Gå til innhold

Hva tenker du om dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du kommer til en liten lekeplass, inneklemt mellom mange bygninger, der det sitter en jente og en gutt (15-16år) og røyker. Siden det er bygninger rundt hele veien så blir det ganske så tett der og røyken forsvinner ikke bort med det første, værtfall ikke når de tenner på neste røyk rett etter at de kasta fra seg den forrige.

Ingen boliger har direkte innsyn til denne lekeplassen. Men den brukes hyppig av mange med småbarn siden det er lunt der. Hva synes du om at den brukes som røykeplass for tenåringene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja...lufta er for alle, men det er jo litt unødvendig at de skal sitte på en lekeplass å røyke synes jeg. Ville kanskje spurt på en grei måte om ikke de heller kunne gått et annet sted å røyke.

Skrevet

Det er ingen småunger der?

Da tenker jeg fint lite.

Jeg har med småunger og planer om å leke der?

Da ber jeg dem røyke et annet sted.

Skrevet

Uakseptablt uavhengig av hvor bra luftgjennomstrømming det er der.

Skrevet

typsk ungdommer.. hehe..

gikk ofte på lekeplasser når vi var yngre for å røyke vi også.. rart det der..

men aldri om det var noen der og vi kastet ikke sneipen de heller.

hadde ikke reagert med mindre det var barn som lekte der og de var så nærme at det berørte barna.

jeg er vel en av dem som kunne funnet på å sakt noe om jeg så dem kaste sneipen der jeg da... selv om det var tomt for unger..

sagt noe som: er det virkelig nødvendig og kaste sneipene deres her? det kommer sikkert mange små barn og leker her en dag og som kanskje putter røyken deres i munnen... det er jo bare å kaste den i søple:)

Skrevet

Hadde med meg guttene mine på 4,5 og 6år. Det er såpass trangt mellom bygningene at det ikke er mulig å f.eks holde seg i andre enden for å ikke puste inn røyken.

Begge de to ungdommene hosta godt der de satt å røyka. Så ca 5minutter etter at vi var kommet sa 6åringen min: "Vet dere hvorfor dere hoster sånn?! Det er fordi at dere røyker og det er skadelig for kroppen. Det blir nesten som å spise gift. Og vet dere en ting til, det er ikke godt for oss å være her for vi puster inn røyken noe som ikke er bra. Om dere ikke har lagt merke til det før så er dette faktisk en lekeplass!!"

Skrevet

så bra sagt av gutten din da!! hahahaha:) kjempe kult, her ser vi hvem den "voksne" av disse var:):)

Skrevet

Håper bare han holder på den voksne holdningen sin når han blir tenåring, da har mor intet å frykte. MEN slektes han på sin mor så blir det vel et kaos uten sidestykke =P

Han kommer egentlig ganske ofte med slike bra utsagn som man ikke forventer at skal komme fra en 6åring. Kan vel muligens komme av at både jeg og faren bevist har gått inn for å aldri snakke til barna som at de er uvitende. Også får de svar når de spør og siden de har spurt hvorfor pappa røyker og hva røyk er så har de fått svar.

Skrevet

Lufta er for alle...

Herregud så patetiske folk er som virkelig klarer å tenke på sånt i hverdagen. Godt dere har lite problemer!

Skrevet

jadda jadda jadda :P

Skrevet

så bra:)

jeg har akkurat slutta og røyka og gutten min på 3 skjønner dette fordi han altid har sett meg røyke. så da har jeg snakket med han om at mamma ikke skal røyke mer fordi det er litt dumt og ikke bra. og fordi jeg har en liten baby i magen som ikke må få røyk på seg:):) dette er han kjempe gla for:)

har ikke snakket så mye mer om det med han fordi han er såpass liten jeg da..

håper gutten din virkelig tar med seg dette resten av livet:):) høres ut som en oppvakt flink gutt:):)

Skrevet

er jo noen som bryr seg om ungene blir passive røykere eller ikke!! og godt er det!

glad du ikke er mora mi.. som gir f... i om ungen leker på en lekeplass forpesta av nikotin!

Skrevet

Hadde syns det hadde vært verre om det var voksne som satt der å røyka. Er jo ikke så lett å be ungdommer om noe som helst, det er vel bare sånn det er. Er vel egentlig opp til deg hvem som skal bruke lekeplassen.

