Gå til innhold

Panikk??


Nita29

Anbefalte innlegg

Sambo dro på fest og jeg skal se film å ligge på sofaen...Fikk et aldri så lite panikkanfall etter vi har vært på tidlig ul i dag og hørt hjerteslag. Dette er for resten av livet!!!!Det er ingen vei tilbake og hvordan kommer det til å gå?Fødsel?livet etter en fødsel?skal jeg få en tenåring en gang?Hvor skal mitt barn vokse opp, i Oslo eller på mitt hjemsted?Kommer det til å vare med pappaen?Kommer jeg til å bli en god mor?er det noe galt med babyen`?PANIKK!!!(som dere sikkert skjønner er det min første graviditet...)andre som kjenner bittelitt panikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror vi alle er innom disse tankene på et eller annet tidspunkt, men alt på en gang høres litt slitsomt ut. Det er vel bare å prøve å fokusere på det gode ;)

Gratulerer med UL forresten, jeg skulle vørt til uka, men må vente til over påske, så jeg begynner snart å gå av hektene at spenning...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verste er å tenke når man er alene og på kvelden, da kommer alle bekymringene på en gang.

 

Du skal se at alt ordner seg uannsett hva som skjer, så bare nyt dette. Og de verste bekymringene kommer etter barnet er født, jeg tenker hvert sekund i døgnet på ungene mine, og er konstant "bekymret" for de fordi jeg ønsker de bare det beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Dette er helt normalt! Jeg fikk også litt panikk da jeg fant ut at jeg var gravid første gang. Det gikk noen dager før jeg klarte å slappe av igjen. "Herre gud, hva er det jeg har begitt meg utpå? Hva hvis jeg ikke får følelser for barnet?" Men dette er helt normalt! Du har faktisk ingen grunn til den panikken, selv om det er forståelig. Nå er gutten vår 20 måneder, og jeg elsket ham fra første øyeblikk (og selv om man ikke skulle være glad fra første øyeblikk, så gjør ikke det noe heller). Han eller hun blir en like naturlig del av livet som du selv er, og etter han eller hun er født, kan du ikke forestille deg livet uten dette lille mennesket. Det er bare deilig, selv om du også har bekymringer. Jeg driver også og tenker "Skal jeg være LIKE glad i ham når han blir en teit tenåring?" Men det går nok automatisk.

Jeg er når gravid igjen, 4+4. Ikke planlagt, men denne gangen er jeg KUN overlykkelig (om enn bekymret for at noe skal gå galt).

Pust ut, kos deg med en kopp te, tenk på noe annet når panikkanfallene kommer, og vit at det ikke er grunn til panikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...