pinglo Skrevet 20. mars 2010 #1 Skrevet 20. mars 2010 Gikk det bra? Har 3 stk sting på kne, som kan fjernes i dag. Men må vente til mandag,legevakten vil ikke ta de. Så da sitter jeg her å lurer på om jeg kanskje skulle tatt de vekk selv,eller ikke?
NormaJean Skrevet 20. mars 2010 #2 Skrevet 20. mars 2010 hvis du velger å gjøre det så må du huske å kun kutte på undersiden av knuten og dra slik at ikke knuten går igjennom huden (mulig litt rart forklart, hehe) IKKE kutt på begge sider, da vil du ikke få ut tråden.
❤lille stjerne❤ Skrevet 20. mars 2010 #3 Skrevet 20. mars 2010 Ja, jeg har gjort det selv. Klippet på rett side av knuten og brukte en hel ren pinsett (kokte den) og det gikk bra.
pinglo Skrevet 20. mars 2010 Forfatter #4 Skrevet 20. mars 2010 Takk for svar. Da begynner jeg jobben med å bli sting fri, hvis jeg tør. Men hvordan vet du hva som er riktig side av knuten?
NormaJean Skrevet 20. mars 2010 #5 Skrevet 20. mars 2010 bare kutt nærmest mulig huden, på undersiden av knuten så skal det gå fint!
Miramor Skrevet 20. mars 2010 #6 Skrevet 20. mars 2010 Og ikke dra tråden som har vært på yttersiden gjennom sårstingene. Ellers så kan du trekke bakterier inn i såret.
pinglo Skrevet 20. mars 2010 Forfatter #7 Skrevet 20. mars 2010 hmmm...Tror jeg venter til mandag jeg. For å være på den sikkre siden. Men takk for at dere svarte meg.
Miramor Skrevet 20. mars 2010 #8 Skrevet 20. mars 2010 Best å gjøre sånt hos noen som har gjort dette før. Ikke vanskelig å lære å ta sting, men det er viktig å vite hva en ikke skal gjøre. Kjedelig å gå til legen med en tråd som ligger inni såret, eller en infeksjon i såret etter at en har gjort dette selv.
pinglo Skrevet 20. mars 2010 Forfatter #9 Skrevet 20. mars 2010 Var det jeg kom til å tenke på. Litt kjedelig hvis jeg ikke skulle få ut all tråden, eller at det skulle bli infeksjon. Heller smøre meg med tålmodighet, å vente til mandag. Så er jeg ihvertfall sikker på at det blir gjort skikkelig og at såret er grodd,siden jeg går 2 dager over tiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå