Gå til innhold

Hvem står opp med barna i helga?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Både jeg og mannen min jobber fult. Vi vil begge sove lenge i helgen og i utgangspunktet skal vi ha dag vær. Men det fører ofte til krangling og diskusjoner om småting. alt fra om barna våkner kl 7 eller 9 så blir det ureteferdig og om en våkner og vil ha melk så hvem som skal gi det etc etc. Bah er så lei av alltid å sammenligne dagene, siden jeg har lørdager så skal han alltid "hevne seg på meg" på en måte med å gjøre det samme som meg, feks ikke ta de opp med engang, da skal han vente like mange minutter..er jo helt teit.. hvordan gjør dere andre det i helgene. Og ja jeg vet det er aleneforeldre her som må ta det hver dag helg eller ikke, men jeg er bare ute litt meninger fra dere som er to om hvordan dere organiserer helgemorgner?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det varierer siden gubben jobber av og til helger, jeg har fri helger. Det vil si at det faller mest på meg, men når gubben er hjemme så trår han til ;-) Vi har 3 barn så det er ikke lenge etter at den andre står opp for å hjelpe med påkledning og frokost. Idag ble det meg :-) Imorgen gubbisen.

Gjest Mylian med twins
Skrevet

Vi står somregel opp sammen. Hvis ikke så står han opp først. Vi har også tre barn. Han tar nattevåk uansett dag hvis noen våkner, da.

Skrevet

Min samboer er ikke far til barna mine, men han trår til så det holder uansett. Når de er hos oss og han ikke jobber helg så står vi opp hver vår morgen, jeg lørdag og han søndag! Han står også opp å tar de om en av de har mareritt ei natt eller er syke, så han er helt fantastisk.

Noe helt annet å ha han her i hus enn faren til ungene, for han måtte sparkes hardt ut av senga om jeg skulle ha noe håp om å få sove 5minutter lengere! Nå får jeg kjeft om jeg står opp før kl 10, om vi ikke skal gjøre noe veldig spesielt akkurat den dagen da.

Skrevet

Hva med å stå opp hver sin dag? Du lørdag og han søndag feks?

Så får begge to en morgen de kan sove lenge på.

Her i hus står jeg opp, men jeg liker det gjør samtidig noe hyggelig for mannen min. .-)

Skrevet

Her skulle han stå opp i dag, men her er jeg og han sover:s

Så forhandlet meg fram til ot han står opp i morra. Noe som passer meg utmerket, siden vi skal ha folk her i kveld med mat og vin;)

Men kjenner jeg han rett så henter han bare ungen inn i vår seng til jeg våkner og står opp likevel ... Duh!

Skrevet

Mannen jobber natt annenhver helg. Da er det jeg som står opp. De andre helgene er det også jeg som står opp i og med at jeg ikke får sove når jeg vet at de er oppe. Da tar jeg morgenstellet på min, hans og vår og så vekker vi han til frokost.

Skrevet

Jeg står aldri opp med mini i helgene, ei heller i ukedagene. Jeg får alltid sove lenge:)

Skrevet

Gjør det hver dag om jeg vil eller ei. Er alenemor så da er saken grei.

Skrevet

Vanligvis har vi hver vår dag -de helgene mannen har fri (jobber skift).

Men nå i vinter har han fått bruke en del penger på skiutstyr, så avtalen (hans forslag) var at om han fikk handle skulle han stå opp med barnet hver helg (både lørdag og søndag) han har fri fram til sommeren....

Og gjett om jeg sa ja! :)

Vi har hatt en slik avtale før, da var det ifjor sommer og han ville ha noe fiskeutstyr! :) Jeg koser meg i senga etter han har stått opp, men ligger sjelden lenger enn til 10. Så det er jo snakk om maks et par timer han er aleine oppe da.

Skrevet

Akkurat nå tar gubben ungene om han er hjemme når de våkner jeg er i uke 37 og får sove så lenge jeg vil når han er hjemme samme hvilken dag det er. Ellers så deler vi på det.

Skrevet

Han jobber, mens jeg er hjemmeværende husmor med to barn på 3 år og 11 mnd.

Jeg våkner tidligere enn han, har lettere for å stå opp, og så sover jeg og barna ofte til 9-10 tiden i ukedagene mens han må stå opp i 7 tiden for å dra på jobb.

Å la han få sove ut i helgene synes jeg er greit. Får en blid og opplagt mann sammen med oss resten av helgen :)

Men har jeg vært gravid, ikke fått sovet om natta, eller har hatt nattevåk så står enten han opp med barna, og lar meg sove ut. Eller så står jeg opp med barna til rundt 11-12, så står han opp mens jeg går og legger meg til jeg er uthvilt :)

Skrevet

Jeg.. og det har jeg gjort hver bidige dag i 2 år og 3 mnd.. Mannen ligger og snorker til langt på dag.. Vel, hans tap.. Jeg ville ikke vært foruten de herlige morgenstundene med barnet vårt.

Skrevet

Alltid mannen min! Kan telle på en hand de gangene jeg har stått opp :-) Snille, snille mannen. I dag lå barna i senga vår en times tid för han tok de med seg ut, da skrudde han av alle lys og TV og gjorde det helt mörkt i rommet. Kl 09.30 kom han med frokost på sengen med levende lys, kaffe, egg you name it! Verdens beste mann :-)

Skrevet

Vi står opp annenhver dag i helgene. Jeg tar lørdag ene uken, så tar han søndag den uken. Neste uke bytter vi. Er jo ikke noe problem om barna sover lenge en morgen, til ni, da har jo begge to fått sove lenge, ikke akkurat noe å bli sur for! :)

Vi har alltid delt på alt ansvaret for barna, både når vi vinner og taper på det. Vi delte fødselspermisjonen i to, og det har jeg fått tilbake i godwill så det holder i årene etterpå. Å være foreldre har vært noe vi har delt 50/50 på, helt fra starten av. Det skulle bare mangle...

Skrevet

Samboer står alltid opp med elstemann på 2 år, han våkner ca 09 i helgene. Jeg tar meg av lillebror på 3 mnd, men han liker og sove til klokka 1030...så jeg får alltid sovet lenge:):) Det var samboers eget forslagg. Han liker og stå opp med 2 åringen sånn at de kan spise frokost og se litt på tv sammen;)

Våkner babyen før 1030 så tar han seg gjerne av han også (jeg ammer ikke). Han syn at det er herlig og få kvalitetstid sammen med ungene i helgene.

Skrevet

Nå er det han som er hjemme i perm, så da er det han som står opp med ungen. Unntak er om han er syk eller har vært ute på noe dagen før etc.

Etterhvert som han begynner i jobb igjen også (1.august), så har vi avtalt å dele på det. Enten ved å ta annenhver helg, eller annenhver dag i helgen. Noe annet ville da vært merkelig?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...