Anonym bruker Skrevet 21. mars 2010 #1 Skrevet 21. mars 2010 Kort sammendrag: var til sengs med en fyr, kondomet sprakk, han fortalte at han har hepatitt B... Nå sitter jo jeg med tusen spørsmål... Hvor stor er sjansen forat jeg nå har fått dette? Han sa at sist han var til legen, hadde nivået av virus i kroppen hans gått ned til nesten ikke signifikant. Han sa også at han ikke har hatt noe symptomer av det, og at han har sluppet å ta tabletter mot det, for kroppen hans kvitter seg med det selv. Han fikk det påvist for 9 mnd siden. Han var ikke lenge inni meg, og jeg tror heller ikke at han kom. Det er vel ikke noe poeng i å gå til legen i morra, for det kan vel ikke påvises så fort? Men hvor lenge må jeg vente med å gå til legen? Nervøs jeg nå....
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2010 #2 Skrevet 21. mars 2010 Inkubasjonstiden er 6 uker til 6 mnd..., så du må nok smøre deg med MASSE tålmodighet... Krysser fingrene for deg !!
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2010 #3 Skrevet 21. mars 2010 Ikke noe gøy.. =( Her står det litt om det: http://www.lommelegen.no/320358/hepatitt-b Står også at de fleste som får hepatitt b blir helt friske igjen. 2-6 mnd. er inkubasjonstiden. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2010 #4 Skrevet 21. mars 2010 Jeg ville kontaktet lege hvis jeg var deg. Det kan godt hende de kan gi deg behandling for å redusere sjansen for at du blir syk. De gjør noen ganger dette når noen er blitt utsatt for smitte av f.eks HIV, så det kan godt hende de kan gjøre noe i ditt tilfelle også. Lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2010 #5 Skrevet 21. mars 2010 Hvorfor er det så mange kondomer som sprekker hele tiden? De hører det hele tiden på Olafiaklinikken også. Faktum er vel at folk er veldig dårlig til å beskytte seg, og selv om det florerer av gode agumenter for å bruke kondom, så er det de færreste som bruker den. Og HI, jeg har selvfølgelig ikke noe utgangspunkt til å vite om dere brukte kondom eller ikke, sier du at dere brukte en så har jeg ingen grunn til å ikke tro på det. Det var bare et lite tankekors. Produsentene av kondomer bør i alle fall ta alle disse feilvarehistoriene alvorlig.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2010 #6 Skrevet 21. mars 2010 Hadde regelmessig sex med en fyr uten kondom over lengre tid før han fortalte meg at han hadde både hepatit B og hepatit C. Slapp heldigvis unna begge to og fikk ikke noe sykdommer av han i det hele tatt heldigvis. Dessuten er det hepatit C som er farlig, som regel pleier man å ble helt frisk av hepatit B etterhvert. Tror du kan sikkert slappe helt av, men sikkert greit å bli testet om et par måneder for sikkerhets skyld
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå