Anonym bruker Skrevet 20. mars 2010 #1 Skrevet 20. mars 2010 Min venninne bodde sammen med barnefar da barnet ble født, nå er det slutt mellom dem og de bor på hans hjemplass. Spørsmålet er: Kan min venninne ta barnet med seg og flytte til hennes hjemsted uten fars samtykke? Jeg har bare erfaring med andre venninner som har fått barn uten at de har vært sammen med barnefar og da har de automatisk fått full omsorg, og da vet at barnefar kan gå til retten og kreve full omrsorg for barnet, men hvordan er det i denne situasjonen siden de var samboere da barnet ble født? Kan hun flytte da uten hans samtykke?
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2010 #2 Skrevet 20. mars 2010 Hun kan flytte uten hans samtykke. Men for barnet sin del så burde hun ikke flytte så langt fra pappa`n
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2010 #3 Skrevet 20. mars 2010 Men...hvordan er de greierne der? Kan far ta ungen og flytte han og da? Jeg mener, om de har delt omsorg, er det bare mor som kan ta barnet med seg?
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2010 #4 Skrevet 20. mars 2010 Den som har samme adresse som barnet er den som regnes som hovedomsorg person. Denne personen kan flytte med abrnet ikke den andre
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2010 #5 Skrevet 20. mars 2010 Men de bor enda i samme leilighet da, er ganske ferskt, så hun har ikke funnet ny plass og bo, og han har sakt på møte at han krever full omsorg... Jeg orker ikke gå inn på saken, alt jeg sier er at han er ikke en grei person, ikke for barnet heller. Så når saken er som den er nå, at de har samme adresse, så kan ikke mor flytte med barnet? Må hun vente til en av dem har flyttet da? HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå