Gå til innhold

Baby ditt, baby datt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et baby på snart 6 uker.

Selvom barnet er ganske ny her i verden, og jeg ikke har vært mor så lenge, så kjenner jeg at jeg har SÅ sinnsykt lyst til å dra ut og bort fra barnet for noen timer, bare jeg og kjæresten. Er LEI av å konstant være sammen med barnet. Har vært borte fra henne 2 timer tilsammen i løpet av disse 6 ukene..

Men når jeg bare drar på butikken en tur uten barnet, og er borte i maks ti minutter, så tenker jeg hele tiden på hva babyen gjør nå, gråter hun osv. Klarer ikke helt å slappe av likevel..

Noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er barnet ditt alene når du drar på butikken?

Skrevet

gi det tid. Ho er jo helt ny enda og trenger mamma 24/7 leeenge enda. Ikke meninga man skal ta fri fra et sånnt lite barn - og derfor du bare tenker på henne når du er borte i bare ti minutter.

Skrevet

Er det er seriøst spm anonym 23.41?

Jeg forstår godt hvordan du føler det HI,jeg hadde det likedan. Trøsten er at du får mer frihetsfølelse etterhvert.

Skrevet

Oh my god.. Barnet har vel en pappa?

Skrevet

Hi her

Ja når jeg er på butikken sitter hun hjemme alene å ser hotel cæsar!!

Skrevet

haha. Kunne hun ikke heller sett på 4 -stjernes middag? Lært seg litt om matlagning

Skrevet

Vet faktisk om ei som dro kort tur ut for å levere eldste i bhg, babyen var da alene hjemme.

Så ja det var et seriøst spørsmål.

Og med ditt spydige svar traff jeg nok spikeren på hodet.

Skrevet

Typisk nybakt forelder, kjenner det godt igjen! Du blir vant med å være mor etterhvert.

Skrevet

Tror ikke helt seriøst hva dere vet om hva nybakte foreldre kan finne på. Det spm over om barnet er alene når mor går til butikken, var ikke dumt i det hele tatt. Det er utrolig hva foreldre kan finne på, ja det er helt skremmende. Babyer kan sitte eller ligge i sengen i ikke bare min men faktisk timer. Er det da rart noen av oss reagerer når en mor sier hun har så lyst å bli borte noen timer fra barnet.

Skrevet

Jeg bor rett ved skolen til eldstejenta. Minste sover alltid når hun skal hjem. (15mnd) Mens han sover ringer jeg SFO, de sender eldste ut på parkeringen ferdig kledd. Hun venter 2 min ute, jeg plukker opp, og kjører hjem. Jeg er borte akkurat 5 min og babycall virker i 4 av disse minuttene. piper rett før skolen og slutter og pipe når vi kjører igjen. Er dette riv ruskende galt av meg? Skjer overhodet ikke daglig. Eldste går mye hjem selv. Er på ekstra kalde, eller ruskeværsdager.

Lurer bare siden det plutselig dreide seg om barn hjemme alene her...

Skrevet

er jo ikke farlig å la barnet skrike i 5 min, så sånn sett er det jo ikke farlig. Men hva om du på denne korte turen blir utsatt for en ulykke? Kanskje så alvorlig at du ikke er bevisst.. Da er det plutselig litt skummelt for en liten tass alene hjemme! Vet ikke om du har tenkt over det sånn?!

Skrevet

00.56...

??? unnskyld meg men er det mulig?Nei,DET er ikke greit å dra fra barnet ditt sånn.Og ettersom du har et barn på skolen ble jeg enda mer sjokkert,da burde du vite og er ikke helt ung..

uffameg...

Skrevet

00.56: Du burde nok ta med deg babyen heretter. Tenk om det skjer en ulykke med deg? Det er fort gjort, fortere enn man tror og tenker. Eller det kan begynne å brenne. Hva med innbruddstyver?

Jeg svartmaler det her nå, men det er for å få alle til å forstå at man ikke skal la babyer og små barn være alene hjemme, selv ikke for 5 minutter.

Skrevet

Jo det kan man. Hysteriske kvinnfolk. Men under spesielle omstendigheter. 00:56, høres ut som du har full kontroll. og som påpekt, om en såå alvorlig ulykke skulle forekomme at du dør, så er vel det mer tragisk enn en baby som sover i senga og aner fred og ingen fare. folk får det til å høres ut som om baby i dette tilfelle kommer til og sulte og dø. huff. hva har skjedd med Bim/Dib. alle er blitt helt utrolig frekke og bedrevitere.

Skrevet

Neineinei, nå har du først fått barnet og da må du være sammen med barnet 24 timer i døgnet de neste 18 årene. Sy dere sammen og når han blir 18 kan du øve på å være borte fra hverandre, først noen minutter og jobbe seg opp slik at når han er 21 så kan du ha en helg for deg selv innimellom. Ellers kan man jo spørre seg hva som var vitsen med at du fikk barn? For det er far eller besteforeldre er et par timer alene med barnet går jo ikke an. Stakkars barn. Ingen andre enn mora klarer barnestellet i et par timer;P

Skrevet

Fra det ene til det andre ... :)

Til Hi;

Det blir litt sånn i starten vetdu.

Hun er jo bare 6 uker - kjempeliten ennå..

Ting går seg mer og mer til etterhvert som tiden går.

Pass på og ta disse butikkturene innimellom - mamma har godt av å komme seg ut av huset noen minutter innimellom :=)

Til dere som synes det er OK å dra fra baby i noen minutter;

Skjerp dere! Man drar ALDRI fra et lite sovende barn!

Uansett! Tenk (ja, worst case scenario) hva som kunne skjedd...

Skrekk & gru!

Skrevet

Dette er halt normalt, sånn hadde jeg det til å begynne med også, fordi ungen ville henge i puppen døgnet rundt, men sjønte ikke hvordan:/

men nå er ungen 7 mnd å livet er mye lettere:-)

DEt at du har lyst på fri sjønner jeg, en blir sliten å er enda sliten etter fødselen:) men når du først er borte fra barnet så kan du ikke tenke på annet;)))

Skrevet

Haha! Så om hun skulle komme i en alvorlig ulykke i løpet av de 5min så er det å foretrekke at babyen også utsettes for denne?

Jeg går noen ganger til en nabo og har med babycall, det tar riktignok ikke fem minutter å gå hjem igjen. Men inne i den låste leilighetn ligger da barnet mitt og sover. Det kan jo begynne å brenne, det kan komme en psykotisk barnemorder listende inn også...men jeg har ikke tenkt til å sitte pal i sofaen hjemme helt til jenta er i kjønnsmoden alder når jeg ikke må.

Dessuten, HI sier hun er borte i 5min tilsammen. Skulle det slå ut på babycallen tipper jeg hun er meget rask hjemme igjen skulle noe høres galt ut, underkant av to minutter tenker jeg,

Det er farlig å leve, du kan dø av det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...