Gå til innhold

2.fødsel lettere/raskere enn 1.fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det slik at det går raskere unna med andremann, eller er det bare en "myte". Og er det sånn at åpningsfasen på 2.mann er kortere/ raskere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1.fødsel satt igang 12 dager på overtid. Ble satt på drypp rundt kl 8 - 15:53 var ungen ute. Tøff fødsel!

2.fødsel ordnet kroppen selv. Startet med vannavgang 9 dager før termin kl 11-12, kl 07 neste morgen var ungen ute.

Første fødsel varte ikke så lenge, men var dog den tøffeste. 2.fødsel gikk mye lettere selv om den varte lenger.

Skrevet

Gjennomsnittlig går den betydelig raskere - men det kan jo dukke opp komplikasjoner andre gang selv om det ikke gjorde det første gang, og da blir ikke nødvendigvis fødselen hverken raskere eller lettere likevel...

Skrevet

Førstmann var ute etter 6timer (fra vannet gikk) men bare 2 timer fra vi kom på sykehuset! Var fort gjort, svisj så var han ute, uten problemer! Spent på hvor lang tid det vil ta denne gangen....

hilsen HI

Skrevet

Min første fødsel tok også 6 timer fra vannet gikk, nummer 2 begynte med rier og tok bare 3 timer. Det var kanskje hakket mer intese smerter på slutten fordi alt gikk så fort.

Skrevet

Begge fødslene mine startet med spontan vannavgang.

Første fødsel: nesten 20 timer fra vannet gikk, 14 timer med rier

Andre fødsel: 3 timer og 50 min fra vannet gikk, riene startet rett etter vannet gikk

Andre fødsel var tusen ganger bedre!! En drømmefødsel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...