Gjest Skrevet 21. mars 2010 #1 Skrevet 21. mars 2010 Akkurat oppdaget at jeg er gravid igjen, var nok ikke hellt planlagt denne her nei, men vi får jo gjøre det beste ut av dette =) Termin i midten av november.. Flere som får to tette ? Lurer også på åssen jeg får sånn på siden her som viser hvor langt jeg er på vei for hver dag??
Gjest Skrevet 21. mars 2010 #2 Skrevet 21. mars 2010 Obs feil med september i nicket, har endret det nå =)
magica og lille tryll ♡ Skrevet 21. mars 2010 #3 Skrevet 21. mars 2010 Hei! Velkommen og gratulerer!! ) Jeg kommer også til å få to tette. Har ei på 8 1/2 mnd og er nå 12+0 idag ) Altså så blir det 16 mnd mellom de dersom frøet kommer til termin. Vi hadde planlagt to tette, men trodde virkelig ikke at frøet skulle sitte på første forsøk liksom, regna med det tok noen mnd som sist. Menmen... må jo bare anse meg som superheldig når jeg vet hvor mange som sliter... Har hatt mange tanker om hvordan dette kommer til å påvirke oss som familie og lille tryll som naturlig nok vil få mindre oppmerksomhet når bebisen kommer, men har kommet fram til at dette skal vi klare og at snuppa er heldig som får en lillesøster/bror som er såpass tett i alder. Hvordan er formen din? Er du fortsatt i permisjon? Formen min har vært litt slitsom med konstant trøtthet, sover så fort jeg får mulighet ;o) Er fortsatt i perm fram til mai... Lykke til da, med lille nurk )
Gjest Skrevet 21. mars 2010 #4 Skrevet 21. mars 2010 Hei magica og lille tryll ♡ Husker deg igjen =) Så gøy at det klaffet med en gang! Vi er fortsatt litt i sjokk her, men det skal vel gå seg til.. Vi har akkurat blitt fosterforeldre også så det ble litt mye på en gang her... Jeg går rundt og er redd for at jeg skal bli dårlig og ikke orke hverdagene med lillemann her... Håper bare jeg er heldig, og slipper de værste plager i dette svangerskapet også.. Har fremdeles ikke hatt noen plager, men er jo ikke så langt på vei enda.. Er fortsatt i permisjon ja, den går vel ut til sommeren, men hadde planer om å være hjemme med han et år ekstra uansett.. Så slittsomt at du har vært så trøtt får håpe at det hjelper når du kommer til 2 trimester! Deilig å være ferdig med de første mnd! Masse lykke til videre til deg også!
april09 & oktober10 Skrevet 22. mars 2010 #5 Skrevet 22. mars 2010 Jeg har en på 10 mnd, og er gravid i 11. uke. Det var ikke planlagt her heller, og jeg hadde virkelig 3 dager hvor jeg tenkte hardt på om dette var noe vil ville, og virkelig måtte lete etter positive ting med to tette. Nå kjennes det bra ut, og jeg er glad lillegutt skal få søsken Her er termin i midten av oktober. Jeg tror dette svangerskapet kommer til å gå så fort, for jeg er så opptatt av lillegutt! Forrige gang var det jo nedtelling dag for dag, men nå tar jeg meg i å glemme at jeg er gravid stadig vekk.
Gjest Skrevet 24. mars 2010 #6 Skrevet 24. mars 2010 Så bra at dere har slått dere til ro med at dette blir bra Vi er vel ikke helt der enda, vi vet det blir mye jobb fremover og klarer ikke helt å glede oss sånn veldig enda, virker nesten litt uvirkelig egentlig.. Men regner med at det går bedre etterhvert... Er ikke akkurat noe nedtelling her heller, håper dette svangerskapet ikke går så fort jeg da, vil nyte tiden med min lille gutt en stund til...
