Gå til innhold

HJELP!!! Jenta mi har hard mage, hva hjelper??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har prøvd duphalack, men venter på at det skal virke...

annet?? druer??

har gitt henne cola.

Trenger råd raskt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvor lenge har hun gått med hard mage da? hvor gammel er hun?

Skrevet

Jeg har en på 1,5 med hard mage så jeg vil også ha noen gode tips:)

Skrevet

Svisker (kan bruke rosiner også), fenikel mener jeg det andre var. Hvis ikke kjøp lactose på apoteket. Ikke si at barnet er under 3år. Jeg var dum og sa det. Endte med at jeg ikke fikk kjøpt og legekontoret ville ikke se barnet, mente det var helsestasjon problem. Helsestasjonen ment lege. Endte med at gutten sprakk når det til slutt kom. Livredd for å bæsje etter dette. Endte opp med å lære seg på nytt ved å bruke parafin skrevet ut av lege (når jeg endelig kom inn. Han var ikke fornøyd med resepsjonen som hadde holdt meg igjen). Tok nesten et år. Fikk beskjed om at han SKAL bæsje hver dag. Jeg måtte evt. bruke klyster. Min sønn var så redd at han hoppet på gulvet og brukte nesten tre timer før bæsjen kom med klyster også. Pr. i dag, nesten fire år senere har han problemer med avføringen. Men ved å ikke gi for mye fint brød så hjelper det :)

Skrevet

Uff jeg blir så lei meg når jeg leser sånt.

Heldigvis så er ikke forværelset på legekontoret vårt så veldig til å sile, har alltid kommet inn nettopp fordi barna er små. Har ikke vært der pga hard mage da.

NÅr deres med hard mage bæsjer er det som sauebæsj kuler ?

Skrevet

Hei.

Jeg har et tantebarn som har slitt med hard mage siden hun var 1år, er nå2,5. hun bruker Monikolpulver i et berger yoghurt hver morgen.

Uten dette pulveret ,er hun så hard i magen at hun skriker i smerte.

Monikol får du kjøpt reseptfritt på apoteket.

Håper dette er til stor hjelp for datteren din.Er forferdelig å se små barn ha det vondt.

Gjest Bjørnen Collargol*gravid
Skrevet

Druer kan ha motsatt effekt....

Sviskesaft er noe som skal ha god virkning....

Skrevet

Jeg har selv slitt med tidvis hard mage hele livet. Prøvd det meste (utenom avf.midler, for DET vil jeg ikke ha), men duphalac, svisker, druer, klyster osv har ikke hjulpet.

Men NÅ har jeg endelig funnet noe som hjelper, fikk råd av en homeopat. MEKESYREBAKTERIER ! Du finner det i små mengder i Biola, litt mer i Ido-form og enda mer i andre typer kapsler på helsekosten. (I mine er det 8 milliarder bakterier i en kapsel .... høres skummelt ut, men) Kapslene kan åpnes, slik at pulveret kan røres inn i mat eller drikke. Dette er bare gode bakterier vi har naturlig i mage/tarm, men som ofte kan bli forstyrret av pennicillin, omgangssyke eller andre bakterier eller virus.

Ei venninne har også hatt samme problem hele livet, men er også kvitt det nå med hjelp av melkesyrebakterier.

LYKKE TIL !

Skrevet

PS:

I tillegg er det viktig med mye væske, det er alfa omega!

Mye fiber, men da er det enda viktigere med væske.

Kutt vanlig melk, pasta, ris og fint brød når det står på som verst.

Har også hørt at pære, banan, kiwi og moreller skal fungere.

Skrevet

Sønnen min på snart tre har slitt med dette i halvannet år. Det var så ille at det tok timer før han klarte å få ut noe. Da var det som en svær tennisball! Det hjalp å gi et glass biola drikkeyoghurt hver dag (den med blåbær var mest populær).

Nå ser det ut til at det har hjulpet litt. Han vil fremdeles holde meg i hånden når han bæsjer, og det tar tid, men det er ikke vondt lenger.

Jeg fikk bare beskjed av lege om å bruke duphalac, det hjalp ikke her heller.

Skrevet

gutten min var også plaget med dette før. Før han ble et år gav jeg han vann med maltestrakt i, det hjalp litt. da han ble ett år begynnte jeg å gi han havregrøt til frokost. da var pluttselig problemet ute av verden!

Skrevet

Sønn min var så hard i magen at han revnet i åpningen hver gang han hadde avføring, vi forsøkte alt!! Men så gik vi til osteopat og han ga oss det beste rådet vi noen gang kunne fått, probiotika til småbarn!! kjøpes på helsekost, en rører ut 1/4 ts i vann å gir dem, funker som bare det!

Dette er noe jeg anbefaler ALLE, avførende midler kan dem bli avhengi av!

Gjest Bjørnen Collargol*gravid
Skrevet

Probiotika, er det noe gravide også kan ta?

Jeg sliter nemlig veldig med magen om dagen, har slitt med at alt jeg har spist og drukket har jeg kastet opp - følger er hard mage :P

Skrevet

Probiotika er melkesyrebakterier som jeg skrøyt sånn av oppi her. Bare å spise det, sunt for kroppen på mange måter.

Skrevet

Vet noen som prøvde en olje fra helsekosten. Det hjalp vist veldig. Husker ikke hva den heter, men var noe omega-3 bl.a. i den.

Skrevet

Oi.. ingen som har foreslått malt? Beste som er! Funker som bare det!

Hvis du blander ut litt malt i nan, eller har på smokketuppen, bare veldig lite som skal til, men det får fart på magen:)

Kan gi 2-3 ganger i døgnet:)

Skrevet

For å "slukke brannen" kan du prøve å gi Microlax (klyster). Da får du den harde avføringen ut. Ellers vil jeg anbefale det som er nevnt over her :lactulose, malt, sviskesaft og biola. Unngå banan, det virker forstoppende. dDt samme kan gjelde for druer og epler.

Gi Biola hver dag.

Skrevet

Vi har en jente som også har slitt veldig med hard mage, vi har måttet hjelpe henne å plukke ut avføringen enkelt ganger, mens hun har skreket... Ingen hyggelig opplevelse.

Men nå er det *bank i bordet* lenge siden sist hun slet. Og vi passer på å gi henne masse grønnsaker, ikke hvitt brød, kun fullkornspasta, masse druer og rosiner. Også kutter vi ut ris i "harde" perioder. Banan og blåbær hardner magen veldig!

Men du skrev at du gav Cola? Det er det vi gir når hun har diare/omgangssyken. Det skal jo hardne magen, skal det ikke?

Og ja, masse vann! :)

Lykke til!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...