Emilia m ♥j08, g10+maispire12♥ Skrevet 20. mars 2010 #1 Skrevet 20. mars 2010 Forrige svangerskap var den pakket og klar i veeeldig god tid. I dag har jeg vært å handlet ammetopper, bh-er, toalettmappe med innhold (sånne små flasker med shampoo og sånn), nye tights og litt andre småting. Ikke fordi jeg tror det haster, men hadde med meg mamma som barnevakt, så fint å ha det gjort :-) Alene hjemme i kveld, da mannen er på utdrikkningslaget til broren min. Snuppa sover, det er ingenting på tv - så nå har jeg faktisk pakket litt! Noen andre som har pakket sykehusbaggen? pakketips? Jeg gidder i allefall ikke ta med meg like mye som sist..
Bumblebeee Skrevet 20. mars 2010 #2 Skrevet 20. mars 2010 Jeg har enda 38 dager til termin, men bagen er faktisk nesten klar. Forrige gang ble det innleggelse og igangsettelse 14 dager før termin, og med mitt ustabile blodtrykk nå så er det en viss fare for at noe sånt skjer igjen. Men håper ikke det da... Jeg liker tanken på å ha ting klart jeg da, derfor tidlig ute:) Forrige gang hadde jeg vel en bag til meg, en til babyen og en til pappa'n, hehe, det så vel ut som jeg skulle flytte inn på sykehuset. Men siden jeg lå en uke tilsammen så ble faktisk alt brukt. Nå mangler bare noen ammesingleter som jeg har puttet til vask. Har ikke pakket pene klær, bare behagelige. Alt mitt og det lille tøyet til babyen fikk plass i en bag denne gangen. Fornøyd med det. Pappa'n kan ikke overnatte uansett pga mangel på barnepass, så han får nøye seg med å ta med fotoapparat og evt en ren t-skjorte.
Emilia m ♥j08, g10+maispire12♥ Skrevet 20. mars 2010 Forfatter #3 Skrevet 20. mars 2010 Jeg bodde i tights,ammesinglett og lange cardigans i barseltiden sist - så pakker dette. Skal pakke litt klær til babyen også, men har ikke vasket det enda... Og kamera selvfølgelig, pluss vanlige vesken med mobil,lommebok og sånn. Undertøy, toalettsaker. Noe mer da? Hvis man blir liggende på sykehuset lenge, er jo uansett mannen hjemme med barn nr.1 så da får han bare hente det det jeg trenger... Men godt å ha ting klart ja:-) Begynner å bli litt sliten, så skal gjøre meg ferdig med all shopping til uken, dvs en tur på babyshop og en tur på ikea.
Ladybug~N&E Skrevet 20. mars 2010 #4 Skrevet 20. mars 2010 jeg har ikke pakket enda. 39 dager til termin. jeg blei også satt i gang 2 uker før termin sist men slik det ser ut så skjer ikke det igjen. (blei satt i gang fordi babyen var liten, denne er også liten, mindre faktisk men siden det ikke var noe galt med første annet enn at han var liten så velger de å la den bli så lenge det er forsvarlig) har tenkt litt på bagen men ikke kommet stort lenger enn det;) har en liste klar et eller annet sted også. også har jeg funnet ut at jeg bare skal pakke halvparten av det jeg pakket sist. kanskje jeg skal pakke snart?? skal ikke være på barsel lenge håper jeg så pakker bare et par praktiske skift, en haug med truser, en bok og noen slippers. toalettveska står klar på badet, veska står alltid klar i gangen med helsekortet i. kameraet ligger lett tilgjengelig og gubben skal få med deo og ren tskjorte. også bor vi 2min unna sykehuset så krisen er ikke et faktum dersom vi skulle glemme noe;) ahh.. kjenner jeg er veeeldig mer laidback nå som 2.gangs. første gang hadde jeg alt klart og alt skulle være sånn og sånn. nå sitter jeg her, 35 uker på vei. kjøkkenet er ikke ferdig oppusset. soverommet mangler lister, ungene har rotet så at jeg ikke vet om jeg orker å rydde opp etter dem. vinduene trenger en vask. jeg burde vaske tøy. men livet er ikke bare burde burde gitt.... jeg gidder ikke jeg;) ikke nå hvertfall!
Cammie82 Skrevet 20. mars 2010 #5 Skrevet 20. mars 2010 Heeeei jenter:) Jeg har termin IDAG:):)Oi oi oi, det er så spennende!!Men tror nok jeg kommer til å gå over da, siden jeg er førstegangs og mamma gikk 2 uker over med meg....hehe. Men sykehusebagen er pakket for mange uker siden, og står klar i gangen i 2. etasje:) Helskekortet og div.papirer som skal med, ligger i veska:) Og så har jeg pakka en liten bag til lille prinsen med klær som han skal ha på seg på hjemturen, men den tar samboeren min med den dagen vi skal hjem:) Har pakka med noen klær til lille prinsen i min bag da, som han skal ha på seg på sykehuset:)
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 21. mars 2010 #6 Skrevet 21. mars 2010 Er nesten helt ferdig.. mangler bare litt klær til meg selv til barseltiden.. Er ikke helt sikker på hva jeg skal pakke ned, tror jeg skal pakke ned en svart tights.. De er behagelig å ha på... Og en ammetopp... Og kjøpe en lang cardigan.. Det var et godt forslag.. ser litt fresh ut samtidig som det er super behagelig! :-) Ellers er jeg vel så å si ferdig.. har 31 dager til termin i dag,søndag
Emilia m ♥j08, g10+maispire12♥ Skrevet 21. mars 2010 Forfatter #7 Skrevet 21. mars 2010 Lange cardigans er fint når man må bruke store bind og truser..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå