Gå til innhold

ang. når på året å få barn..


mer enn bare mor

Anbefalte innlegg

nå har vi jo fått barn i juli, altså om sommeren. Når tenker dere at dere vil ha nr 2 (evt nr 3, 4, osv)?

 

Jeg tenker som så at nestemann må komme en gang mellom jan - mars, (ikke neste år altså.. hehe) slik at jeg får nytt sommermånedene i permisjonen ;) Føler jeg har vært lenge nok innendørs, og det har jo ikke akkurat vært det fineste turværet i det siste heller. Særlig ikke med all snøen på fortauene..

 

Noen andre som har tenkt i de baner?

 

bare litt undring i den sene nattestid fra meg... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Føstemann hos oss er født i mai....helt perfekt :-)

Planen var april/mai på juli snuppa....men, det gikk ikke helt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ja her kommer det jo allerede en i oktober ;o) Litt kjedelig tidspunkt kanskje, men min erfaring var at vi ikke var mest ute å fartet de første ukene uansett. Det som er litt dumt kanskje med å få barn på andre tider enn sommeren, er dette med barnehageplass. Har ikke så lyst å sende en 10 mnd gammel baby i barnehage, men må nok uansett betale fra august hvis vi vil ha begge barna i samme barnehage... Hmm når jeg tenker meg om så blir jo det bare to mnd da... Ja da var det kanskje ikke så ille likevel da.. Hehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår første er født i mars. DET var perfekt det. Da var hun akkurat passe stor til sommerferien. Vi reiste med hurtigruta, var i tre bryllup rundt omkring, var på hytta, ja gjorde masse stas. Vet ikke helt hvor gullhåret satt hen, men hun fikk barnehageplass i april, en mnd etter at jeg begynte i jobb. Med pappa som kunne tilpasse egen arbeidstid gikk det helt supert å overlappe den måneden vi var uten tilbud til henne. Ikke enkelt å få bhg-plass midt i året. Men vi var heldige!

 

Da vi prøvde på nummer to tenkte vi at det kunne ta så lang tid, så det fikk skje når det skjedde. Klaffa jo første måneden da... Og nå er vi bare glade for at det ble julibaby - varmen til tross - hjemmeferie til tross. Fikk jo verdens supreste lillebror så...

 

Er bare glad barna er friske og fine. Det er vel stort sett det samme når de kommer synes jeg. Men kunne man bare velge, tror jeg at jeg ville valgt mai. Litt før varmen, og en får permisjonen til å strekke seg til bhgstart ved hjelp av litt ferie :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi tenkte på mai barn, men kom i juli! Kjemp deilig, men vi har snakket om mai barn neste gang. Men er ikke super viktig for min del, men er jo lov å prøve, tenker også slik med barnehagestart og ferie som kan forslenge permisjonen.

 

Her jeg bor er det vanskelig å få plass midt i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi holdt på 1 år før førstemann satt, så er ikke så lett å bestemmer når han skal komme da. Men kunne godt tenke meg ca mars om jeg kunne velge for nr 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har en i november, en i august og en i juli.. Og jeg synest det egentlig har vært like greit både på sommeren og i november etter dem har blitt født.. Men må si at jeg sleit endel ,med å gå høygravid midt på sommeren..Da var det bedre på vinteren da det ikke var så varmt.. Var ekstremt varmt både da jeg fikk august baby og juli babyen... Men sånn helt "perfekt" tidspunkt vil jeg jo tenke meg det er å få på våren.. Men somregel så er det jo ikke bare å bestille datoen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi strevde i 2 år før jeg ble gravid, så er bare glad vi har fått barn:)

Men det var alt for varmt i sommer å gå gravid, trodde jeg skulle brenne opp, helt grusomt.

Så det ideale må vel være mars/april.

Da er di noen mnd før varmen kommer, for det var vanskelig syntes jeg når lillegutt kom.

Men vi får se når neste kommer, kan jo håpe:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...