Skrevet

"Er vel egentlig opp til deg hvem som skal bruke lekeplassen"?

så teit sagt!!hahaha......lekeplassen er jo lagd for at barn skal leke der??!

jiiiiises!!

voksen eller ungdom, må da vell kunne finne seg en annen plass og stå??! nei vet du hva? gir en lang F... i om jeg må be noen ungdommer røyke en annen plass hvis barnet mitt vil leke der.

jeg mener BARN HAR FØRSTERETT PÅ LEKEPLASSER JEG!

Skrevet

Herregud sier jeg bare!

Har du aldri vært ungdom og gjort dumme ting. Er det din private lekeplass, er det et offentlig sted hvor alle kan være har du ingenting du skal ha sagt!

Hilsen en ikke røyker som ikke kan bestemme over ca 4,5 mill mennesker

Skrevet

Helt enig 020407 og nov spire!

Lekeplassene er da laget for barna, eller er det jeg som har gått glip av ny og viktig info om temaet?!

Skrevet

Jeg vil si at jeg har noe jeg skal ha sagt om hvor folk røyker når det forpester miljøet til mine barn. Passivrøyking er skadelig og senere forskning viser at det er enda mer skadelig enn det man hit til har trodd. Lekeplassen er laget for barna, ikke for at ungdommer eller voksne skal ha en røykeplass.

Jo jeg har vært ungdom og gjort dumme ting, men ikke en gang når jeg var en røyker var jeg så dum at jeg røyket der det var barn!

Skrevet

herregud sier nå jeg!

er ikke røyker selv, men tidligere røyker.. og det jeg sier er at jeg ikke vil at mitt barn skal puste inn andres røyk spesielt ikke på en jævla lekeplass!!! ber IKKe folk på gata røyke lenger unna ungen min. da flytter jeg meg.

men på en lekeplass der SKAL det være røykfritt, privat eller ikke! såpass mye forlanger jeg for ungen min ja!

stakkars ungen din...

Skrevet

tror nok noen bryr seg veldig lite om ungen sin eller er hypp på litt krangel i dag:)

underholdende!!:)hihi

Skrevet

"Stakkars ungen din"?????

Hva er det her for noe æ? Bare fordi ikke alle er enig med at du skal jage bort ungdommer, så er det synd på barna til folk. Tror kanskje du er ute etter å krangle i dag jeg.

For å være helt ærlig så har jeg ikke vært i din situasjon enda og jeg hadde nok sagt til barna mine at vi får komme tilbake senere når de "store barna" har gått hjem. Og ja, kanskje en lei situasjon for deg og barna dine det her, men ikke kom å sett spørsmålstegn til mine evner som mor for det vet du ingenting om.

Skrevet

seriøst???!

her jeg bor er det ikke så mange bra lekeplasser så vi drar et stykke på en som er større og bedre.. og (sorry ordbruken) fader heller om jeg hadde sagt til ungen min at : beklager lille venn, men de store barna får være der og du får ikke leke så vi får gå hjem igjen! (??!!!!?)

derfor sier jeg stakkars barna dine som har ei mor uten litt bein i nesa som står på for unga sine.. at det går ann!! enn at du seriøst tar med unga ut for å leke og hvis noen røyker der så skuffer du barna dine og sier at de ikke kan leke der nå!??!!

hvis vi drar på lekeplassen for å leke så skal vi det!! og tror heller ikke det er noe problem for ungdommene om jeg ber dem passe seg så ungen min kan leke på lekeplassen, som er tilrettelagt for barn uten å måtte puste inn giftig røyk!

Skrevet

en ting til du.. hvorfor reagerer du på at jeg sier stakkars barna dine?

DU sier jo at vi er patetiske??? og du sier jeg vil krangle.....

det ER jo synd på barna dine!! gleder seg til å gå på lekeplassen og leke, men mamma er så veik at hun ikke greier og spørre om noen røykerer kan flytte seg så hun lar ikke barna leke i det hele tatt istedet?? hahaha

Skrevet

Gidder ikke si noe mer til deg jeg mensen-nazi. Håper du får det veldig godt når du krangler deg til alt som faller deg inn. Kanskje det er dine barn det er synd på.

Skrevet

jajaja... skal finne ut hvem av oss som er bak mål jeg.:). en fin dag!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...