07 +08:) +10:-) Skrevet 24. mars 2010 #7 Skrevet 24. mars 2010 gratulerer så mye:) to tette er supert, syns ikke det har vært noe slitsomt:) her blir det tre relativt tette om alt går greit:) 17 mnd mellom de to jeg har nå.
april09 & oktober10 Skrevet 24. mars 2010 #8 Skrevet 24. mars 2010 Skjønner godt hva du mener når du sier at det kjennes litt uvirkelig ut, og iallefall når du sier at du vil nyte tida med lillegutt en stund til!!! Den syns jeg er vanskelig, å tenke på at han som er så liten skal "miste" min fulle oppmerksomhet så fort Jeg skal ikke skryte på meg at jeg gleder meg vilt til å få en ny baby allerede, men det blir nok bra allikevel når den tida kommer. Vi skal nok klare det Den største nedturen for meg for øyeblikket er nok at jeg må begynne å jobbe igjen i april!! Jeg som hadde tenkt til å være hjemme til over sommeren og bare kose meg med lillegutt!! Så permisjonstiden går fort mot slutten her... Hvordan gjør du det med jobb da??
Gjest Skrevet 24. mars 2010 #9 Skrevet 24. mars 2010 07 +08:) +10:-) så godt å høre at det er noen som trives med to tette.. Er ikke så ofte man hører det =) Det var koselig å lese Kjempe trist at de små babyene våre må bli fort store... Uff så kjedelig at du må ut i jobb, det blir liksom aldri slik som enn har tenkt... Håper du holder deg i grei form da.. Vi ble fosterforeldre i februar så jeg får lønn så lenge barnet bor her.. Har ikke noe jobb å gå tilbake til så det ville blitt litt krise her hvis vi ikke hadde hatt dette barnet..
april09 & oktober10 Skrevet 24. mars 2010 #10 Skrevet 24. mars 2010 Jeg jobber turnus, så jeg har spurt om å få jobbe kveldsvakter, 2 pr uke + hver 3. helg. Så jeg slipper iallefall å ha lillegutt i barnehage. Vi har spurt et par stykker om litt hjelp til barnepass i overlappingstida før pappan kommer hjem fra jobben, det blir ca 3 timer de dagene. Bare flaks at jeg fant ut at jeg må jobbe minimum 50% for at pappan skal få sine 10 uker pappaperm! Formen er foreløpig helt fin Masse lykke til med lillegutt, voksende mage og fosterbarn Håper formen din er bra også, for du har jo litt å holde fingrene i
07 +08:) +10:-) Skrevet 24. mars 2010 #11 Skrevet 24. mars 2010 En må jo bare tenke at det går fint med to eller flere tette:) jeg hadde også hørt mye om hvor slitsomt det er osv. men med en instillling om at det går bra så er det utrolig hva en klare:) har feks ikke opplevd søsken sjalusi, storesøster var veeldig glad i lillebroren fra første stund og han har altid vært veldig opptatt av ho og no springer de rundt sammen og er stort sett gode venner:) og tenk så kjekt med tett alder og at dåm får mer til felles med feks aktiviteter og etterhvert samme interesse på ferier +++ Jeg syns også at storesøster var veldig lita da jeg var gravid, men etterhvert som månedene gikk så endra tankene seg og ho vart jo større:)
Gjest Skrevet 24. mars 2010 #12 Skrevet 24. mars 2010 Flott å høre ! Ja, alt går seg nok til etterhvert se, og alt har med innstilling å gjøre!! Vi skal få til dette her se.. Masse lykke til alle sammen, skal nok følge hverandre en stund fremover vi nå da =)
april09 & oktober10 Skrevet 24. mars 2010 #13 Skrevet 24. mars 2010 Jeg er bare nysgjerrig.. Ammer du??
