Gå til innhold

Litt vanskelig...

AnneKristin&gullet i magen

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har en svigermor som stresser meg noe voldsomt. hun ble selv alenemor når hun var 20 ( har kun 1 sønn) og hun duller og steller fælt med han. Hun brukte sine foreldre som ekstra foreldre, siden hun var ung og alene. Nå ser hun for seg at noe av det samme skal skje med henne og barnebarna. Vi har to barn på 2 og snart 1 år, som hun ser for seg at hun skal ha med til syden alene!! Skjønner hun ikke at jeg vil være med på en sånn tur? Samboer sier det er ok, han er vant til å være mye med besteforeldre, men jeg synes det hadde vært mye hyggeligere å dratt alle sammen! Hun ser kun sin egen sønn i barnebarna, selv om de har mye av meg i seg også. Hvis det er noe som ikke ligner på sønnen hennes, sier hun.. hvor i alle dager kommer dette fra?? hallo! barna har da en mor også!! Ellers så rydder og vasker hun når hun er hjemme hos oss og vi ikke er der( hender hun sitter barnevakt) jeg ber henne om å ikke gå gjennom skittentøyskurven, men alikevel så gjør hun det og setter på mange vask.

Hvorfor gjør hun dette? Slitsomt at hun blander seg i livet vårt på den måten. Vi blir aldri invitert på besøk, kun barnebarna som blir bedt...

Noen gode forslag til hva jeg kan gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For min del hørtes det ut som en drømmesituasjon, alt bortsett fra at hun ser kun sønnen sin i barna da... :)

Seriøst, hadde noen kommet og vasket og ryddet for meg mens hun attpå til satt barnevakt hadde jeg blitt superglad!

Og få litt aleneferie er vel heller ikke å klage over. Så lenge barna koser seg med henne ser jeg ikke problemet...

Skrevet

Jeg synes det må kunne være en mellomting mellom å være "ekstra forelder" og å være fraværende i barnebarnas liv. Min mann vokste også opp med egne besteforeldre som "ekstra foreldre", og denne farmora ser helst at hun slipper å tilbringe tid med barnebarna - holder for henne at hun får himle med øynene til venner og kolleger om at hun jo jammen er bestemor til flere, stakkars.

Skrevet

Jeg hadde ALDRI latt så små barn dra til syden med besteforeldre..

Tidligst ved skolealder mener jeg!

Skrevet

Skittentøy er privat! Det må selv en svigermor forstå!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...