Gå til innhold

Hva syns du??


Petit-Potet

Anbefalte innlegg

Jeg trenger sårt råd etter at jeg i går kveld fikk en svært ubehagelig telefon fra mine svigerforeldre:(

 

Som så mange andre har jeg både facebook og blogg. Jeg har bilder av meg selv, min samboer, kattene våre og nå også min gravide mage og ultralydbilde. Dette gjelder også bloggen min.

 

Jeg viser ikke mer hud enn akkurat magen, hverken pupper eller lår.

 

Svigerforeldrene min ringte meg i går kveld og sa at hele hans familie var rystet over hvordan jeg kunne utsette et uskyldig foster som ikke en gang er født for noe slikt! At jeg blottet det mest intime og private som finnes. Og de sa en graviditet er kun mellom mann og kvinne.

 

Jeg ble så lei meg og flau. Og jeg som alltid har vært så stolt av bloggen min. Det er også min samboer og min egen mor.

Både min mor og min søster bor i Bergen og det er mest derfor jeg blogger, slik at de også kan følge med på utviklingen.

 

Hva skal jeg gjøre? Slette bloggen for å få fred? Eller stå på mitt?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

snakker om gammeldags...

men ska innrømme at mine svigerforeldrer (eller mest svigermor) er oxo gammeldags, og av den grunn har jeg valgt å ikke legge ut UL bilde i frykt for at hun ska få snusen i det å syns at det er helt bak mål :(

bilder av magen har jeg ikke interesse av å legge ut, det kan jeg heller sende på mms til di nærmeste :) og ellers så ser jo folk det når jeg er ute å handler eller sånn :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigermor her også ja...

 

Ser hva du mener, og jeg kunne fint klart meg uten bloggen.

Men når jeg blir bedt om å la være fordi de føler jeg "skader" deres barnebarn begynner sinne å koke i meg...

 

Det er jo først og fremst vårt barn er det ikke? Og barnet er jo ikke født enda, så det er jo egentlig ikke bilder av barnet. Men av meg...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal fortsette med bloggen og være stolt av magen din! Hadde skjønt det hvis du hadde lagt ut bilder som viste mer kropp, men det der må de da kunne tåle! Så lenge du og din kjære står for det, bør ikke andre ha problemer med det! Og argumentet med at babyen blir skadet av det er i hvert fall tull!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er voksen og bestemmer over deg og hvordan du ønsker å dele graviditeten med andre. Jeg har veldig lyst å se bloggen din :):)

Jeg synes også mannen din burde bekke deg opp der, å si ifra til foreldrene sine at det der ikke var OK.

 

De har lov å føle å synes hva de nå enn vill, men det er ikke alt man trenger å si heller... åsså er det jo ditt valg. Og at du ikke er så gammeldags som de liskom. Tull å tøys, synes nå jeg! Stå på ditt! Du gjør det ikke for å irritere de, men for å dele det med familien i bergen blant annet ;) STÅ PÅ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, nå ble jeg glad! Ja, tror jeg vil beholde den. Den er jo ikke så "avslørende" syns nå jeg.

 

Ta en titt og se hva du syns...

 

www.maddemamma.blogg.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du faktisk hadde skadet barnet så synes jeg at det er på sin plass at besteforeldre griper inn selv om det er ditt barn. At mange vil barnet ditt godt er jo en bra ting, og alle er dessverre ikke forundt å ha gode foreldre som alltid passer godt på de. Men det er jo ikke tilfelle her... Å legge ut et magebilde kan vel knapt kalles neglekt eller mishandling av fosteret... Hadde du brukt stoff eller noe lignende derimot... =O)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei =) jeg syns bloggen din er kjempe bra, fortsett og blogge, og ikke bry deg om at dine svigerforeldre er gammeldagse =) bildene du legger ut er jo smakfulle og fine.

jeg er forresten fast leser av bloggen din, og syns det er kjempe spennende hver gang det kommer et nytt innlegg fra deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig koselig, tusen takk:) :)

 

Ja, jeg skal prøve å overse de. Håper jeg klarer det! Vil jo ikke bli uvenn med noen heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også fast leser av bloggen din, og den er BRA!!