Tilde mai -09 + spire okt -10 Skrevet 25. mars 2010 #15 Skrevet 25. mars 2010 Heisan;) Så fint å se at det er flere av oss;) Jeg fikk ei jente i mai i fjor og hvis alt går bra så skal jeg igjen i oktober. Er nå i 12 uke. Sitter nok med mange av de samme følelsene som dere. Denne gangen var det ikke planlagt, men hadde uansett tenkt å prøve igjen i mai, så kom bare litt før en planlagt. Min første tanke var " tenk om jeg bare får engangsstønad" Har nå funnet ut at det får jeg ikke uansett, så er iallefall sikret foreldrepenger denne gangen også. Hadde også tenkt å ta meg fri til august igjen, da jeg er lærer, men har nå funnet ut at det er best å begynne å jobbe igjen. Skal begynne igjen 1.mai. Gruer meg allerede! Hvordan er formen deres? JEg har vært i fin form, men slet med bekkenet sist, så bare venter på at det skal bli skikkelig vondt igjen. Håper virkelig det blir bedre denne gangen;)
magica og lille tryll ♡ Skrevet 26. mars 2010 #16 Skrevet 26. mars 2010 Hehe ja nå er vi en fin liten gjeng som kommer til å få to tette, det er koselig! Er enig med dere over her at det føles ganske uvirkelig. Jeg har liksom ikke tid til å sette meg ned å kjenne etter og tenke over det. Men er veeldig sliten om dagen, så gleder meg til jeg snart skal over i 2 trimester, for da håper jeg energien kommer strømmende ) Lykke til til dere alle sammen )
Tilde mai -09 + spire okt -10 Skrevet 26. mars 2010 #17 Skrevet 26. mars 2010 Hørte hjertelyden hos doktor i dag, for en herlig følelse;) Nå ble det plutselig mer virkelig kan du si;)
soleia Skrevet 26. mars 2010 #18 Skrevet 26. mars 2010 Eg får 17 mnd mellom mine. Fekk ein gut i mai og skal ha neste i starten av november, om alt går bra. Tok 2 år før spiren sat første gangen, men denne gangen sat den visst på første forsøk! Er jo veldig glade for at det skulle gå så lett denne gongen. Mista 3 gonger før me fekk godklumpen vår, men var på tidleg ul (8+4) for nokre dagar sidan og såg eit bankande hjerte. Legen sa då at det er 99% sjanse for at det skal gå bra :-) Kan eg spørje om kvifor de må byrje å jobbe att med ein gang? Eg har forstått det slik at ein skal ha jobba 6 av dei 10 siste mnd, og då tenkjer eg at det går bra å ha 3 mnd ulønna permisjon, sidan den lønna permisjonen tel med. Er eg heilt på jordet? Tenkte eg skulle snakke med NAV, slik at eg ikkje drit på draget og ikkje får svangerskapspengar neste gang. Det har me ikkje råd til!
Tilde mai -09 + spire okt -10 Skrevet 27. mars 2010 #19 Skrevet 27. mars 2010 Heisan soleia;) JA foreldrepenger teller også som lønn, så svangersskapspenger får du hvis du har arbeidet eller motar foreldrepenger i 6 av 10 mnd, men de mnd uten lønn teller også når de regner ut neste gangs foreldrepengegrunnlag. Er iallefall slik jeg forsto hun på NAV. Men hun var veldig dårlig til å forklare altså!! Så spør på NAV du. Jeg sliter allerde med bekkenet og kan hende jeg blir sykmeldt når jeg skal begynne å arbeide igjen, så da er det jo bedre å gå hjemme sykmeldt og få penger enn å gå hjemme i ulønnet permisjon;) Er uansett lærer så blir bare 6 uker jeg må jobbe før ferien uanssett;) Er jo snakk om en del penger man går glipp av med ulønnet permisjon;(
soleia Skrevet 27. mars 2010 #20 Skrevet 27. mars 2010 Takk! Då skjønar eg at du byrjar å jobbe att, ja. 6 veker går jo ganske fort :-)
<3 Tredjegangs <3 Skrevet 4. april 2010 #22 Skrevet 4. april 2010 Takk for at du dyttet! Moro, jeg husker Magica og Soleia.. Junior er nå 7,5 mnd og vi har terimin med neste den 6. desember. Altså blir det 15,5/16 mnd imellom dem. Er litt stolt av å kunne si at det var planlagt (vi vet vel ikke bedre ), men hadde ikke forventa at den skulle sitte på første runde! Jeg gleder meg veldig, sambo er litt skeptisk enda, men han har en fra før så det er på en måte litt verre for han.. hehe.. Gøy å se at vi er flere da!
september81 Skrevet 4. april 2010 #23 Skrevet 4. april 2010 Gratulerer så mye! Det er jo morsomt selv om det ikke er planlagt da!!! Fant ut idag at jeg er ca 6 uker på vei (ikke planlagt), og ammer fremdeles min 6 mnd gamle gutt. Har termin i slutten av novmber, så det blir bare 14 mnd mellom dem. Det er litt rart å tenke på at unge nummer to kommer kanskje før førstemann kan å gå. Men de blir sikkert gode lekekamerater da!!! Enda en ting som er positivt er jo at man har alt utstyret fremme, og man må ikke lære seg alt på nytt igjen. For det er sikkert mye som går i glemmeboka etter et par år. Vi har prøvd å få unge i 7 år, så det er kjempemorsomt at nummer to kom så fort å greit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå