Gå til innhold

Dere med 6-åringer og mindre søsken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når legger de seg om kveldene?

Begge mine (6 og 3 år) legger seg mellom 19.00-19.30 uten problemer, men jeg har jo lurt på om største skal få være litt lengre våken.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jente 6,5 år og gutt 2 år legges mellom 19.30 og 20.00 hver kveld..

I helgene kan det hende jenta får sitte oppe til senest kl 21.

De deler rom, så det er praktisk at de enten sovner samtidig eller den andre legges når den første sover tungt

Skrevet

Jeg tror de fleste 6-åringer rundt oss legger seg 1930 på hverdager, spesielt om de har yngre søsken. Vi legger minstebarna 1830-1900, så 5-åringen 1930, og 7-åringen er i seng 2000. Da får alle litt tid alene i senga.

Skrevet

Ja mine to deler også rom, og minsten er en liten stabeis, så jeg ser for meg et vilt leven om hun skal få være våken lengre.

Skrevet

6, 5 og 2 åringen legger seg kl. 19.

Skrevet

Jenta på 6 1/2 legger seg kl 20 på hverdagene og senest 21 i helgene....minste på nesten 3 legger seg vanligvis mellom 18.30 og 19.30....hun trenger mye mer søvn enn storesøsteren, så det er derfor....eldste har aldri trengt så mye søvn...

Skrevet

Eldstemann begynte å få være oppe til kl 20 når han var 6 år, de andre la seg i 19-tiden. Nå legger eldste på 7,5 år seg fortsatt klokken 20, han på 5,5 år 10-15 min før og de to små rundt klokken 19.

Skrevet

De legger seg samtidig (6år og 4,5år) 19-19.30, men minstemann er alltid den siste som sovner av de så er liksom ikke noen vits i å la eldste være oppe lenger.

6åringen sovner gjerne før 19.30 om de er i seng 19.15 (som er det vanligste tidspunktet for å være i senga her i huset) og står gjerne opp kl 6, våkner fort i 5tiden å spør om det er greit å stå opp da. Har prøvd å vri døgnrytmen hans mange ganger, men han havner alltid tilbake der uansett hva vi gjør. Sikkelig a-menneske gitt!

Minsten derimot sovner gjerne ikke før 20.30 selvom han var i seng samtidig som storebror, men han sover da stortsett til kl 7 også. Og kan fort finne på å sove til 8.30 innimellom!

Skrevet

5 åringe legger seg ca kl 20, hun må vekkes på morgenene, men får henne ikke til å sovne tidligere uansett. Minsten på 2 legger seg som regel rundt 19-1930.

Skrevet

Samme som du. Hiver minsten(1,5) i seng rett før 19, så er det å lese for mellomste mens eldstemann som regel venter i senga si. Når jeg har lest for eldste(5) er klokka som regel 19:30.

Skrevet

Begge barna (5 1/2 år og 3 år) legger seg mellom 1900-1930.

Ingen problemer. Det største barnet sovner først!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...