Trollemor75 Skrevet 21. mars 2010 #1 Skrevet 21. mars 2010 Gutten har en jeksel som snart skal bryte gjennom, og siden onsdag har han hatt veldig løs mage. Dvs. Onsdag var han dårlig, hadde feber, hadde 2 veldig løse bleier og kastet opp en gang. Da trodde jeg at det var mild omgangssyke, siden han "henger" men en barnehagejente. Men hverken jente, moren eller meg ble syke. Torsdag var han frisk som en fisk, og ingen løs mage. Siden fredag går det i ett med bleieskift, det går fra grøtaktig til helt løst, man skulle trodd jeg fullammet han enda. Ingen feber, men spiser på alt han får tak i, fra skoen sin til fars storetå. Kan det være tenner, eller er det mild omgangssyke? Og hva skal jeg gjøre frem til det blir bedre? Det hører med til historien at han har appettit og blir helt krakilsk om jeg gir han typisk løs mage mat, for han er det business as usual. Det eneste jeg har klart å kutte er melk (fordi han ikke er begeistret for det i utgangspunktet), han får Biola drikk, Biola yogurt og rismelk med kalsium som erstatning. Hvordan takler dere jeksler eller lignende mageepisoder? Skal ringe til fastlegen i morgen, men har begrenset tillit til mannen.
Trollemor75 Skrevet 21. mars 2010 Forfatter #3 Skrevet 21. mars 2010 En siste dytt før jeg legger meg. Begynner å bekymre meg for gutten, men han virker jo helt frisk ellers!?
Trollemor75 Skrevet 22. mars 2010 Forfatter #4 Skrevet 22. mars 2010 Jeg dytter en gang til. Vi er på 3. bæsjebleie siden kl. 07.00, og fastlegen er selvsagt ikke tilgjengelig. Kan det virkelig være tennene, og hva kan jeg gjøre, eller skal jeg betale sure kroner for å få time på Forusakutten? Gutten har ikke feber, har god matlyst og er bare litt mer gretten og klengete enn vanlig. Han bære bæsjer hele tiden, og det er til tider veldig løst.
CMH Skrevet 22. mars 2010 #5 Skrevet 22. mars 2010 Det høres ut som tenner. Min gikk igjennom det da jekslene kom. Feber, diare, noe nedsatt matlyst ( Men den kom tilbake fort). Her varte diaréen i en uke før det kom tenner fram. Masse bløt suppeaktig bæsj flere ganger om dagen og veldig klengete, ville bare sitte i fanget og gråt nesten om vi satt henne ned. Hvis du vil kan du jo kontakte lege/hs for å være sikker.
Trollemor75 Skrevet 22. mars 2010 Forfatter #6 Skrevet 22. mars 2010 Tusen takk Mamma Mø, da er det sikkert tenner. Vanskeligste er det å holde han unna mat som forsterker diareen. Han er jo sulten, og blir pottesur fordi han ikke får grøt og brød. Det hjelper liksom ikke at han får kjeks og banan som erstatning. Jaja, om 2 dager er det gått 1 uke. Får bare tøffe det ut, men det er litt ubeleilig siden vi flytter den uken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå