Gå til innhold

Tror dere at barna deres er lagd av PORSELEN ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden dere mener at man ikke kan kjefte på ungene når de gjør noe galt ..

Barn har IKKE vond av litt kjeft !

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror mine barn er lagd av snørr

Skrevet

Porselen tåler sikkert masse kjeft det?

Skrevet

nei, barn er ikke lagd av porselen, men psyken og følelsene deres er i en sårbar utvikling i barneårene og de tar skade av mye kjeft fordi det er en kald og upersonlig måte å forholde seg til barn på.

Skrevet

kjeftet ganske kraftig på en fløtemugge fra figgjo flint nå, for å teste.

det gikk bra. den tålte det helt fint.

foretrakk ikke en mine faktisk...

Skrevet

22.43 her igjen. må bare få legge til at jeg selv har tatt skade av å måtte forholde meg til en forelder som kjeftet og skrek mye. er idag 50 % uføretrygdet pga lavt selvbilde og sosial angst. er selv veeldig obs på hva slags samspill jeg har med mine barn. vi har et stort ansvar her.

barn er ikke lagd av porselen nei, men de er jammen ikke lagd av stein heller, så de blir preget av omgivelsene sine, også av kjeft!

Skrevet

22.46: Det er forskjell på "kjeft" og psykisk terror

Skrevet

nei gode gud hadde de vært lagd av porselen hadde de ikke fått gå ut. Men de får ikke kjeft for det....

Skrevet

kjeft=psykisk terror.

hva hadde du kalt det dersom kollegaer , mannen eller sjefen din kjefta deg huden full hver gang du gjorde noe feil. sikkert psykisk terror.men barn må jo tåle det!!

Skrevet

Tydelig at vi definerer "kjeft" forskjellig

Skrevet

Jeg tror ikkje kjeft er heldig jeg heller. Der er andre måter å grensesette barn på. Snakke med de og forklare hvorfor ting ikke er greit.

Jeg fikk aldri kjeft, men de snakket til meg på en ordentlig måte - og da lærte jeg nok bedre enn å stå å ta imor skyllebøtter. Jeg mener også det er terror fra voksne og en burde prøve å unngå slikt så langt det lar seg gjøre. Jeg tror nok det kan smelle for de fleste om strikken blir tøyd langt nok, men klarer man å holde seg i skinnet, tror jeg at barna vil få en bedre oppvekst.

Hilsen pedagog.

Skrevet

Trenger ikke være pedagog for å skjønne dette.

Og ordet "terror" blir som vanlig feil brukt.

Skrevet

Da er jeg spent på hvordan du bruker ordet terror.

Terror baseres på frykt -

Skrevet

Synes det ofte blir brukt i feil sammenhenger. Ordet terror forbindes med organiserte voldshandlinger som skal skape sterk frykt i sivil befolkning.Fra den politiske ledelsen.

Beklager,jeg er bare forbanna over hvordan media har hauset opp og misbrukt ordet. Inntil 9/11 hadde vi knapt hørt "terror". Min feil.Jeg henger meg opp i bagateller

Skrevet

kjeft synes jeg fint passer til å beskrives som terror. terror er noe som skaper frykt, og den som kjefter har vel til hensikt å skremme til lydighet??

viss ikke hadde vi voksne fortalt rolig og bestemt hva vi ville hatt annerledes og hvorfor, akkurat som til andre voksne.

Skrevet

Jeg måtte inn på leksikon å slå opp den, og det ser ut som min bruk av ordet var feil - Det er bra at du er en petimeter - Det er slik en lærer;)

Da bytter jeg ut ordet terror med frykt :)

Skrevet

Hvordan definerer du kjeft da?

Skrevet

*Handshake* Jeg har ingen problemer med å innrømme mine feil.Og jeg beklager at dette kom helt feil ut.

Skrevet

vanskelig å definere kjeft....men for meg er det å bli snakket/ropt til på en måte som får meg til å føle meg liten og nedverdiget uten at kjefteren tenker på at jeg får vondt inni meg. det er vel å bli overkjørt på en litt aggresiv måte uten å ha mulighet til å forsvare seg? kjefting er for meg en kald og upersonlig måte å "snakke" på der kjefteren har all makten.

noen andre som kan si litt om hva de mener kjefting er, og hva det fører til?

Skrevet

Måtte kopiere dette: Det er jo forskjell på kjefting også. Jeg syns det er viktig å si fra der og da hvis barna gjør noe galt. Men det betyr ikke at jeg syns man skal skjelle barnet sitt ut etter noter ute blant folk. Ingen barn liker å bli kjeftet på/irettesatt, men noen ganger må det til. Og bedre det enn at barna løper rundt og gjør ugagn som plager andre.

Noe jeg nesten syns er like ille som å kjefte på en ydmykende måte, er foreldre som bare forsiktig spør den rabiate ungen om den ikke kan være så snill å la være å slå de andre barna.""

Skrevet

Altså,det er viktig å skille mellom kjefting og irettesettelse!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...