Gå til innhold

Når dere leser bøker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Legger dere da merke til hvordan forfatteren ordlegger seg, hvordan han bruker de forskjellige tegn?

Jeg gjør det. Jeg legger merke til detaljer og irriterer meg grønn over visse ting. Jeg følger med på "jordmoren", må liksom kjøpe hver bok av den og få med meg fortsettelen. Men legger så godt merke til mange feil i den boken. Forfatteren der bruker !!!!!! altfor mye, bruker feil navn av og til inni historien. Som man skjønner fordi man vet hvem de snakker om, men så kommer feil navn, og tidsperspektivet inni boken stemmer ikke alltid overens med det hun skriver.

I andre bøker legger jeg og merke til slike ting. Gjør dere?

Det samme gjør jeg i filmer. Husker en lang bil scene med Tom Cruise en gang. Av og til når de filmet han hadde han på selen, neste gang av, så på så av.. Slik legger jeg godt merke til i mang filmer.. Er det bare meg??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei,du er ikke alene!!

jeg også leser mye bøker,både for meg og barna,og legger godt merke til feil,tunge setninger,eller ovedreven bruk av tegn.

Samme med filmer, jeg leser ikke tekst,siden jeg er skotsk, hører jeg bare etter,men legger merke til om teksten ikke er det som personene sa,og blir irritert, gubben ler og sier jeg må jo tåle noen feil,men når de som jobber med dette får betalt oger utdannet,så synes jeg absolutt ikke man skal oversette toalettbørste med tannbørste. feks.!!

Skrevet

Jepp, legger merke til slike ting. I forrige bok jeg leste la jeg merke til at forfatteren skrev "ikke" istedet for "ikkje", noe som fikk meg til å lure på om det er lov å skrive "ikke" på nynorsk nå, men senere i boken brukte hun "ikkje", så jeg antar at det er en feil. Blir det for mye av slike feil orker jeg ikke lese mer, for det ødelegger leseopplevelsen. En bok som har så mange feil som du skriver ville jeg lagt fra meg for lenge siden.

Skrevet

Toalettbørste = tannbørste?! Er det mulig å være så sløv? Haha!

Skrevet

Det er en serie. Kommer ut hver 4. uke. Så jeg må jo bare lese videre, må vite hvordan dette vil ende hehe.. Har kommet til bok 35 nå så er jo klart at feila er delt ut over mange bøker. Men likevel.. Er egentlig noe med de !!!!!! som irriterer meg mest. Mister jo sin virkning når det er i gjennomsnitt ett utroppstegn annen hver anvsnitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...