Gå til innhold

hadde dere ammet en annens barn?? om det var krise??

Anbefalte innlegg

Skrevet

altså viss barnet nektet flakse og moren ikke var hjemme, eller kunne kommet hjem på flere timer??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, nei, nei!

Det ville vært helt feil for meg.

Skrevet

Ja, hvis moren syntes det var greit.

Skrevet

Om det sto om liv og død? Ja, da hadde jeg gjort det.

Ellers? Nei

Skrevet

hvis det var helt i orden for moren og det sto om liv: ja

hadde det vært rom for å gi noe annet(melk med skje, glass..osv) eller drøyd litt, bært barnet i søvn eller liknende.. stryker jo ikke med på et par timer...

men ser jo helst at jeg ikke ville at noen skulle ammet mitt barn, men seff om det sto om livet.

Skrevet

Ikke om det var flaske tilgjengelig nei, skulle nok klart å lirke i ungen mat når h*n var sulten nok ved hjelp av flasken eller koppen. Hadde det derimot vært virkelig krise hadde jeg nok gjort det. Type midt på natten, ingen mme, flakser eller åpne bensinstasjoner/butikker i nærheten, mor på sykehus i hui og hast osv.

Skrevet

Ja, selvfølgelig. Har gjort det også.

Skrevet

Hvis det sto om livet, ja, selvsagt!

Skrevet

hvor lenge kan de kare seg uten væske da?? sånn ca ??

babyen har fått i seg litt grøt, men ikke noe væske på 8 timer...

hi

Skrevet

Om det var ABSOLUTT siste utvei, ja klart, men sånn ellers: ALDRI!!

Skrevet

Ja, selvfølgelig

Skrevet

hvor gammel er barnet? høres ut som du sitter med det i armene nå og at dette er realitet??

kan du koke litt vann og avkjøle og gi med skje da? for å få noe væske?

Skrevet

Det er jo væske i grøten, så litt har babyen fått i seg. Du får ikke i babyen litt vann da? På skje eller fra kopp? Om du selv synes det er ok å amme babyen så gjør du det, du må da ikke høre med oss hva som er normalt å mene først :-)

Skrevet

Ja, det ser jeg på som uproblematisk. Jeg har ammet et annens barn, og noen har ammet mitt barn. Jeg hadde selv en liten en på tre uker og hadde så mye melk og så sprengte bryst med harde kuler, og da venninnen min var på besøk med sin lille på 8 uker og hadde glemt hjemme morsmelkerstatningen (var flaskebarn), så ammet jeg denne babyen da hun ble urolig og sulten, sånn at moren slapp og måtte dra hjem i full fart. Den ungen sovnet som en stein og sov i mange timer:-)

Og da jeg var på besøk hos ei venninne med den samme nyfødte (han var da 5 uker) så stoppet plutselig melken opp (treg utdrivningsrefleks) og ungen skreik og jeg hadde lang vei hjem. Han tok ikke flaske, og venninnen min hadde selv en 8 måneders gammel baby som hun fremdeles ammet. Hun tok selv initiativet og spurte om jeg ville at hun skulle amme han, og det sa jeg var helt greit for meg, faktisk ble jeg veldig lettet.

Skjønner de som vegrer seg mot dette, og som synes st det er noe intimt og personlig. Det synes jeg også, men er det krise, så ser jeg ikke problemet overhodet. Det viktigste er nå å gi den lille mat.

Skrevet

nei, jeg liker i utgangspunktet ikke å amme, og hvis det er krise så finnes det vel andre måter å få inn næring på vil jeg tro.

Jeg skal aldri si aldri såklart. Hvis ungen ikke tok flaske, eller kopp eller noe som helst, og bare pupp, og det var snakk om liv, så hadde jeg vel gjort det.

Skrevet

Jeg hadde gjort det, hadde ikke klart å høre på babygråt hvis jeg visste at det hjalp å amme litt

Skrevet

ja, det hadde jeg gjort dersom moren til barnet hadde syntes det var greit

Skrevet

Helt uproblematisl .Trengte ikke akkurat å stå om liv, hadde lett gjort det om babyen var sulten og gråt og ikke ville ha flaske, så klart. Babyen er jo sulten. Alt for den lille.

Skrevet

Ja helt uten problem!

Hadde heler ikke vært noe problem for meg om noen andre ammet mitt barn om det var krise!

Skrevet

Ja, om det stod om liv.

Skrevet

Det kommer ann å situasjonen og hvem sin unge det er.

Men hadde nok prøvd andre metoder først med mindre ungen skriker helt ekstremt fordi den er sulten

Skrevet

Helt klart, helt uproblematisk.

Om moren synes det er greit, selvsagt.

Skrevet

Ja, dersom det var ok for moren hadde jeg gjort det (dersom det ikke var andre muligheter vel og merke)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...