Gå til innhold

Pappapermisjon lenger enn 10 uker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har termin 1.august, og her i huset skal pappaen ta ut mer enn 10 uker permisjon. Vi har ikke bestemt akkurat hvor mye mer han skal ha. Hvilke erfaringer har dere gjort dere her? Hvor lang permisjon har far hatt hos dere, og hvordan har dette fungert?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her delte vi permisjonen mellom oss, ca et halvår hver. Det var den ordningen som passet best for at vi begge skulle bli ferdige emd studiene våre. I korte trekk: veldig positivt for far og barn, og båndet mellom dem, gjør at arbeidsfordelingen i heimen har gått veldig greit, iom at vi er like innkjørte i alle rutiner begge to, og da får far god tid til å finne ut sin måte å gjøre ting på. Men jeg merket selvsagt at det var slitsomt å kombinere det å ha en 7mnd gammel baby som jeg ammet samtidig som jeg studerte. Mye dårlig samvittighet på meg. Men alt i alt ville jeg gjort det samme igjen dersom vi hadde hatt muligheten. Denne gangen blir ting litt annerledes, fordi jobbsituasjonen til far gjør det vanskelig å være lenge borte.

Skrevet

Med førstemann (født tidlig i mai) begynte far ferie som gled over i permisjon i juni. Han var hjemme med tulla vår frem til rett over påske. Dvs at han tok hele permisjonen, men vi var hjemme sammen frem til midten av august. (jeg var fulltids-student)

Gikk veldig bra, men var litt slitsomt og slet litt med dårlig samvittighet. Bare vær forberedt på reaksjoner til deg som: Hva? Vil du ikke være hjemme med ditt eget barn?, mens mannen min BARE fikk skryt for at han valgte å være hjemme. Det var ikke alltid like hyggelig.

Denne gangen skal jeg være hjemme alt utenom de 10 ukene. Pga jobbsituasjon, og at jeg vil være mer hjemme denne gangen enn forrige.

Skrevet

Ja, typisk at folk skal mene noe om det også! Det er da virkelig ikke noe andre har noe med! Vi har snakka sammen i dag og bestemt oss for at jeg skal ta 8 mnd og han 5 :) +ferie...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...