Gå til innhold

Flere enn pappa med på fødsel:-))

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her skal også min mor være med.Er flergangsfødende og dette blir min siste så det blir veldig spennende:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så spennende :-) Hadde nok med gubben til mine 3 fødsler. Hadde ikke klart å dele det med flere familiemedlemmer.

Skrevet

Kunne aldri i livet ha gjennongått en fødsel med mamma med!! Vet hun har lyst dersom ikke samboeren min rekker opp i tide pga jobb, men da føder jeg heller alene... Ikke det at jeg ikke er glad i mamma, men hun hadde sikkert klagd over at hun hadde ikke gjort det på den måten, og at det er da ikke såååå vondt for det hadde ikke hun osvosvosv. Hadde klikka! :P

Men ingen mødre er like ;)

Skrevet

sist hadde jeg venninne og min søster.. var alene da, denne gangen blir det samboer og søsteren min :)

Skrevet

Jeg skal ha med ei venninne, pappan blir kanskje med.. Han vet ikke om han tør enda

Skrevet

Jeg hadde min mor, og pappaen med da jeg fødte.

Tror det var betryggende for oss begge at mamma var der, for hun hadde en sånn fin ro. Hun holdt seg stort sett i bakgrunnen, og jeg syntes det var litt godt å vite at jeg hadde noen der som visste hva jeg gikk igjennom på en helt annen måte enn min mann, siden det var vårt første barn.

Men neste gang blir det nok bare oss to regner jeg med.

Skrevet

Da jeg fikk sønn min ble det krise KS å det var bare så vidt samboeren min fikk være med, altså pappan til barnet, men jeg gråt meg til det. Min storesøster skulle være med men fikk ikke lov!

denne gangen skal jeg FØDE tvillinger, er 16 uker på vei, 9 mnd siden KS, å nå SKAL mamman min, søsteren min og samboeren min være med :) Å jeg gleder meg!

Skrevet

Når det gjelder tvillingfødsel er det mange på stua.

Jeg fødte tv1 uten kompl var da en barnepl to jordmødre, to leger på stua, da tv2 kom ble det kompl kom da tre leger til.

Hadde snakket med jordmor om å ha med så mange på stua.

Lykke til med tvillinger, mine er 5 mnd stor koser oss.

Skrevet

Hvorfor forkorter du ordene? Du må ikke betale per ord her inne asså..

Skrevet

Da mamma fødte min minste lillebror, var pappa uaktuell som fødselshjelper, av mange grunner, men de var ikke sammen og han hadde en ny dame.. Så da var jeg og min tante, søsteren mamma nok har nærmest forhold til, med på fødselen. Det var litt av en opplevelse, og har nok knyttet oss tre sammen på en helt spesiell måte! :)

Skrevet

Godt vi er forskjellige...

Jeg kunne aldri finne på å ha med meg mora mi på fødselen. Da hadde jeg heller gjort det alene hvis av en eller annen grunn mannen min ikke kunne vært der..

Det å lage et barn er en veldig intim ting mellom to mennesker, som ikke har noen ting som helst med noen andre å gjøre, og fødselen er en minst like intim opplevelse. Blir nesten uvel av tanken på å ha mora mi der.. Hehe!

Skal legges til at jeg har verdens beste forhold til min mor. Bare så ingen tror noe annet:o)

Skrevet

En som skriver "asså" skal vel ikke klage på andres skrivestil. Det heter "altså" på norsk.

Skrevet

Aldri i livet om jeg skal ha med flere ennn min mann. Dette er noe mellom oss to. Faktisk ingen som sto ved fotenden og klappet takten!

Svigerinnen min og hennes ektemann har 3 barn og min Svigermor har vært med på alle 3 fødselene. Greit at de har god mor/datter forhold, men jeg synes det er på tide og klippe navlestrengen!

Skrevet

Har du problemer med å lese når jeg forkortet ordet?

Beklager, skjønte ikke at det var et problem.

Skrevet

Jeg hadde med både sambo, mamma og mormor med meg på fødselen:-) Å Angrer ikke på det, Den eneste tiden vi var alene var de siste pressene til jenta kom til:-)) Det var et øyeblikk vi ville ha alene.

Skrevet

Min mamma har vært med på fødslene nr 2 og 3, og jeg er så glad for det! Nr 1 var dødfødt og hun rakk ikke komme så fort (bor i utlandet). Hun rakk å være med på nr 2 med 10 timer. Om jeg kunne hatt søstrene mine med, så hadde jeg gjort det også. Storesøsteren min har vært med på alle fødslene til lillesøster (4), og jeg fikk være med på siste. Veldig spesielt!

Jeg hadde spurt bestevenninen min om å bli med på nr 3, noe hun takket ja til, men mannen min avbestilte henne i siste liten. Var lei meg for det, egentlig. Han trodde han hjalp meg med å gjøre det, han skjønte ikke hvor viktig det var for meg (hun skulle ta masse bilder).

Og så har mannen vært med på alle 3 fødsler, selvfølgelig. Og han har ikke hatt noe imot om at min mor var med.

Skrevet

Jøyemeien, her er folk gjestfrie ser jeg!

Er såvidt jeg vil ha med meg selv og mannen på fødsel, haha!

Skrevet

Oi, stilig at det er noen som har hatt med flere på fødsel.

Jeg hadde aldri taklet å ha mamma eller noen andre enn far med.

Skrevet

Her ville svigermor mi være med, og det fikk hun IKKE lov til. Ville bare ha med pappaen jeg. :)

Skrevet

Jeg hadde min egen far med på fødsel, ja det faktisk går an å ha sin egen far med også ;) hehe. Da skal nevnes at han var ikke inne i rommet da jeg begynte med presserier. Faktisk fødte jeg helt alene da det hele endte i dramatisk haste ks og masse andre ting.

Bare det å vite at man har noen hos seg, er faktisk en støtte. For meg å ha med mora mi eller x`en det hadde vært så feil på alle områder. Ikke har jeg noe godt forhold til min mor, og x`en ja han er en x. Så det å ha noen hos seg i en så spesiell setning er viktig. Men, da er det viktig å ha folk som gir deg masse støtte og er der for DIN del.

Skrevet

Sjønner godt du som ikke ville ha med svigermor, for det har ikke jeg villet eller:-) Er liksom ikke det samme som sin egen mor.. Glad jeg hadde med både sambo og mamma på fødselen, det hadde ikke sambo noe imot eller.. for da kunne jo hun hjelpe til når han ble siten å trengte pause..

Kommer til å ha med min mamma på neste fødsel også, om hun vil da:-)

men aldri svigermor;)) det blir ikke det samme..

Skrevet

Min mann jobber i nordsjøen, og jeg har derfor en veninne jeg kan ringe om det skjer når han er ute.

Dette er foresten 3 gang, 1 var min eks og mor med, 2 var med ny barnefar og da var bare han med.

Nå når jeg har tenkt en del på at det kan være at veninna mi skal være med har jeg faktisk ganske lyst at hun skal være med uansett om min mann er hjemme.

Hun er verdens beste venn, og hun kjenner meg ut og inn. Jeg har veldig lyst og dele den opplevelsen med henne, da hun har VELDIG lyst og være med!

Men så er jeg så redd for å "ødelegge" opplevelsen mellom meg og min mann. Hun er ikke en som tar mye plass, og hun hadde forstått om jeg plutselig følte for å være alene med min mann, men..

Har noen erfaringer og dele med meg her?

Skrevet

Jeg og har mann som jobber i nordsjøen. Da vi fant ut at jeg hadde termin midt i arbeidsperioden hans, søkte han en mnd perm, og fikk seg sommerjobb på ei ferje :) Da er han i allefall i nærheten, og kan delta på fødselen! Så blir han hjemme opptil 6 uker etter fødsel :)

Jeg har uansett alliert meg med mamma. Skal nok være hjemme hos henne rundt termin, slik at hun kan være en god nr. 2. Hun kan jo kjøre :) Hun blir ikke med på fødselen, der har min man satt ned foten. Men hadde vært trygt å ha hennes rolige vesen ute i gangen og bistå ved behov.. Mistenker sterkt at mannen min kan svime av, og da er han ikke akkurat til noe nytte... Synes overhodet det ikke er noe unaturlig å ha med moren sin på fødsel, min mor på sin side har født tre barn, og vet hva jeg kommer til å gå igjennom. Hun hadde aldri stått og masa på meg . Hun hadde nok blitt en god stand in :)

Annie 17:37 - du kan jo høre med mannen din hva han synes?

Skrevet

Jeg har verdens beste forhold til min mor. Men jeg kunne aldri tenkt meg at hun skulle vært med på fødsel.

Det er meg og min mann.

Da vi fikk nr 2 så stod mannen klar med telefonen og ringte min mor med en gang gutten var ute. Han syntes at på den måten fikk hun vært med på fødselen på en måte.

jeg tror han godt kunne tenke seg at hun var med.

Men hun kjenner ikke på stort behov for å bli med sier hun. Hun var kjempeglad for å delta når mannen min ringte henne. Hun syntes det var stort å høre barnebarnets første gråt :-)

Da min mor fødte meg så fødte hun meg alene. Ingen var der og støttet henne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...