MaRiAnNe_85 Skrevet 21. mars 2010 #1 Skrevet 21. mars 2010 Hei! Forrige svangerskap hadde jeg alvorlig svangerskapsforgiftning som endte med kramper under fødselen. Ble tidlig syk den gangen. Denne gangen har formen vært veldig fin inntill nå den siste mnd, og de har funnet en "dupp" på blodgjennomstrømningen som viser til at jeg kommer til å få svangerskapsforgiftning igjen. Det er bare et spm om når. Den siste tiden har jeg hatt en del flimringer for øynene, som sykehuset vet om, og et veldig svingende blodtrykk. Har blodtrykksmåler hjemme og har de siste dagene funnet et veldig merkelig blodtrykk. På morgnenen har jeg blodtrykk på 105/95 og i løpe av dagen 150/100. Har i tillegg en del flimringer når jeg skal legge meg og jeg kjenner at det skremmer livet av meg. Er så ufattelig redd for å få kramper at jeg nesten får angst. Burde jeg ringe føden nå i helga for å snakke med dem eller burde jeg vente til mandagen tror dere? Det som gjør meg usikker er at blodtrykker mitt svinger så utrolig,men har mange symptomer som kvalme,magesmerter, høyt bt, svingende utslag på proteiner i urinen osv. Et annet spm, hvordan kan proteiner i urinen svinge i fra en dag til en annen? Har skjønt at det kan være vanlig med 1+, men ikke på 2og -3+??
Gjest Skrevet 21. mars 2010 #2 Skrevet 21. mars 2010 Synes du burde ringe jeg.Du burde vel egentlig ligget på observasjon på sykehuset?Siden det svinger så veldig og du er i den siste måneden.Vasker du deg før du tar urinprøve,og er det morgenurin?Utflod kan også gi utslag på stixen.... Ønsker deg masse lykke til:)
MaRiAnNe_85 Skrevet 21. mars 2010 Forfatter #3 Skrevet 21. mars 2010 har vært inne til observasjon flere ganger,men bare en natt i gangen siden symptomene ikke har blitt værre over natte. Derimot blir jo symptomene værre over en uke,men det virker ikke som de synes det er så ille.. Vasker meg før jeg tar urinprøve og passer på at jeg ikke tar av det første og det siste av urinen som kommer ut. Får ringe føden å høre med dem. Begynner å bli så urolig for helsa kjenner jeg Er redd for å få kramper hjemme. Gubben våkner ikke lett heller... Takk for svar!
tullemoren ♀ + ♀ Skrevet 21. mars 2010 #5 Skrevet 21. mars 2010 Uff,syns ¨så absolutt du burde ringe ja! Dette er ikke noe man skal ta lett på, eklampsi er alvorlige greier... Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå