Anonym bruker Skrevet 20. mars 2010 #1 Skrevet 20. mars 2010 Er nok et syteinnlegg, men kan ikke noe for at jeg faktisk er fryktelig nervøs og bekymret for kvelden og natten i dag..... Får garantert pepper for at jeg fortsatt er med han, men har mine grunner.... Mannen min skal ut på fest i kveld, og han har det med å bli veldig voldelig når han drikker sprit. Kan gå galt om han blir veldig full på øl også, men da helst med sinne og ikke vold... Han har prøvd å kvele meg med 3 anledninger, brekkt ribben på meg, og gitt meg sår og blåmerker over hele kroppen. Han har truet meg med kniv, og truet meg på livet en god del ganger. Ja jeg har anmeldt han, har prøvd å gå fra han ved flere anledninger og han nå går han i sinneterapi for å lære seg å kontrollere sinnet sitt. Men likevel stoler jeg ikke på han når han drikker,og er utrolig nervøs for kvelden og for hva som måtte komme... Jeg er gravid, og har hans unger hjemme i kveld, men vet ikke om det hjelper så mye... Og siden hans unger er hjemme i kveld, så kan jeg ikke bare pakke en bag å være hos venner heller... Jeg har bedt han ikke drikke så mye i kveld, men vet det gikk inn det ene øret og ut det andre før det rakk å feste seg... Uff måtte bare få det ut, og om det er noen med lign situasjon eller noen med gode råd for hvordan jeg kan unngå han når han kommer hjem så si i fra... Og dere som har mye å si om at jeg er med han fortsatt, jeg har hørt det før, og jeg har som sagt mine grunner.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2010 #2 Skrevet 20. mars 2010 kan jo si det som det er og foreslå at han overnatter hos en kompis eller noe...
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2010 #3 Skrevet 20. mars 2010 Vet veldig godt hvordan du har det. Min har aldri blitt voldelig mot meg, men blir rasforbanna når han får i seg sprit, og det tar han gjerne utover ting eller selvselv. Har blitt en ny tv, pc o.s.v. i løpet av samboerskapet. Og han på akutten.... Men, min gikk i terapi, og har endelig forstått alvoret ved at han drikker sprit. Så nå, i dag, er han til å stole på. Heldigvis! Håper det samme gjelder for din, at han får seg noen oppvekkere... Men tilbake til hva du skal gjøre. Enten hadde jeg bedt en kompis e.l. ta han med seg hjem etterpå, og at han overnatter der, ellers må du nesten ut selv. Jeg antar at hvis han skulle bli så sint, så vil han vekke deg om du allerede sover når han kommer hjem... Jeg hadde tatt alle ungene med meg jeg.... En eller annen plass må dere vel kunne overnatte og ha en koselig "pysjamasfest" eller noe sånn?? Hm..det er ikke lett det der altså. Trist at dere lever i en sånn situasjon.. Men hadde ikke tatt sjansen på at noen av barna kunne få med seg dette!!! Håper du finner deg en god "slagplan" så du kan få kose deg i helga du også. *klem*
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2010 #4 Skrevet 20. mars 2010 Takk for råd... Han har ikke så mange kompiser han kan overnatte hos, pluss at ungene hans er hjemme for helga, så blir at han kommer hjem uansett... Og ungene hans har desverre alt vært vitne til et tilfelle, desverre det verste han har hatt, så minsten hans er blitt kjempe redd for å være hos andre enn mora og besteforeldrene... Men begge de er reist bort for helga, så han må desverre være her....
Cat.68 Skrevet 20. mars 2010 #5 Skrevet 20. mars 2010 Siden du selv vet hva du burde gjøre med dette forholdet så skal jeg ikke bruke tid på det, og ikke vil det være til hjelp for deg akkurat ikveld heller. Det viktigste for å forhindre konfrontasjoner vil jeg tru er at du lagt deg når han kommer hjem, og hvis han vekker deg får du bare prøve så blid og tilmøtegående du kan, og prøve å få ham til å legge seg å sove sammen med deg. Siden en som VIL krangle finner noe å krangle om samme hvor mye du prøver å motvirke det, så kan du igrunn ikke gjøre annet en å prøve å få det så "pent" som mulig for din egen sikkerhet og for ungenes. Når faren er over, og du enten sitter med øm kropp og sår, eller en lettelse i magen. Bør du virkelig vurdere om du har samvite til å leve dette livet, ikke kanskje mest for deg selv, men for ungene dine!!! som IKKE KAN velge, og som vil få sår for livet av de erfaringene de får av å leve i et voldsomt miljø.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2010 #6 Skrevet 20. mars 2010 Be han drite i å drikke sprit og om han ikke kan la være så får han ta inn på hotell. Hvis det er viktig for han å være sammen med barna sine dagen derpå, må det da være enda viktigere at han kan møte de rakrygga uten noen hendelser i løpet av natta?! Dessuten, er det så viktig kunne han jo holdt seg hjemme også!
Cat.68 Skrevet 20. mars 2010 #7 Skrevet 20. mars 2010 Uff, bare det faktum at han til tross for at han VET at han kan bli voldlig av sprit, og at han VET at barnen har traumer av det og er livredd, men LIKEVEL velger å drikke når barna er der og ikke kan verge seg om ting skjer er ille. Det vitner om ekstremt dårlig dømmekraft OG innsikt i sitt eget problem. Kan du ikke ta Alle ungene med deg og ha en *spennende* natt på Hotell eller noe.?? Eventuelt be om å få bo på krisesentret i natt for sikkerhets skyld?
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2010 #8 Skrevet 20. mars 2010 Sorry men om min mann ble voldelig når han drakk hadde jeg aldri godtatt at han skulle ut å drikke. Hvorfor skal han på fest når hans barn er hos dere? Spesielt om hans sønn er redd for å være der pga at han har sett faren sin skade et annet menneske/ vært så rasende så bør han jaggu skjønne at han ikke kan drikke. Høres ikke ut som om han forstår alvoret i hele tatt. Du må faktisk sette grenser, gi klar beskjed om han drikker får han ikke komme før i morgen når han er edru igjen. Han skal ikke utsette deg eller barna sine for slikt. Hvor mange ganger skal du tilgi uten å sette grenser? Hva om han kommer hjem og skader et av barna sine, eller om han kommer hjem og skader deg og babyn du har i magen? Om du skal bli så kan du ikke bare godta du må faktisk sette hardt mot hard. (ja jeg vet der er vanskelig og skummelt.)
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2010 #9 Skrevet 20. mars 2010 Forstår han ikke sitt eget beste, bør du låse så han ikke kommer seg inn av seg selv og kontakte politiet om han går bæsj. Deretter ville jeg støttet barnas mor i å avvikle samværet med far, dessuten adoptert bort mitt eget om jeg ikke kom meg ut av forholdet. Ikke ett eneste barn i verden fortjener å ha slike voksene rundt seg!
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2010 #10 Skrevet 20. mars 2010 Skal du passe hans barn mens han drikker seg fra sans og samling? Vet ikke hvilke grunner du har for å være hos han, men de kan ikke være gode. Og dette er ikke ment som et angrep på deg som person, har full forståelse for at du har det vanskelig. Vet biomor om dette da? At han bruker samværshelgen slik? Hvilke situasjoner voksne velger å bo under er deres valg, uansett hvilke grunner som ligger til grunn. Men når det et barn med i bilde så har jeg problemer med å skjønne det. Hilsen datter av alkoholikerfar!
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2010 #11 Skrevet 20. mars 2010 Om du ikke har muligheten til å være noen andre steder i natt, og om du vet at han kommer hjem i kveld, ville jeg ihvertfall satt opp et kamera. Så får du filmet det han gjør mot deg. Så viser du ham det i morgen. Evt ha en skikkelig samtale med ham nå, der du forteller hvordan det kommer til å bli og om han syns det er verdt spriten, når ungene hans ser at du blir skambanket, og evt at han tar livet av deg.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2010 #12 Skrevet 20. mars 2010 Tro meg, jeg har prøvd!!! Han er klar over at om dette skjer igjen, så er ikke jeg her når han våkner og han får ikke samvær med babyen på vei, og jeg kommer til å gjøre alt som står i min makt for at han blir straffet for det han har gjort. Han går ikke så ofte ut, og drikker ikke så ofte. Eneste grunnen til at jeg gikk med på det denne gangen er for at søsteren hans også skal på samme festen. Og hans familie er klar over hva han har gjort og hvordan han er, men ingen av de som er hjemme denne helga og dermed står jeg alene om å takle han. Men tar til meg alt dere sier, og jeg vet det så godt at jeg burde komme meg langt bort. Men det er enklere sagt enn gjort... Av mange grunner...
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2010 #13 Skrevet 20. mars 2010 Jeg hadde ikke nølt med å gi beskjed til mora til barna eller besteforeldrene, slik kan det ikke fortsette. Og jeg tror de vil sette stor pris på å få vite det, slik at de kan skåne barna fra å se noe sånt igjen! Den mannen må du bort fra NÅ!
Cat.68 Skrevet 20. mars 2010 #14 Skrevet 20. mars 2010 Kan du ikke vare hos noen venner eller familje av deg med ungene i natt da? Uff, dette gikk inn på meg kjente jeg.( Hadde jeg visst hvor du bor og det vært i nærheten av oss hadde du gjerne fått tatt ungene dine med deg og kommet til oss. Jeg er blitt såååå ømfintlig på slikt og bare tanken på at barnen deres og deg kanskje må ha en jævelnatt med angst og redsel får det til å knyte seg i magen min. (. Hvis han ikke vil la være å drikke så MÅ du finne en trygg løsning for deg og ungene i natt. (
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2010 #15 Skrevet 20. mars 2010 Hvis han bruker samværshelgen sin på å sette seg selv i en situasjon hvor han vet at han mister kontroll, så har du i alle fall rett i å nekte han samvær med deres fellesbarn. Enn så lenge er han edru, han har mange muligheter til å velge annerledes. Derfor kan han heller ikke skylde på fylla i ettertid. Nå vet ikke jeg noe om biomor, men hvis hun er normalt oppegående så ville jeg varslet henne slik at hun hadde mulighet til å beskytte sine barn og evetuelt nekte samvær med en far som bevisst setter barna sine i en slik situasjon. Hadde det vært mine barn hadde jeg hentet de med en gang.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2010 #16 Skrevet 20. mars 2010 Kjære deg! Du er nødt til å ta med deg barna til mannen å sove et annet sted i natt. Hvis ikke du har noen å sove hos, kan du dra til et krisesenter. Du kan virkelig ikke utsette deg for dette når du er gravid (ikke ellers heller). Barna må også slippe å oppleve flere skremmende hendelser. Både du og barna må være trygge, og da er det din oppgave som voksen å sørge for at dere er det. Når mannen din driter så fullstendig i deg, barna sine og sitt kommende barn, må du selv ta ansvar. Nå høres jeg sikkert litt lite forståelsesfull ut. Jeg skjønner at de som er i sånne forhold blir manipulert til å bli. Lykke til i kveld, og sørg for at du og barna er trygge i natt.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2010 #17 Skrevet 20. mars 2010 Biomor er klar over situasjonen.... Han ble arrestert da vi var på tur med jobben hans i fjor, og da fikk hun beskjed om hva som hadde skjedd... Hun hadde ikke andre alternativ for overnatting for minsten, derfor jeg holder meg hjemme med han i kveld. Og søsteren til mannen skal holde meg oppdatert på hva han drikker og tilstanden hans når de skal hjemover så jeg har alternativer til å gå ned der med ungene om han skulle være i "dårlig humør".
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2010 #18 Skrevet 20. mars 2010 Nå vet jeg ingenting om hvordan det er å leve sammen med en som er voldelig, men jeg vet om andre. Og vet at de andre har klart å komme seg langt vekk, med hjelp fra et krisesenter. Jeg vet om at de som har fått hjelp fra et krisesenter de har fått ny identitet og ny bo plass. De har et systemt hvor de går under "jorden", enten for en periode eller for alltid. Det at du går og bærer på et liv, det er nettopp det det er et liv. Så hadde jeg ikke nølt med å ta kontakt med et krisesenter. Man blir ikke fordi det er mange grunner. De mange grunnene burde jo vært med på å fått deg som fortest ut. Det jeg ikke skjønner er: Du sier at hele familien hans kjenner til hans sine voldelige episoder og x`en. Hvorfor har da ikke familien hans + x`en anmeldt han og tatt fra han barna?? Hvor er BV i denne saken?? BV er vel en kompent organ som kan hjelpe i en slik situasjon. Mannen må jo bures inne for en periode eller noe annet. Det at du går og bærer på hans sitt barn, burde jo fått alle dine plugger tent på. Du hadde gjort alt for å berge livet til det liv du bærer på. Det burde fått deg til å flykte og gjort alt i din makt for å hindre at noe skjer deg og ditt barn. Du er kanskje den kvinnen som har lyst å være med en slik mann, som banker deg sunder og sammen og så kanskje en dag faktisk gjør alvor av det hele, han DREPER deg. Som du beskriver han, så e det kanskje den veien det går mot. ER det da riktig for det ufødte barnet å sitte igjen med en FAR som er VOLDELIG som bare det?? Har du i det hele tatt stilt deg det spørsmålet?? Ja nå e jeg hard, men det er fordi du må KOMME deg vekk i fra han UANSETT. DU kan ha så mange GRUNNER SOM DU BARE VIL. BERG ditt liv og ditt BARNS liv.
Cat.68 Skrevet 20. mars 2010 #19 Skrevet 20. mars 2010 Vet du, det holder ikke at du får oppdateringer av søsteren din, dette skjønner du?? Om han er aldrig så blid og glad på festen vil grettenheten kunna innhente han på sekunder. Det ville ikke være riktig å slite opp sovende barn mitt i natten for å avverge en situasjon. Spesielt ikke når du er klar over muligheten på forhånd. DU MÅ sikre dere idag. Tenk på den klompen ungene deres måtte ha i magen idag/kveld over vissheten om at noe skummelt vil kunna skje. GI DEM TRYGGHET og vær/sov et annet sted en mannen din i natt og avverg en potensiell situasjon for ungenes skyld.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2010 #20 Skrevet 20. mars 2010 Når pappa skulle kose seg å ta en øl, som ble til 10 også ble det sprit og alt annet i tillegg, så satt resten av familen fulle av bekymring vel vitende om hva de hadde i vente. Jeg var en av dem som aldri gledet meg til jul, lørdagskvelder var heller aldri hyggelige hos oss. Alt var galt med oss, jo mer han drakk, jo mer edder og galle kom ut av kjeften på han. Jeg var stygg, teit, feit, dum, hjerneskada og alt mulig annet. Mamma var hore og fullstendig ubrukelig på alle måter. Broren min var ni da han fikk sin første omgang juling av sin fulle far. Da ble heldigvis begeret til mamma fullt og vi flyttet. Alltid når han hadde drukket og oppført seg slik så var han full av anger i ettertid. Kjempesnill og kjempegrei i flere dager. Jeg hadde alltid mange fine ting som andre ikke hadde, gaver fått av en angrende pappa. Jeg har ikke noe godt forhold til min far i dag. Fremdeles drikker han seg ufin og full når han skal kose seg. Han fikk ikke komme i brylluppet til broren min og han har ikke vært i barnedåpen til noen av barnebarna. Er det en slik far du vil ha til ungene dine?
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2010 #21 Skrevet 20. mars 2010 Ar biomor vet om dette gjør meg enda mer bekymret :-s man sender virkelig ikke unga sine til en voldelig far!! Håper virkelig dette ikke er et tulleinnlegg :-(
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2010 #22 Skrevet 20. mars 2010 Tusen takk for masse råd og tips. Jeg holder på å finne sted til meg og ungene for natta, og det ser ut til å løse seg. Sagt fra i biomor til minsten at vi skal ha en natt ute fra huset da mannen skal på fest, og det var helt i orden for henne. Så takk enda en gang
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2010 #23 Skrevet 20. mars 2010 Det er ikke et tulleinnlegg!! Hun er klar over hva som er skjedd og minsten er her bare en gang i mndn, om det en gang nå... Før var det annahver helg, men nå har hun redusert det pga den siste episoden. At mannen skal på fest i kveld var hun klar over, og hun prøvde å finne andre steder for han å være, men ingen som kunne ha han der over natta. Men mannen har sagt ting til henne at det ikke var så alvorlig som det er kommet frem at det er og skyldt på ryktene og bygda vi bor i. Så hun tror ikke det er så mye hans skyld, og at jeg har begynt det hele og at han har forsvart seg bare... Men hun vet jeg tar han med meg for natta og er hos et vennepar siden faren er på fylla...
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2010 #24 Skrevet 20. mars 2010 Fint at du tar deg av ungen hans da! Merker at jeg likevel synes synd på dette barnet, noe her skurrer veldig!
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2010 #25 Skrevet 20. mars 2010 Så flott! Da kan du og ungene i det minste kose dere en lørdagskveld, uten denne tunge skyggen hengende over dere! *støtteklem* Nå var du kjempeflink, syns jeg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå