløst synes jeg da! Kanskje ikke alle som liker at de små barna ikke er så små lenger.

Vil ikke såre dem heller, men angrer på å ha nevnt ordet dåp i det hele tatt, for dette tar litt av!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kan nevne at jeg er nærmere 30...og bor ikke hjemme med foreldrene mine heller.

Skrevet

Jeg synes ikke du overreagerer. Si fra om at hvis de ikke lar deg ordne dette selv så lærer du det aldri. (om det er tanken på at du ikke ska klare det som driver dem). Selvsagt klarer du dette helt fint;)

Det er DU som inviterer, og denne gang skal de bare få være gjester.

Skrevet

Jeg har vært selvstendig siden jeg slyttet hjemmefra for 10 år siden, så å greie det selv greier jeg helt fint.

Men jeg forstår godt Tommage at det kan virke som at de ikke tror det slik de oppfører seg. De er skilt og tror at pådrivelsen er konkurranse mellom de to faktisk.

Har gitt dem pent beskjed om at det er jeg som organiserer dåpen, og at de skal få lov til å hjelpe til når jeg spør om det.

HI

Skrevet

Enig med Tommage, men du kunne jo gitt de noen oppgaver som holder dem opptatt fram til dåpen.

Skrevet

Hva med å sette de til å laga alle bordkortene for hånd? Etter dine anvisninger... Det tar tid:)

Skrevet

Pokker og, har allerede gjort det selv, hehe. Men bra tips 20:50 ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...