Checkit Skrevet 20. mars 2010 #1 Skrevet 20. mars 2010 Bor på ett bolig felt med MYE katter(har ikke katte selv). Naboen har 3 katter og mange andre har en. Vi og en annen nabo er veldig plaget med kattetiss(tissa ned veden vår og gang på gang tisser de i lufteluka på badet). Nå når snøen blir borte så kommer jo diverse katterdoer med bæsj til syne på gårdsplassen vår. Vi blir snart desperate!! Hva skal vi gjøre med det?! tatt opp problemet med hun som eier flest katter, men hennes er kastrerte og da gir det ikke fra seg lukt og de gjemmer seg for å gå på do sier hun....Men naboen har tatt en av kattene på fersken med å drite midt foran bilen hans... Dessuten ligger kattene på bilene våre, hva med erstatningskrav i forhold til riper og andre ting? Og det sm nå bekymrer meg mest av alt er åssen dette skal gå når ungen vår kommer i august...skal ha kattenett og slikt SELVFØLGELIG med om de tisser på vogna, så er jo den ødelagt....blir så frustrert!!!! Gode råd mottas med STOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOR takk!!!
mammaløve Skrevet 20. mars 2010 #2 Skrevet 20. mars 2010 Vet ikke helt om du kommer til å bli kvitt kattene i nabolaget, men det finnes en spray du kan kjøpe og spraye på vogna/veden/rundt om kring der du ikke vil ha katten hengende rundt. Sprayen skremmer kattene bort, men lukter ingenting for folk. Tror du finner den på dyrebutikk eller hos veterinær. (Vet ikke helt hva du skal gjøre med bilen da...kattene går jo gjerne og legger seg der det er varmt og godt....) Du får ellers prøve å oppmuntre folk til å kastrere kattene sine. Da gjør de mindre utav seg, både i forhold til bråk, tiss og bæsj.
Mammahjertet <3 Skrevet 21. mars 2010 #3 Skrevet 21. mars 2010 Du kan ikke hindre naboene å ha katter. Så sant du ikke ser noen katter som blir vanskjøttet ja. Da må du kontakte nærmeste omplasseringssted for katter og eventuelt politiet vel og merke. Skjønner det er plagsomt med katter som bæsjer på plenen og kan finne på å markere på vogn osv. Det finnes pulver å drysse i for eks. bedene dine hvis du er plaget av katter som går på do der. Jeg kjøpte noe slikt på Plantasjen til naboene mine. Nettopp fordi vi har flere katter selv, og jeg var redd de skulle gå på do i lekesandkassa hos naboen. Tilbudte meg også å kjøpe en presenning til å ha over sandkassa til ungen hans, men han ordna det selv. Ellers hjelper det med eddikblandet vann i en sprayflaske. Det nøytraliserer kattetisselukten godt. Samt at det skremmer de fra å markere på samme stedet flere ganger. Du må vel og merke spraye på nytt etter en tid eller når du ser kattene prøver å markere på nytt. Det finnes også en spray på dyrebutikker som hjelper. :-)
NitaMora Skrevet 21. mars 2010 #4 Skrevet 21. mars 2010 Cat-OFF er tingen, dem har det på de fleste dyrebutikker og det lukter litt mn lukten forsvinner kjappt for oss mennesker, men kattene kjenner lukten lenge. Egentlig burde du kreve at naboen som har så mange katter kjøper den for dere
Juni2010 Skrevet 21. mars 2010 #5 Skrevet 21. mars 2010 Vi har katt selv, men det er ikke noe særlig når de gjør fra seg over alt nei... Men sprayen som de andre her også har nevnt er veldig effektiv:) Men om det finnes en europris i nærheten er den mye billigere der enn hos dyrebutikkene! De har både spray (vi brukte den på møbler og jeg kommer til å bruke den på vogna) og grønne gelekuler til blomster og bed! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå