Gå til innhold

Armbånd mot kvalme


Snart mamma til 2 herligste :)

Anbefalte innlegg

Har noen av dere prøvd disse?? er mye kvalm, kaster opp. Har fått kvalmestillende av legen, men de hjelper bare litt. noen som vet prisen på disse, og om de må bestilles osv..??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjøpte sånne armbånd og de hadde ikke noe særlig effekt på meg, men jeg ser at det er flere her inne som anbefaler det, så det varierer sikkert fra person til person. De kostet ca 150 kroner for 2 stk. Har fått to forskjellige kvalmestillende av legen, afipran og postafen. Afipranen hadde heller ingen effekt, ble nesten verre fordi det ga meg økt spyttproduksjon - æsj! Postafenen virker, men jeg blir helt ufattelig trøtt av den, legger meg kl 20 og sover til 07, pluss en lang lur midt på dagen (fikk sykemelding til over påske). Er 8+4 i dag og skal ikke tilbake på jobb før jeg er 11+0 og jeg krysser alt jeg har for at det er bedre innen den tid. Denne kvalmen er virkelig helt forferdelig - jeg synes nesten det er verre enn fødselen fordi det varer i ukesvis - er helt utenfor meg selv! Var ikke noe særlig kvalm forrige gang jeg var gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes de virker på meg jeg. Men kan jo være fordi jeg vil de skal virke;) Kjøpte mine på apoteket i forrige svangerskap, husker ikke hva jeg betalte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dem og jeg syns de virker :)

Men jeg er "bare" kvalm og kaster ikke opp....

Selv om kvalme ikke er "bare bare" uansett :)

Tror de kostet 200 for to på apoteket. I starten orket jeg ikke å ha dem på så lenge, men nå kan jeg ha de på hele dagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De selger også slike på hurtigruta. Eller så kan du lage slike selv for å teste om de funker, før du evt. kjøper mer solide greier. Kan lages av en tråd som du knyter fast en treperle (litt større enn en ært ) på. Denne skal ligge 2 fingerbredder opp fra håndleddet på innsiden.

 

Håper kvalmen gir seg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for superflotte svar!!

 

Helt forferdelig og være kvalm.. Ligger meg også alt fra 19.30 og utover til senest 21.00 for blir utrolig trøtt av de kvalmestillende.. Men drømmer HELE tiden når eg sover og da, og husker ALT :)..

 

Har kjøpt armbåndene i går. Syns ikke de virket da, men i dag merker jeg at jeg er litt bedre.. YES (som min sønn på 23 mnd sier) !! Tihi..

 

Lykke til til dere andre som er dårlige og, er faktisk helt forferdelig, utmattende og grusomt. Føler aldri en ende og tenker at du kommer til og gå sånn i ni mnd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...