Trultemor73 Skrevet 20. mars 2010 #1 Skrevet 20. mars 2010 På onsdag hadde jeg min siste arbeisdag før permisjonen min startet. Jeg jobber i barnehage og ei mamma spurte meg om alt var klart. Jeg fortalte at jeg skulle ta frem den gamle vogna vår og vaske den, men at den er litt deffekt. Hjulet har det med å dette av og så er kallæsjen helt falmet. Den har vært brukt av to barn og så hadde jeg kjøpt den brukt, så den er enten brukt av et eller to barn til. Jentene mine har sovet i den i barnehagen til de er rundt 3 1/2 år, og da står den ute. Det kom akkurat ei annen mor inn døra, som hørte at vi snakket om vogn. Hun fortalte at hun hadde en vogn hjemme hun ville bli kvitt. Så nå har jeg en Hartan skater XL vogn. Den var så fin, og så hadde den lufthjul og greier. Fikk også med Uro til å ha over sengen, liggeunderlag og en slik til å sitte på i badekaret. Hadde ikke noe av dette fra før, så sjebnen er virkelig på min side om dagen. Helt gratis alt sammen, hun var bare så glad at noen ville ha det. Jordmor er sikker på at jeg ikke har mer en ca. 1 uke igjen, så det var kanskje på tide og få noe klart. Er i så bra form at jeg egentlig ikke tenker på at det snart kommer en baby. Sykehusbaggen er så å si klar da.
Amazone Skrevet 20. mars 2010 #2 Skrevet 20. mars 2010 Enig!! Tommelen opp for gjenbruk! Jeg er så heldig å ha en nabo som tydeligvis har bestemt seg for å ikke få flere barn. De har en datter som er året eldre enn min, og en sønn som er året eldre enn han jeg har i magen. Vi har arvet masse klær allerede; type regntøy og ytterjakker, kjoler og bukser. Kjempekjekt!! Først og fremst veldig miljøvennlig, men også bra økonomisk. Nå har vi fått såpass mye at jeg nesten begynner å bli litt flau.... Tenker å kjøpe en litt dyr rødvin og kanskje noen kino eller konsertbiletter som takk. Blir vel ikke feil det? Noen som har noen ide til hvordan jeg kan "gjengjelde" litt?
2010 Mammaen Skrevet 20. mars 2010 #3 Skrevet 20. mars 2010 Så koselig! Hyggelig at det finnes så fine folk rundt deg! Lykke til med forestående fødsel! Min venninne fikk vite på sist kontroll at hun vil nok havne i fødsel innen 2 døgn. Ett og et halvt døgn senere var hun på vei til føden (og jenta var ute 5 timer senere) - så det var en dyktig jordmor som fikk rett!
2010 Mammaen Skrevet 20. mars 2010 #4 Skrevet 20. mars 2010 Amazone, synes du har gode ideer med tanke på gjengjeldelse! De blir nok kjempeglade for det :-) Ikke sikkert at de forventer noe som helst (annet enn tusen takk) så de blir nok overrasket og glade! Hyggelig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå