Anonym bruker Skrevet 21. mars 2010 #1 Skrevet 21. mars 2010 Noen som har tips om hva som er bra? Kondom er "turn off"....
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2010 #2 Skrevet 21. mars 2010 Hvis du har regelmessig syklus kan jeg anbefale dette: www.buenaventura.no (PFC = Personlig FruktbarhetsComputer)
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2010 #3 Skrevet 21. mars 2010 Jeg bruker prevensjonsmiddelet nevnt over her, bare dne gamle utgaven (Lady-comp). Har brukt det i 9 år nå og er godt fornøyd- rent bortsett fra at jeg begynner å bli lei av å være nervøs for graviditet. Grunnen er at man får rødt lys opp mot halve syklusen, hvilket vil si du er fruktbar. Da må man bruke kondom el.l for å være helt sikker på ikke å bli gravid. Min mann hATERkondomer, så vi har hoppet av i svingen og det har funket helt fint i mange år nå. Men etter at vi fikk vårt siste barn er jeg blitt mer engstelig, siden jeg jo VET at dette ikke er en hundre prosent sikker metode.. Brukte pessar før, i de røde fasene, det funket utmerket. >Men dette selges ikke lenger. Når det er sagt, så er denne "bakdelen" mye mindre i mine øyne enn bakdelene m andre prevensjonsmidler, spesielt de hormonelle (lån boka "den bitre pillen" på biblioteket så ser du hva p-piller gjør m kroppen!!). Ja, jeg kunne jo sterilisert meg men føler vi er for unge. Dessuten vil sambo ha et barn til- jeg vil ikke, men jeg tenker at om vi skulle være uheldige å bli gravide v å hoppe av i svingen er d ikke the end of the world heller. Men om noen år blir det sterilisering:) Du bør imidlertid ha stabil syklus for å bruke dette, da lyssignalene baserer seg på prognoser fra dine målinger over tid. Har du uregelmessig syklus blir det bare rødt lys på deg og da er ko pointet borte..
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2010 #4 Skrevet 21. mars 2010 Hvis ikke så er jo kobberspiral et alternativ...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå