Gå til innhold

hvilken utedress, 6 mnd gammel jente

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg vil ha en dress til å ha på henne i vognen, og til å bruke i manducaen vi har. vi må snart legge vekk posen vi har og bruke en litt tynnere, men med mer klær under, vil da gjerne ha en dress som kan brukes til det også.

noen tips? fleece, vanlig utedress eller? hun bruker str 74 nå, hvilken str bør jeg kjøpe? har en i 86, den er alt for stor.hun er lang i ryggen, så vil gjerne ha en som ikke er kort der.

håper noen har et forslag:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde vel ikke kjøpt en dyr dress siden hun ikke skal kravle i søla alene. Reflex sin vårdress har vi i liten str. og så har vi ull under.

Skrevet

nei, det blir ingen dyr dress, enten kjøpe en rimelig en ny eller en brukt på finn. det er bare det at jeg ønsker en som holder ute litt av været og kulden når vi skal ut på tur, hun vil ikke ligge i vognen lenger, så jeg bretter ned posen litt og hun får sitte på første stillet, så vil gjerne ha noe så hun ikke blir kald. har ellers fleece og ull til å ha under..

takk for tips:) andre?

skal ta meg en runde å se etter dress til henne nå til uka. det er vel best med en hel og ikke todelt til slike små?

Skrevet

personlig ser jeg ikke helt bruksområdet for en parkdress på en 6 mnd gammel baby. Fleece eller ulldress fungerer fint!

Skrevet

Ungane våre har brukt ulldressar (+ vottar, leggings og regnsokkar) i bæreselen. Ser ikkje poenget med heil utedress, då det blir varmt inntil ryggen/magen din. Dvs vi har hatt regntøy på ein gong eller to, men i utgangspunktet tar eg ikkje baby ut i bæresele i pøsregn.

Skrevet

Når jeg har bært baby i Manduca, har jeg pakket henne inn i min jakke (Peekaru bærevest), dvs vest i fleece. Også har jeg brukt paraply. Det har fungert fint på dager med mye regn. Det finnes jo også vindtette bærejakker, for ikke å snakke om bæreomslag.

Når hun har sittet i vogn har hun sittet i jakke eller en tynn fleecedress.

Skrevet

Vi har brukt vårdress til våre ved 6mnd alder. Har kjøpt den litt stor(har lange barn og har kjøpt 86 til de) og så har de kunne brukt den leeeenge. Våre unger har vært med på tur fra den alderen så da har det vært nødvendig med noe vindtett.

Synes det er bedre med en tynnere dress og så heller regulere hva man har under etter været.

Skrevet

Vi brukte ull og ullfleece både i fjor vår og høst, det fungerte helt fint.

Utedress fikk han først i januar når han var allerede 11 mndr gammel. Hadde det ikke vært for at vi skulle på ferie et sted med masse snø (aking er gøy!), ville vi ventet til barnehagestart med utedress.

Vi bor på Vestlandet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...