Gå til innhold

4 dager gammel nå - kan hun ha smilt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heheheheheh.... Lov å prøve seg:-) Så veldig sånn ut!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt er vel mulig, men jeg tipper at du må nok minimum vente et par uker til. :)

Skrevet

hehehe tviler på det.. Men alt er jo mulig ja..

Trodde jenta mi smilte de første dagene jeg også... Men det viste seg bare å være luft i magen som førte til at hun trakk på smilebåndet ;)

Skrevet

Åårgh, hvis din fire dager gamle baby har smilt blir jeg kjempemisunnelig..

Vår på snart 6 uker, har enda ikke smilt..:-( Gleder meg til det kommer!!!

Skrevet

hehe... her også smilte mini fra første stund, men tror det bare er litt rykninger.

Skrevet

For ordens skyld er det pappaen som er overbevist om at hun smilte, selvsagt til han, så for min del er det egentlig helt OK å høre at det trolig bare er litt rykninger:-D

Skrevet

Det ser du på øya hennes, om dem også smiler var det et smil. Det er langt fra umulig at hun har smilt.

Skrevet

De lager jo veldig mange rare grimaser på den tida der, pga ufrivillige muskelsammentrekninger og luft i magen, så er nok mest trolig det som er årsaken, selvom man aldri kan være 100 % sikker såklart. Synes denne oversikten er veldig fin, om motorisk og sosial utvikling hos den lille fra mnd til mnd:

http://www.lekegrinda.com/det01.shtml

Skrevet

Ungen nr.2 smilte allerede etter 3 dager og hadde øyekontakt da hun smilte. Smilte nesten hver dag etter dette så jeg var ikke i tvil.

Ikke hadde hun mageproblemer heller.

Skrevet

Er hun født til termin? Vil tro at det har noe å si. Er hun født 14 dager og termin så er sjangsen større for at hun smilte.

Skrevet

Det kan hun vel.

Jeg har 4 barn, og har merket forskjell på dem. Har noen som er født over, på og før termin. Ene som var født over hadde god og våken øyekontakt og smilte, og det gjentok seg ofte.

Minste som kom 15 dager før termin hadde bare slike sovesmil, og var 6 uker før jeg fikk et tilsvarende smil.

Skrevet

Jta vår kom ei uke etter termin, og hun holdt øyekontakt fra første stund. Smilte fra hun var fem dager gammel, men ikke ordentlig før hun var tre uker, da var det helt tydelig at hun smilte, med hele seg liksom :) Da var det tydelig for alle at hun smilte, ikke bare for oss som satt å nistirra på henne hele dagen ;)

Men at det er fryktelig bevisst vet jeg ikke om jeg tror, ikke etter bare fire dager. Selv om det sikkert kan ha vært et smil, så er det nok bare en av de tingene de gjør ubevisst enda, så fortsetter de med det når de ser reaksjonen deres! Men det er jo min mening selvfølgelig :)

Skrevet

Snups var født to uker etter termin og smilte da hun var en dag gammel. Hvis ikke det var et smil, har hun enda ikke smilt. Hun er fem år gammel nå :)

Skrevet

Så herlig sagt, Tokatter.

Tusen takk for svar. Den nybakte far er fortsatt overbevist :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...