IKKE bry deg om hva dine svigerforeldre sier!

Jeg hadde ikke hatt lyst å legge ut ul - bilder og bilder av magen av meg selv, men viss du og din mann synes det er greit. Så KJØR på!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med de andre her. Vær stolt av bloggen din, og ikke bry deg om andres meninger om ting de ikke har noe med i utgangspunktet. At du skader barnet er jo et argument som ikke henger på greip. Fortsett å blogg og vær deg selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..

 

Er helt enig med de andre.. Synes både bildene og bloggen din er fin jeg.. Du har litt gammeldagse svigerforeldre og det er noe du dessverre må leve med. I tillegg når deres venner og familie reagerer på bloggen din blir det ekstra følsomt for dem.. Bare stå på ditt og fortsett med bloggen din du...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det alle sammen...

 

Jeg var så stolt av bloggen min før dette kom opp. Eller, jeg ser ikke på bloggen min som noe big deal. den er heller ikke særlig "populær", men jeg har alltid kost meg med den. Og nå skammer jeg meg nesten. Selv om jeg vet jeg ikke burde. Jeg har jo ingen ekle bilder der og jeg tror heller ikke folk kommer til å grave opp disse bildene når sønnen min er eldre. De er de alt for dagligdagse og ordinære for!

 

Skal andre barn si "haha, der er magen til mammaen din og ædda bædda!!" da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Baby blue!

 

Jeg forstår på en måte alle litt. Jeg forstår frykten som dine svigerforeldre føler. Hvorfor betyr dette noe for de? Er det gammeldags å ville beskytte noe som de synes er dyrebart og nært? Ofte kommer frykt ut med alt for høy temperatur, i en upedagogisk form, og virker tilsynelatende egoistisk. Kanskje det ikke var så gjennomreflektert av dine svigerforeldre å uttrykke seg akkruat sånn. De bryr seg åpenbart om deg, sønnen sin, og barnebarnet på vei. De vil alles vel. Så er de redd for at lillegutt skal måtte lide av å bli eksponert så mye "offentlig". På en måte de selv synes er privat.

Her er det nok på tide å ta en prat. Nøytralisere stridsøkser. Prøve å komme på bølgelengde. Ikke helt lett.

Synes dette likner på kulturkræsj. På hver vår side bruker vi forskjellig språk, har forskjellige referanser, grenser og kan hende også litt forskjellige verdier.

Jeg respekterer dine valg selv om jeg ikke ville vært så åpen selv. Blogging handler jo om å skrive dagbøker man vil dele med andre. Det er en moderne uttrykksform med mange muligheter. Den er levende. Den har et nyhetselement. Du kan krydre med mange elementer.

 

Jeg kunne aldri gjort det samme, men det er fordi jeg føler selv at dette er privat. For meg, mine venner, og min familie.

Jeg skriver dagbok, tar opp video på webcamera, og sender magebilder til mor og svigermor annenhver uke. På facebook kan man ikke se at jeg er gravid. Jeg har heller ikke bestemt meg om jeg vil ha baby-bilder der heller, men istedet sende bilder til de som jeg har lyst skal se de.

 

Vi har alle forskjellige grenser. Men dere og svigers er nære og skal ha et nært forhold lenge. Det viktigste er at begge opplever at de blir forstått og lyttet til på en tålmodig måte - dere trenger ikke å være enige.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner ikke det i det hele tatt, hva er problemet med en blogg?det er jo mange som blogger om graviditeten og legger ut bilder, hva er galt med det?nei, vet du hva, måte på å være gammeldags da, og hvor kommer det inn at dette er noe mellom bare en mann og kvinne?jeg er stolt av å være gravid jeg, og har gjerne lyst til å dele dette med andre. Har ikke noe blogg selv, men legger ut bilder av mage(med klær), ingenting galt i det spør du meg. så kjedelig, er ikke gøy å høre sånt fra svigerforeldrene, men det sier mye om de, ikke deg. Ser du ikke vil ofre noe, men synes da du bør fortsette med den madde;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...