Gå til innhold

Middagstips =)

Susan*lillegutt og mini*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sikekrt vært laget en om ikke to sliketråder før,men...

kan ikke dere slenge ut litt middagstips her da?

Vi er seriøst matleie og aner ikke snart hva vi skal ha til middag..

vi prøver å lage en meny for en mnd om gangen,og følge den men er nå så matlei at vi aner ikke hva vi skal lage mer.. ALT må lages fra bunn av her,pga storebror som ikke tåler div.

Håper dere har en og ikke to tips til oss =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

en OM ikke to tips til oss, hahaha,skriveleif er ute å går :D

Skrevet

Ja du skal få ett middags tips og IKKE to av meg haha.. Neida:)))

Her har du noen tips fra meg:

Potetmos og kjøttdeig i form i stekovnen.

kutta grønnsaker i form, fiske pinner og poteter/potetmos.

Pølselasagne (i stedet for lasagneplater bruker du makaroni i stedet for kjøttdeig bruker du pølser.)

Røkt fisk, gulrøtter og hvit saus og poteter.

laks i form i stekovnen med masse grønnsaker også i form i stekovnen

fiskekaker i brun saus

pannekaker

grøt

omelett

stekte egg

Skrevet

Hei, her er et par tips fra meg også:

Lasagne m cottage cheese istedet for hvit saus (enklere og raskere å lage)

Kylling enchiladas med hjemmelaget guacamole og salsa

Hjemmelaget kylling nuggets med ris og sursøt chilisaus (ungene her elsker det!)

Fiskegrateng med poteter og revne gulerøtter

Potet- og maissuppe

Pitabrød med masse salat, fetaost og kylling

Skrevet

Jojo; har du tilfeldigvis oppskrift på fiskegrateng? Eg har prøvd eit par gongar men blir liksom ikkje fornøgd...

For eit par dagar sidan hadde vi (etter mi meining) kjempegod middag; laksefiletar smurt inn med sitronsaft, salt og pepper, bakt i ovnen med eit par store klattar soft spesial rundt (= smørkraft utan melk), til laksen hadde vi poteter, delt i 2, dryssa litt salt over snittflatene og bakt i ovnen, og guløtter i bitar og løk i båtar, litt soft spesial oppå og bakt i ovnen det og.

* minestronesuppe = grønnsakssuppe, av det du har i kjøleskapet + hakka tomatar + ev. litt bønner og/eller pasta, gjerne med heimelaga focaccia til. Eg pleier å bruke gulrot, litt potet, brokkoli, løk, bønner om eg har, tomat og pasta. Og suppe-/grønsaksbuljong.

* pølsegryte; pølser i bitar, bruna i steikepanne. Kok makaroni/pasta (gjerne fullkorn), steik/wok blomkål- og brokkolibukettar, tynne løkbåtar og gulrotstavar, bland alt til slutt. Lagar du mykje kan du lage ein kvit saus neste dag, helle den over og varme heile sulamitten i ovnen med ost (eller brødsmular) på toppen.

* tomatsuppe (Hakka tomatar, suppebuljong utblanda i vatn, mjøl-/maizenajevning, litt olje eller smør, litt sukker, litt salt, litt pepper. Kok, smak til litt, stavmiks, tilsett så ein passeleg skvett fløte/eller "fløte" melk er eit problem). Servér med ferkt brød, og gjerne kokt makaroni for å glede ungane.

Eg er kjempeglad i supper av alle slag... Supper kan varierast i det uendelege, dei er like gode neste dag og kan så å seie alltid frysast og tinast igjen med stor suksess.

Skrevet

tomat,sitrus og meste av frukt er nesten forbud her i huset pga storebror sin eksem og fruktose mal.

men takker så mye for tipsene, mye som hørtes godt ut ja :D

Skrevet

Beklager Ranveig R, har ingen oppskrift på det. Men neste gang jeg lager det skal jeg prøve å skrive ned hvor mye jeg har av det forskjellige og da deler jeg gjerne. Ingrediensene jeg bruker er selvfiska fisk(fra svigers), makaroni, purre, egg, ost og masse godt krydder.

Den pølsegryta di skal jeg jammen meg prøve meg på litt senere i uka!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...