Gå til innhold

Strawberrynet.com.. Slippe å betale moms.. Hvordan?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter. Hvordan var dette nå igjen når jeg bestiller varer på Strawberrynet.com. Kan jeg slippe å betale moms og/eller frakt på en eller annen måte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

eller toll mente jeg kanskje...

HI

Skrevet

kosmetikk (sminke, kremer, såper, sjampo) er tollfrie varer. MVA må du belage deg på å betale med mindre firmaet merker pakken din som gave og den går gjennom tollen.

Skrevet

Dersom du kjøper for under 200, så tror jeg du skal slippe unna ekstra kostnader.

MEN!! Jeg kjøpte sminke gjennom strawberrynet nylig, for 250 kr. Hadde hørt at det var tollfritt, så jeg regnet med at jeg kun ville få en ekstra kostnad på mva. Men jammen meg så har posten en "tjeneste" der de sjekker OM varen skal fortolles eller ikke (Forenklet tollbehandling), som kostet meg ytterligere 120 kr! Så jeg måtte betale 170 kr for å få henta pakken på posten. Og denne var merket som gavesending av strawberrynet....... Jeg ville ha spart 50 kr på å kjøpe sminken på parfymeriet i stedet... Blæh! Så det ble første og siste gangen jeg gjør det hvertfall...

Skrevet

Bestill for under 200 kr hver gang, så slipper du ekstra kostnader. Jeg har bestilt mange ganger, og er veldig fornøyd:-)

De reklamerer vel med at du skal få igjen tollen hvis du bestiller for mer enn 200. Har ikke prøvd dette selv.

Skrevet

Takk for svar. Jeg leste inne på nettstedet deres om at dersom jeg faxer, mailer eller sender inn kvittering på det jeg har betalt i toll så får jeg pengene tilbake.

Da blir det billige produkter!!! :) Herlig!

HI

Skrevet

Ja du scaner bare kviteringen og sender de en mail der du ber om å få refundert pengene og legger ved konto nr.ditt. Så legger du ved kviteringen som vedlegg.

Tar en del uker før du har pengene på konto.

Skal sende de en mail i kveld og be om å få refundert rett over 500 kr for moms og forenklet tollgebyr.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...