Gå til innhold

Til Ate-fødeklar NÅ!!!!*OVERTID'

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei....

skjedd noe? følger med:)

må bare spørre om en ting....

noen her skrev at vi måtte høre hva som skjedde med deg ang og sjekke selv ang modning og åpning...

hva skjedde?

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei ikke skjedd noe,jeg sjekket ikke....

Skrevet

Så setningen som bla "jeg får inn 4 fingre" har fks aldri funnet sted her inne?

Det jeg mente med det er at det å sjekke seg selv, og røske litt - som enkelte her inne tydeligvis mener er helt ok. Både fordi det "går da så mye annet rart oppi der" og fordi "jm gjør det" -kan gi unødvendige vondter, plager eller infeksjoner.

Enkelte her inne _kan_ være et klart eksempel på slike undøvendige (tildels selvskapte?) plager.

Vondt gjør det, en blir sliten, bruker opp energien en skal bruke til fødsel og tiden etterpå i tillegg til at det fortsatt kan gi infeksjoner. Ikke gøy i det hele tatt! Hverken det å gå med vondter i seg selv, eller det å gå å lure på om det "endelig starter nå?" i en evighet.

Føler jeg har holdt inne på dette lenge, nå klarte jeg ikke å holde meg mer. Enda jeg nok skjønner at jeg stikker handen inn i et vepsebol.....

Saken er avsluttet for min del!

Skrevet

hehe lykke til med "halshuggingen" ano'num *17.03.10*

jeg er ihvertfall enig med deg,og synes det er helt vilt at folk driver å prøver å strippe seg selv osv. er en grunn for det hvis lege eller jm IKKE vil gjøre det, og da bli sur og gjøre det selv istedet blir helt uansvarlig og dumdristig spør du meg.

Skrevet

Takk! Godt med støtte ;)

Burde vell laget en egen advarseltråd på dette så ikke enda flere går i samme fella. Men der går grensa for min del. Håpet noen gjorde det....

Menmen. Vet at ventetiden er lang!

Bare tanken på at jeg kunne føde mellom "nå" og 5uker frem i tid da jeg nærmet meg 37uker var til å spy av. Klarer en ikke å snu tankegangen, blir overtid jævlig! Ganske enkelt.

Men det blir ikke bedre av å fremprovosere unødvendige smerter med metoder som i verste fall kan være svært så risikofulle.

Skrevet

nei jeg synes det er dumdristig og uansvarlig, men det er nå min mening, men tror egentlig jeg har alt av helsepersonell i ryggen når jeg sier man ikke skal drive å grave og rote rundt inni der selv eller enda verre forsøke å strippe seg selv.

jeg har 10 dager til termin,og er selvfølgelig utrolig spent og utålmodig etter at babyen skal komme, og blir nok "desperat" om jeg går over termin, men tenker som så at uansett hva som skjer nå så er det MAX 3uker til jeg har babyen i armene.

Skrevet

vil få legge til at dette er ikke myntet på Ate-fødeklar NÅ!!!!*OVERTID' spesielt men generelt.

Skrevet

Nei, det er sant :)

Jeg tror det er viktig å finne seg et fokus som ikke handler om fødsel og baby i tiden her.

Er 6 dager på overtid selv nå, og har ikke helt bestemt meg for om det er pyton eller okay enda selv ;)

Hadde lagt flere planer for de siste ukene, men av ulike grunner ikke rukket eller orket å gjøre det.

Tror det er ei veldig gulerot for meg nå; jeg vet at hvis jeg blir lei, utålmodig eller liggende med smerter så har jeg fortsatt de bøkene jeg hadde en plan om å lese klar. Om jeg klarer å lese med smerter er en annen ting.

I forrige sv.skap strippet gyn meg to ganger. Det medførte ikke annet enn 5 dager med "maserier" som kom jevnt men ikke ofte eller hardt nok. Grusomme 5 dager og denne gangen gjør jeg omtrent alt for å unngå det. Takket nei til stripping av jm på lørdag og fikk akupunktur i stede.

Kanskje har det mye å si at jeg vet at neste mandag er grensen. Om jeg blir satt i gang den dagen, eller dagene umiddelbart etter vet jeg ikke. Men det er jo ei gulerot!

Jeg tror at den siste tiden handler om å finne noe å fokusere på. :D

Kino, teater, bøker, tv serie, baking, vasking, scrapping - alt etter interesse og formen. Det skjer ikke før det skjer uansett!

Skrevet

Helt enig med dere!

Jeg er nå to dager over termin, og begynner å bli ganske utålmodig. Men hadde aldri våget å begynne å rote "oppi der" på egenhånd. Takket være lesing på BIM har jeg også kommet fram til at jeg ikke ønsker stripping og tøying heller, babyen kommer jo til slutt uansett.

Nå skal det sies at jeg har vært veldig heldig, og sluppet unna det meste av vondter (med unntak av bekkenløsning), så det er kanskje lett for meg å si at man får ta tiden til hjelp.

Jeg prøver å nyte tiden som gjenstår best mulig, baker, rydder og ser på tv. Kino er utelukket fordi jeg flyr på do 5 ganger i timen. :o)

Skrevet

Til dere som er så imot å pille oppi der, har dere sex på slutten eller. Det er også pilling oppi der med ting som kan dra med seg mer bakterier enn en ren finger kan...?

Og å "strippe" seg selv... hmmm... det tror jeg du skal ha veeeeeeeldig lange fingre for å greie selv. Ble det selv for 25 dager siden og trodde legen skulle putte hele armen oppi der for å greie det, så det tror jeg ikke man greier selv.

Jeg er ikke noe for å sjekke selv jeg heller men jeg synes det enkelte skriver blir litt feil... (ja vet jeg ikke hører til her lengere, men følger med Ate)

Masse lykke til med fødsel og barseltid til dere alle :)

Skrevet

Når jeg tenker på å "pille oppi der", så tenker jeg ikke på skjeden, men på livmorhalsen...

Så først etter at jeg hadde svart at overskriften på denne tråden var til Ate.... jeg svarte på generelt grunnlag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...