TillaMaria81 Skrevet 21. mars 2010 #1 Skrevet 21. mars 2010 Jeg plages veldig med halsbrann og har nå kjøpt Gaviscon (som jeg har lest gravide kan ta??!!) det funker, prolemet er bare at jeg omtrent heller har halsbrann enn å måtte tygge de GRUSOMT ekle tablettene... holder på å brekke meg hver gang det begynner å skumme i munnen (som de jo skal gjøre), det setter seg fast i tennene og jeg tåler ikke smaken... Noen som har noe tips/erfaring med Gaviscon? Og, noen som vet hvor ofte man evt kan ta de (hvis jeg lærer meg få de ned..)
doble<3<3 Skrevet 21. mars 2010 #2 Skrevet 21. mars 2010 æsj, æsj og æsj.. jeg klarte de heller ikke.. her går det i mandler og melk dessverre.. orker ikke den brusingen i munnen og syns det smaker grusomt.. sorry, ingen hjelp fra meg..
Checkit Skrevet 21. mars 2010 #3 Skrevet 21. mars 2010 Kjøp flytende, smakseR IKKE godt, men funker som bare d,...
grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 21. mars 2010 #4 Skrevet 21. mars 2010 jer tar bestandig mye vann i munnen mens jeg tygger de da går d litt bedre.. å så pusser jeg tenene rett etterpå.. takler ikke at d setter seg i tenenne..
Hurra <3 Skrevet 21. mars 2010 #5 Skrevet 21. mars 2010 Kjøp flytende Gaviscon!! Jeg prøvde også tablettene først og bare brakk meg. Den flytende smaker ikke godt, men går helt fint å bare svelge ned. Har super effekt også!
Ronja&Odin Skrevet 21. mars 2010 #6 Skrevet 21. mars 2010 ærsj nei nasty greier. hu på apoteket lurte meg. jeg sa jeg skulle ha sånne jeg hadde sist. de var da i en grønn pakke med mint smak. ikke samme farge på pakka lenger men hun skjønte hvem det var. den kan tas av gravide, og smaker godt. den gaviscon smaker dritt, og jeg mått spytte den ut med en gang jeg fikk den i munn hehe prøv den andre...
TillaMaria81 Skrevet 21. mars 2010 Forfatter #7 Skrevet 21. mars 2010 Oj, haha, bra å høre det ikke bare var meg:) takk for tips om flytende! Alt annet må være bedre enn den grusomme følelsen av at det bare vokser og sveller i munnen, uhhh... Heller vond smak da:) skal kjøpe og teste imorgen!
nieIDA *med nr 4 e FØDEKLAR* Skrevet 21. mars 2010 #8 Skrevet 21. mars 2010 Novaluzid er trygt for gravide og effektivt. Smaker omtrent som tannkrem og finnes både som tyggetabletter og flytende. Gaviscon er grusomt. Husker da jeg gikk gravid med nr 1 så var det kun Gaviscon som var trygt for gravide. Sleit meg gjennom mange mnd med de grusomme tablettene. Æsj...
mamma i vest :) Skrevet 21. mars 2010 #9 Skrevet 21. mars 2010 Eg brukte flytende gaviscon i forrige svangerskap, virket veldig bra smaken er ikkje så ille heller den enn halsbrann'en
noepågang FØDT Skrevet 21. mars 2010 #10 Skrevet 21. mars 2010 Tritralak funke hest! smake som litt fluor og er en liten tabbelett som ikke skummer. syns den e god i forhold tel aille di andre produktan som æ testa sist. Gaviscon e pyton!
MxH Skrevet 25. mars 2010 #11 Skrevet 25. mars 2010 Det jeg husker mest fra mitt første svangerskap er halsbrannen. Den grusomme halsbrannen jeg hadde døgnet rundt! Jeg brukte Gaviscon flytende og det smakte ikke akkurat godt, men alternativet var søvnløse netter. Ondt skal ondt fordrive er ett gammelt uttrykk! Det gikk vel 3-4 flasker her i huset og jeg må si at det er utrolig hva man venner seg til. Men tyggetabletter prøvde jeg en gang og aldri mer. Fysj og fy... Hehe!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå