Anonym bruker Skrevet 20. mars 2010 #1 Skrevet 20. mars 2010 Kan man ta hamam/tyrkisk bad når man er gravid?
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2010 #2 Skrevet 20. mars 2010 Er det like varmt som boblebad? Eller varmere? Hvis ja, så er det ikke anbefalt. Svømming: Det er skånsomt og likevel effektivt å svømme. Hvis du ikke har svømt før, bør du begynne langsomt med å svømme rolig i ca. fem til ti minutter de første tre gangene. Deretter kan du rolig øke til 20 minutter med alminnelig tempo to til tre ganger i uken. Svømming i vann som har temperaturer på mellom 18 og 25 grader anbefales. Når du er gravid skal du ikke gå i boblebad eller sitte i varmt vann. Høye temperaturer kan være skadelig for barnet, og selv kan du få soppinfeksjoner i skjeden. Det er mange bakterier og soppsporer i disse bassengene og motstandskraften din overfor dem er nedsatt når du er gravid. Dette er fordi syrebalansen i skjeden endres under graviditeten på grunn av hormonene.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2010 #3 Skrevet 20. mars 2010 Jeg svømmer i terapibad som holder 34 grader.. Trodde det var ok jeg.. Men har holdt meg unna boblebadet..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå