Gå til innhold

Et litt merkelig råd mot kvalme...


Med_håp_i_magen

Anbefalte innlegg

For et par uker kom jeg over ei bok med kjerringråd, bl.a. mot kvalme. Alle de kjente rådene var der, men denne var ny for meg:

LIGG PÅ HØYRE SIDE!

 

Tanken er visst at at det er noen indre organer som ikke presser mot andre organer når man ligger sånn (jeg fikk bare skumlest, de jeg var på besøk hos vet ikke at jeg er gravid, og jeg ville ikke bli "ferska").

 

Jeg må innrømme jeg var en smule skeptisk - det virker jo for enkelt. Men jeg har testa det ut disse ukene og det hjelper faktisk til en viss grad. Særlig synes jeg det hjelper hvis jeg får lagt meg ned med en gang jeg merker en kvalmebyge komme, da kan jeg avverge mye. Jeg har også testet å ligge på venstre side eller på rygg og merket at kvalmen kom sigende, så lagt meg over på høyre og det har gitt seg.

 

Ikke vet jeg om det er innbildning at det fungerer, men i tilfelle har jeg tenkt å fortsette å å innbilde meg det, for dette er det eneste rådet jeg har fått som er helt gratis og 100% fritt for bivirkninger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg husker fra de andre svangerskapene at jeg alltid ble kvalm av å ligge på rygg, men i natt skal jeg jammen prøve ligge på høyre side :-) Takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjett om jeg skal ligge på høyre side i natt :) hørt andre klage over kvalme når de var gravide men tenke ikke det var så ille men der trudde jeg feil gitt.. pphuuuuu :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...