Gå til innhold

Bleieslutt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når er det normalt med bleieslutt? Når bør man begynne å bekymre seg?

H.i

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eldste var litt over 3 år når hun sluttet med bleie, men er jo ikke uvanlig at noen bruker litt lenger tid (noen slutter før også). Det sies jo også at gutter flest bruker lenger tid på å bli tørr enn jenter. Vet om gutter som brukte bleie til de var 4 år, og noen gutter som fortsatt brukte nattableie når de var 5 år. Kommer jo helt an på hvor moden jenta/gutten din er!

Skrevet

Er nok veldig forskjellig. Gutter er ofte litt seinere ja.

Jeg prøvde med gutten min da han var 2,5 år. Det gikk ikke. Men nå når han ble 3 år ville han det selv. Så han har blitt bleiefri nå 2 uker etter 3 årsdagen sin. Tror 3 år er ganske så midt på.

Ville nok ikke blitt bekymret om det hadde gått enda en stund. De må være klare selv. Det kom tydelig frem her.

Skrevet

Mellom 2-4 år er det "normale".

Jeg synes personlig at 3 år er max.

Skrevet

Jenta mi er 3 1/2 år. Hun har virkelig lyst til å slutte, men får det ikke til. Vi har prøvd med ros, klistermerker og la henne gå uten bleie. Hun får ikke ut en dråpe når hun sitter på do, men 1 min etterpå kan hun tisse masse på gulvet...

Hun er veldig frustrert, for hun vil jo så gjerne lære.. Alle de andre på hennes alder i barnehagen har sluttet. Synes det er så trist å se at hun blir så lei seg.

Hun er nok ikke klar enda...

Storesøster sluttet da hun var akkurat 3 år. Da var hun helt klar, så trodde det skulle gå slik med lillesøster også. Men vi får nok bare vente til hun er klar.

H.i

Skrevet

Til Annie 10:34:

Høres ut som hun trenger fri fra prøvingen (ikke snakk om det uten at hun snakker om det, fjern alt av klistremerker, ja alt som minner om bleieslutt), virker som hun prøver for hardt. Kanskje hun merker litt store forventninger fra dere(?). Si ifra at det er helt greit at hun venter litt, så kanskje det kommer helt av seg selv om ikke så lenge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...