Gå til innhold

Huseier gikk rett inn her i går GRRRRR

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta i huset var hjemme alene. Vi bor i 2 mannsbolig å deler ytterste gang. den er alltid låst.

jentungen ringer å sier at huseier har vært her og han kom bare rett inn... GRRRRRRRR

jeg ringte han og ga han inn å sa at jenta hadde blitt kjemperedd osv.

Han hadde låst seg inn den første døren, så hadde han stått å banket og banket på den andre, men jenta mi får ikke lukke opp når jeg ikke er hjemme. han hadde tatt i døra siden han hadde hørt tv inne .....

halloooooo, det er vel en grunn som regel for man ikke luker opp vel....

Jo, men det rant vann fra badet mitt og ned i kjelleren som han måtte se på.

Skal si jeg var sint, han kunne ha ringt meg når vi ikke lukket opp.

Hadde dere blitt sint?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var det vannlekkasje fra badet ditt og ned i kjelleren?? Da hadde jeg faktisk synes det var ok at han gikk inn for å stanse lekkasjen. Samme hvis det hadde vært gasslekkasje. Om han bare gikk inn for å snoke er jo noe helt annet.

Har jeg forstått årsaken til at han gikk inn rett, hadde jeg ikke blitt sint.

Skrevet

Niks. Huseier / utleier har rett til å gå inn ved akutte tilstander, som vannlekkasje.

Men be om å få oppklart det løpske vannet, slik at en rørlegger får fikset problemet - og at det ikke bare var en dårlig unnskyldning / påstand fra huseier sin side ..

Skrevet

Han kunne GODT forklart jenta di hva problemet var slik at hun ikke ble vettskremt!

Du skal være glad huseier tar sine plikter på alvor ;-)

Skrevet

Ikke siden det var en nødsituasjon med vann lekkarsje. Da har de rett til og gå inn,

Skrevet

Har det klikket for deg? Han eier jo huset og må jo sörge for å få vannlekkasjen stoppet? Hvem skulle betalt det ellers, DU? Folk er fader i meg ikke sanne!

Skrevet

Hvis ungene mine er alene hjemme og de ikke få åpne for fremmede mennesker. Da hadde jeg sørget for at døra hadde vært låst!

Forøvrig har huseier lov å gå inn i leiligheten ved sånne tilfeller.

Nei, hadde ikke blitt sint. Regner med dattra de vet hvem verten er.

Skrevet

Og ja, jeg så den ytterste døren var låst. Men hvordan kan du vite hvem de andre slipper inn, eller som kanskje sniker seg inn, usett.

Skrevet

Helt enig med HI.

Han kunne ha ringt deg å sagt i fra at han skulle inn i din leilighet.

Stakkars ungen din som ble så redd da. Vet ikke hvor gammelt det er da, men man buser da ikke inn til folk om det ikke er liv om å gjøre.

Tenk om du hadde liggi å pula på sofaen hehe.

Selv om man er huseier så er det lov å tenke litt først, regner med at ikke hele bade ditt stod i oversvømelse.

Skrevet

Hadde jeg hatt vannlekkasje i mitt hus hadde jeg blitt rimelig stressa for å finne ut av det fortest mulig, og få gjort skaden minst mulig. Tenk litt da, eller du hadde kanskje ventet en halv time til, fordi du må ta all verdens høflighetsrunder først. Åh, nei, fikk ikke tak i leieboeren, så da kan jeg ikke gå inn.

Djeeeeeeeeeeez.

Skrevet

Hadde det vært vannlekkasje i mitt hus, hadde jeg vært rimelig forbanna om det var noen fjolser av leieboere som låste døren eller ikke var hjemme.

Uansett, de hadde jeg tatt liten hensyn til.

Såfremst HI ikke føler for å få utredet og reparert skaden selv kanskje?

Skrevet

16.28:

Så de som leier hos deg må være hjemme 24/7?

Trodde de måtte ringe før de fikk gå inn i en leilighet jeg?

Skrevet

Det var enda godt det ikke brant da og ungen nektet å åpne for fremmende. Hvis ungen er så husredd at hun ikke tør å åpne for ett kjent menneske, bør hun kanskje ikke overlates til seg selv med ordre om ikke å åpne for noen.

Skrevet

16:28. haha! forventer du virkelig at leieboerne alltid skal være hjemme og om de går ut så skal de la døra stå ulåst??

ditt fjols!

Skrevet

Hvorfor i det hele tatt var ungen hjemme hvis den ikke taklet engang at husverten kom inn for å se etter vannskade? Litt uansvarlig å låse inn en livredd jentunge?

Det beste er jo at husverten ringer på forhånd, og gir beskjed.

Men om det står om noe så akutt som en vannskade så burde man vel egentlig være forberedt på at det ikke er så usannsynlig at personen som eier huset de bor i kommer innom for å ville se på skadene.

Skrevet

Fy faen!

Som husvert så blir jeg irritert over hva du skriver. Hadde det vært lekkasje i leiligheten vår så hadde jeg selvsagt ikke sittet i sett på vannet dryppe og ødelegge huset mitt, pga at leieboer ikke var hjemme.

Makan til holdninger hos folk.

Skrevet

Nei, jeg hadde ikke blitt sint som leietaker, men som huseier hadde jeg nok klikka i vinkel dersom det var en lekkasje.

Og dersom ungen ikke kan snakke med kjente engang, og ikke takler at huseier kan låse seg inn, så bør ikke det barnet være alene.

Jeg har låset meg inn i våre hus/leiligheter ved slike tilfeller selv, og det må bare til! Og nei, man har ikke alltid tid til å ringe.

Skrevet

Fant huseier ut hva som var grunnen til lekasjen?

Var det dere eller ungen og nå er du sur siden huseier tar vare på huset sitt?

Når du en gang kanskje får råd til å kjøpe bolig skal du se du vil ta vare på det og ikke tar hensyn til de som ødelegger det.

Han har all rett til å gå inn under slike situasjoner.

Skrevet

HI her.

Har ikke noe med låst eller ikke låst dør her.

Å nei hun er ikke husredd, men når hun plutselig hører folk inne i leiligheten så klart kan man bli redd. Huseier bor ikke her , så hun har ikke sett han mange gangene. Man vet jo ikke hvem som står på utsiden å banker på, å sånn som vi bor så ringer bestandig vårt besøk på forhånd.

Nei det renner ikke foss ned i kjelleren, drypper innimellom. Har sagt i fra til han før ,men han er ikke noe flink huseier.

Vi sier i fra hva som er galt, så gjør han ikke noe med det.

Forstår at han vil inn, men å gå rett inn syns jeg faktisk er veldig frekt uansett, hadde det vært liv om å gjøre..da hadde jeg forstått det.

Ringte han opp og sa hva jeg mente, så spurte han om han kunne gå inn å se....

Hvorfor spørre nå når du har vært inne alt, blir for dumt altså....

Hvis det var SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ farlig så hadde han kanskje gjort noe med det i går eller i dag da. Ikke normalt at det kommer vann..de laget nytt bad her for 5 år siden og de har ikke greie på det en gang.Og det ser man jo nå. Sagt det for lenge siden jeg at fugene mellom flisene smuldrer seg opp, men ikke gjort noe med det.da kom straffen....

helt ok at dere ikke er enig med meg, men håper at deres unger sitter en kveld å en mann står inne å roper, noe man ikke forventer.

§ 5-6. Utleierens adgang til husrommet

Leieren plikter i nødvendig utstrekning å gi utleieren eller utleierens representant adgang til husrommet for tilsyn.

Leieren plikter å gi utleieren eller andre adgang til husrommet i den utstrekning det trengs for å gjennomføre pliktig vedlikehold, lovlige forandringer eller andre arbeider som må utføres for å hindre skade på husrommet eller eiendommen for øvrig. Medfører arbeidene ulempe for leieren, kan leieren kreve avslag i leien etter § 2-11 annet ledd forutsatt at ulempen ikke er ubetydelig. Bestemmelsen i forrige punktum gjelder ikke dersom mangelen beror på forhold på leierens side.

Leieren skal ha melding i rimelig tid før det foretas tilsyn eller vedlikeholdsarbeider. Før arbeider som nevnt i § 5-4 påbegynnes, skal leieren ha melding med frist som nevnt i § 9-6 første ledd. Bestemmelsene i første punktum gjelder ikke hvis det er nødvendig med tiltak for å hindre skade på husrommet eller eiendommen for øvrig, og det ikke er mulig å varsle leieren.

der har dere loven, han mulighet til å varsle meg hadde han giddi

Skrevet

Ja grunnen er at de selv har gjort en for dårlig jobb som jeg sa i fra om som ikke har blitt gjort noe med. Så de er nok ikke sååååååå utrolig gla i å holde huset i orden ser du. HI

Å han har ikke RETT til å bare gå inn , bare hvis det ikke er mulig å få tak i leieboer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...