Gå til innhold

Hygieneartikler-hvilket merke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når det gjelder såper og kremer..hvilket merke kjøper dere inn til babyen? Er så mange ulike...vet ikke hva jeg skal velge!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har kjøpt neutral og libero sine, de fleste merkene er gode tror jeg, men jeg passet på å kjøpe parfymefrie produkter.

Skrevet

Kjøper uten parabener (hormonhermere) jeg. Produktene fra SebaMed er gode, og serien til Babyline. SebaMed er både med og uten parfyme, mens Babyline er helt parfymefritt.

Har funnet ut at sønnen min har atopisk hud, og trenger veldig milde produkter. Har god erfaring med Adrema-serien, men denne er jeg ikke sikker på om er uten parabener. Men den er stort sett uten parfyme da. Kremene er i allefall kjempebra!

Skrevet

Prøver å bruke minst mulig produkter, så går vel for en sinksalve fra Babyline og har kjøpt babyvask fra Sebamed.

Skrevet

Så en link til tester av produkter her inne (grønn hverdag sin nettside tror jeg) og der anbefales egentlig ganske mange av merkene. Men i hovedsak kom produktene som er svanemerket best ut i testen. Dette gjelder de parfymefrie produktene både Libero, Derma, Natusan Babyline, Ænglamark og flere andre. Et merke som jeg hadde tro på var Weleda fra helsekosten - men de kom ganske dårlig ut i testen. Kommer til å droppe det med andre ord. Produkter med parfyme kom også dårlig ut i testen.

Tenker jeg kommer til å prøve meg litt frem, men vi handler en del på Meny og der har de Derma - så kommer sikkert til å handle det først.

Skrevet

Ënglamark fra coop kom veldig bra ut i testene, og er ikke så ille på pris heller. les testen på grønn hverdag.

Skrevet

Grønn hverdag sjekker ikke om produktene er hudvennlige, men om de er miljøvennlige. Altså om de er miljøvennlige under produksjon og hvilke tilsetningsstoffer som kan være skadelige for miljøet som er i produktene. Så selv om produkter kommer dårlig ut i testene til grønn hverdag er det ikke nødvendigvis dårlige produkter til barn.

Miljøvennlig og hudvennlig er ikke nødvendigvis samme sak!

Aderma er uten parabener, og en kjempefin serie for barn og voksne med atopisk hud. (Tror uansett ikke at parabener er noe man skal være hysterisk redd for.. noe må man faktisk konservere disse produktene med)

Skrevet

Vi brukte badeolje og babysjampo fra sebamed baby -serien sist. Tenker å bruke det nå og. Derma sin badeolje er forresten veldig god, har brukt den til en badeglad storesøster, og selv om hun fint kan være i badekaret til huden neste smuldrer opp, så sitter oljen i huden selv etter tørk! Oljen til natusan er derimot ikke så god på slike langtidsbadere!

Skrevet

Har en gutt på 2 med atopisk eksem og bruker Decubal krem, Apobase e.l.

Ellers har jeg brukt apotekets badeolje i badevannet. Og Silulen sinksalve.

Alt kjøpt på apotek.

Shampo kjøper jeg på vanlig butikk, er ikke så nøye med det. Skal jo bare vaske fort igjennom håret og skylle. Bruker noe som ikke svir i øynene selvfølgelig.

Skrevet

Her står det hva de tester på grønn hverdag, og det er ikke bare miljøskadelighet. Det er også viktig med det som er allergifremkallende og hormonforstyrrende.

6 Inneholder ingen potensielt allergifremkallende, miljøbelastende eller hormonforstyrrende stoffer. Anbefales.

5+ Inneholder parfyme, men ingen av de mest allergifremkallende parfymestoffene, og ingen andre negativstoffer. Produkter til babyer bør imidlertid være helt parfymefrie, og produkter med karakter 5+ anbefales ikke i denne testen.

5 Inneholder ett eller flere stoffer fra en av de nevnte kategoriene (allergifremkallende, miljøbelastende eller hormonforstyrrende)

4 Inneholder ett eller flere stoffer fra to av de nevnte kategoriene

3 Inneholder ett eller flere stoffer fra tre av de nevnte kategoriene

2 Inneholder spesielt problematiske stoffer: Cyclomethicone eller Cyclopentasiloxane. Dette er stoffer som står på norske myndigheters liste over prioriterte miljøgifter.

1 Inneholder forbudte stoffer. Vi fant ingen forbudte stoffer i denne undersøkelsen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...