Ate,mor til gutt nr3;-) Skrevet 20. mars 2010 #1 Skrevet 20. mars 2010 Fikk beskjed om det på kontrollen her om dagen,at det var veeeeldig mye fostervann,noen andre som har det sånn og hvordan føler dere dere? Jeg er i uke 42+0 nå og er vanvittig stinn og det kjennes ut som mageskinnet sprekker snart,det er tungt og puste og når jeg spiser så er det ikke stort jeg orker før det føles ut som jeg har forspist meg liksom.Noen andre som har det sånn??
Pjokkeline Skrevet 20. mars 2010 #2 Skrevet 20. mars 2010 Hei! Jeg hadde også myyye forstervann ( det ble konstantert ved ultralyde) og jeg følte meg ekstremt stinn de siste tre månedene, men det ble værst mot slutten. Jeg fødte for 4 dager siden, 8 dager før termin! Jeg var til vekstestimering sist mandag, og da "strippet" jordmoren meg slik at jeg skulle slippe å gå så mye lenger siden jeg følte meg så uvel. Og gjett om det fungerte - riene begynte natten etter og på tirsdag ble go-jenta født!! Lykke til - kanskje det skjer noe i natt? Klem fra meg.
*Silkeblomst* Skrevet 20. mars 2010 #3 Skrevet 20. mars 2010 Hei. Jeg fikk også beskjed om at jeg sannsynlivis har mye fostervann. Ligger nå et godt stykke over det grønne feltet på kurven. Jeg er 36 +5 idag, og har følt at jeg skal sprekke i noen uker nå. Håper at babyen skal synke mer ned i bekkenet slik at det blir litt lettere å puste! Forrige gang fødte jeg 16 dager før termin, og håper selvfølgelig at det samme skal skje nå. Lykke til Ate!!
Ate,mor til gutt nr3;-) Skrevet 20. mars 2010 Forfatter #4 Skrevet 20. mars 2010 Hadde du da mye vondt i magen da? jeg har så vondt i magen at jeg får liksom ikke slappet av uansett hvordan jeg sitter,står ligger eller hva jeg gjør...magen er stein hard hele tiden. lurer på å ringe føden men er så usikker,vil ikke syte liksom men tårene bare triller her for det gjør så vondt assa...
Ate,mor til gutt nr3;-) Skrevet 20. mars 2010 Forfatter #5 Skrevet 20. mars 2010 Den var til deg pjokkeline...
ano`num *17.03.10* Skrevet 20. mars 2010 #6 Skrevet 20. mars 2010 Jeg hadde også mye vann. Når legen kom til 15 så hun bare at det ikke var vits å måle resten for det var mer en bra nok. Minstemålet var 7 sa hun. I dag ble det sagt at jeg var på minstemålet. Sitter å lurer på hva i all verden de mener med det. Legen skulle bare, men så ble hun borte og jm var jo helt "blåst". Sa at ungen var liten, men ikke sykelig. Eh, øh.....? Merker godt at magen har blitt mindre. Men om det har sammenheng vet jeg ikke. Ungen har hvertfall ikke forandret stilling, så det kommer ikke av det.
Gjest Skrevet 21. mars 2010 #7 Skrevet 21. mars 2010 Ja,Ate det er som du skulle beskrevet meg det der..:-) Vesla hadde veldig god plass en stund da,var skikkelig propell:-) Men nå...hmm...magen min er så stinn at jeg virkelig undrer på hvordan det blir når hun skal legge på seg kanskje 1 kg til,har igjen 4 uker jeg vet du...og jeg lurer veldig på hvor stor HUN egentlig blir! hehe :-)
Ate,mor til gutt nr3;-) Skrevet 21. mars 2010 Forfatter #8 Skrevet 21. mars 2010 legen som sjekket meg sa at om det ble for mye forstervann så satte dem i gang fødselen og dem følger også med på om det evt skulle bli mindre for da lekker man og bør også settes i gang sa hun....hmmm javel,men hun sa alderi hvor jeg lå bare at det er MYE fostervann og at babyen hadde det bra. I natt har jeg så og si ikke sovet noe for det har rett og slett vært så stinnt at det gjør vondt og tårene presser på for så vondt er det faktisk....Magen min er detti ned så nå kommer den ikke lengere ned heller men ennå vondt å puste...Fortvilet og lurer på hvor lenge dette skal vare,jeg orker ikke engang å ha barna mine hjemme så mannen min har tatt med seg dem på tur i dag å så jeg kan få være alene....uff ikke noen hyggelig for er jo i helgene man ønsker å ha det hyggelig med familien.
Gjest Skrevet 21. mars 2010 #9 Skrevet 21. mars 2010 Ja,jeg synes det er tragisk at de har latt deg gå så lenge:( De skal jo vurdere tilstanden til både mor og barn og i ditt tilfelle gjør de ikke det synes jeg..Var det Fredrikstad sykehus du tilhørte? De gjør i såfall en slett jobb... Man blir såå utrolig sliten av på og av rier over lengre tid(hadde det med 2 mann..)og i tillegg da skal gå så mye på overtid sliter virkelig. Er som andre her,hver morgen ser jeg etter om du endelig har fått kommet deg avgårde,unner deg virkelig å bli ferdig å få kose deg med mannen og de 3 prinsene:-))
Ate,mor til gutt nr3;-) Skrevet 21. mars 2010 Forfatter #10 Skrevet 21. mars 2010 Takk 09linnea;-) ja det er fredrikstad ja og det er ikke første gang dem gjør en slett jobb for å si det sånn,jeg er ikke den eneste...
MillaCamilla Skrevet 21. mars 2010 #11 Skrevet 21. mars 2010 Hei Jeg hadde også mye fostervann, i øvre område, men merket ikke at jeg var spesielt stinn eller hadde vondt i magen. Ble overrasket da de sa det på kontroll. Forøvrig fødte jeg og i Fredrikstad og kan ikke få fullrost sykehuset nok, så det er tydeligvis forskjellige meninger om sykehuset. Håper du føder snart:)
Pjokkeline Skrevet 21. mars 2010 #12 Skrevet 21. mars 2010 Ja, jeg hadde mye vondt i magen. Egentlig hele døgnet, men det ble spesielt ille hver gang jeg spiste. På slutten ble jeg helt knust av å spise så lite som et halvt rundstykke.. Fryktelig ubehagelig tilstand, så jeg føler veldig med deg som går på overtid med dette her. Klem fra meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå