Gjest Skrevet 20. mars 2010 #1 Skrevet 20. mars 2010 Hei alle kloke hoder! Gubben skulle prøve seg på hvit saus, men endte selvsagt opp med et tykt svartsvidd lag i bunnen av stålkasserollen. Noen råd som kanskje kan redde kasserollen min fra den visse død?? Har prøvd å koke opp med vaskemiddel, men det fungerte dårlig. Stålull er vel heller ikke anbefalt for stålkasseroller ... HJELP!
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2010 #2 Skrevet 20. mars 2010 Du må ha glovarmt vann så tilsette vaskepulveret, dette må da stå endel timer før du prøver å vaske på det. Så det får lang tid å løse seg opp. Om du putter i vann og pulver nå så ikke vask den før i morgen.
TanteTroll Skrevet 20. mars 2010 #3 Skrevet 20. mars 2010 Prøv stålull! Kan brukes i stål og aluminium:-)
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2010 #4 Skrevet 20. mars 2010 Det er vel akkurat det stålull er ment for, stålkasseroller? Min erfaring er at det er det eneste som funker.
Agehya Skrevet 20. mars 2010 #5 Skrevet 20. mars 2010 Kok opp litt vann med bakepulver eller natron i. Så tar du stålull på resten.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2010 #6 Skrevet 20. mars 2010 Eller kaldt vann i gryten, 3 -5 cm opp over det svidde og en raus spiseskje kaustisk soda. La stå en times tid, rør evt om med oppvaskbørsten og skrap litt. Hell ut i do, hvis det fremdeles er litt svart igjen, taes det med stålull eller den grove siden på en svamp.
Gjest Skrevet 21. mars 2010 #7 Skrevet 21. mars 2010 Takk, folkens! Jeg får gi den et par forsøk før jeg ev. lar den trave ut på de evige jaktmarker. Stålull var fånyttes, så jeg får forsøke noen av de ulike koke-løsningene God natt!
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2010 #8 Skrevet 21. mars 2010 kokende vann, oppvasketablett og sitron til i morgen.. vask utav med oppvaskbørste og hiv i oppvaskemaskin..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå