Gå til innhold

Er det mange tlf selgere som ringer til dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til meg ringer de ofte, veldig ofte. Jeg sier bevisst nei til alt. Jeg støtter mine to faste ting og ellers støtter jeg lokale lag og foreninger. Det må være nok. Skal jeg støtte noe mer nå så tror jeg det måtte bli en slik plan fadder eller noe..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, har registrert meg i Brønnøysundregisteret. Etter det har jeg vært veldig lite plaget.

Skrevet

Vi har registrert oss der også, men tror du ikke de ringer da :-s Den siste mnd har det vært ekstremt mange. Flere firmaer etc. må bli flinkere til å vaske telefonlistene de kjøper opp mot Brønnøysundregisteret.

Skrevet

Har hemmelignummer så jeg slipper veldig billig unna. Får vel en telefon max en gang i året og de stakkarne som har ringt meg ringer av merkelig grunner aldri igjen, kan det ha noe med å gjøre at jeg er litt frekk?! Man ringer ikke meg å tigger penger ustraffet =P

Skrevet

Verbena!!! Si meg hva du sier til dem. Jeg trenger hint.

Jeg har prøvd det meste. Har reggistrert oss i Brønnøysund, men det hjelper ingenting. De skal jo ikke selge meg noe, bare få penger til fattige barn i ett eller annet land.

Skrevet

Sier vel de mest utrolige ting der og da =P

Så lenge dere er registrert i brønnøysund så kan du egentlig bare si at dere er det og be de vaske listene sine. Eneste som har lov til å ringe når man er registert der er spøreundersøkelser, tns-gallup f.eks.

De som ber om penger til fattige barn eller tigger penger til andre ting og som bare ikke gir seg, får stortsett beskjed om at jeg faktisk helt fint klarer å finne ut hvem og hva jeg vil støtte selv og at jeg forstår at dette er jobben deres. Men at de faktisk må ta et nei for et nei.

Jeg har å gitt telefonen til min yngste sønn en gang, som da var ca 2år. Selger som ikke ga seg, ringte mange ganger om dagen en periode. Det utrolige var at han snakket jo med 2åringen i 5minutter før han la på!

Er jeg i rette humøret har jeg også diskutert etikk og moral med de. Gjorde blandt annet det med ei som ringte fra krybbedødforeningen.

Prøv å snakk med de om helt andre ting om de ikke gir seg. Været, politik, paradise hotel, rompa til kongen. Prøv å selg de noe istede for at de selger deg noe =P Rett å slett, vær slem om de ikke gir seg!

Skrevet

Det siste punktet ditt har jeg brukt i de siste uker, og jeg tror jammen at det har blitt litt mindre tlf i den tiden. Har også prøvd å gi barna tlf men de er litt eldre og jeg hører dem bare si, "ja mamma er hjemme, bare vent litt.....mamma tlf til deg!!!" hehe.. Glad jeg ikke er tlf selger, for en dritt jobb det måtte være!!

Skrevet

var plaget en god stund,men ringte telenor og sa ifra at nr mitt skulle ikke kunne fines for disse tlf selgerene, og vips ikke plaget mer!

Skrevet

ja huff i perioder er det mange som ringer, vi har faktisk registrert oss mot tlf salg men det ringer noen innimellom for det og da spesielt på mobil

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...