Gjest Skrevet 20. mars 2010 #1 Skrevet 20. mars 2010 Har i dag 21 dager i gjenn til termin, og sia sambo spørte om om han kunne gå til ein kompis som og er nabo for å ta nåken øl sa eg ja. er jo lenge til eg skal ha. Men når eg sku kle av meg for å dusje i sta kjente eg at eg blei våt på låret. da såg eg at det rant dråper med gråakti veske nedover. kan det være fostervann som eg leker? har tatt på eit bind nå og har ikkje kommet nåke etterpå. er så usikker. typisk når sambo er ute og er hjemme med sønnen vår som sover. What to do? vente å sjå det litt ann kansje?
Gjest Skrevet 20. mars 2010 #2 Skrevet 20. mars 2010 Det kan være fostervann, det høres jo sånn ut selv om det KAN være utflod også. Ta på et bind og sjekk om det kommer endel utover kvelden? og det er ikke nødvendig å stresse inn på føden for å sjekke, så lenge du ikke har noen rier. Det som er lurt er å ringe føden nå, kanskje avtale at du kommer i morgen tidlig om det ikke kommer rier i natt. Og sende mannen en melding om at du kanskje har hatt vannavgang og han må være edru nok til at det ikke er flaut å ha ham med seg i morgen:) Lykke til da:)
_Amanda_ Skrevet 20. mars 2010 #3 Skrevet 20. mars 2010 Fostervann er vel helt blankt.. Mens utflod har mer hvit/gråaktig farge. Mot slutten av svangerskapet kan det komme såpass store mengder utflod at det renner noen striper nedover låret. Som det også blir sagt i kommentaren ovenfor: hvis vannet har gått vil det fortsette å lekke i og med at det da er åpning inn og det hele tiden produseres mer vann.
Fullt hus :) Skrevet 20. mars 2010 #4 Skrevet 20. mars 2010 fostervann kan ha grønn/sort/gråaktig farge. bæsj fra bebien kan sette farge på det. Du burde luktet på det. Når jeg var på sykehuset i forrige svangerskap for å sjekke om jeg lakk, så dyttet å rugget JM på magen min for å se om det kom noe da. Du kan jo prøve selv
Gjest Skrevet 20. mars 2010 #5 Skrevet 20. mars 2010 har kommen meir i bindet i kveld. ser at det er litt gullaktig og er masse slim og. men ka skal fostervann lukte da? skal på kontroll i måro tidleg viss riene ikkje starter i natt da =)
Fullt hus :) Skrevet 20. mars 2010 #6 Skrevet 20. mars 2010 fostervann lukter gjerne søtt tror jeg. Men er ikke sikker. Vet bare at det pleier å lukte NOE Men ta en tlf til føden å hør med de hvis du ikke har gjort det alt
Gjest Skrevet 20. mars 2010 #7 Skrevet 20. mars 2010 synst det luktet litt rart? hehe. har snakket med føden,skal dit i morgen viss det ikkje skjer noe mer i natt. hva slags kontroller pleier dei å gjer der når det er mistanke om forstervannet da. ho sa bare at eg sku komme i måro tidleg for kontroll og blodprøver.
Fullt hus :) Skrevet 20. mars 2010 #8 Skrevet 20. mars 2010 tror de bruker noen stix for å sjekke om det er fostervann. Så sjekker de vel med UL om det er utslag på stixen for å se mengden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå