Minimo <3 Skrevet 20. mars 2010 #1 Skrevet 20. mars 2010 Jordmor hadde jo sagt at jeg måtte ta det pga vekten osv.. Jeg følte liksom i det hun tenkte ganske høyt om at her måtte jeg jo få utslag!!!!!! Men NEIDA Målingen må vise under 6, for de som vet hva jeg mener! Vet ikke hva selv men alt under 6 er bra Tok prøven og den viste 4,3 på utslag før sukkerbehandlingen! Måtte drikke noe jækli ekkelt, som var av 3/4 dels druesukker i ett glass, blandet med litt vann! Fyttikatta så kvalmenes! satt i 2 timer og ventet i spenning! når jeg kom inn igjen hadde jeg overraskende 3, 2 i måling WHOOP WHOOP! den skal jeg gni i tryne på jordmor hehe Noen andre som har vært på glukosebelastning her?
Gjest Skrevet 20. mars 2010 #2 Skrevet 20. mars 2010 jeg har også tatt den pga høy vekt og uten utslag, har tatt den i alle tre svangerskapene, og jeg synes det er en flott ting å kunne sjekke så man vet alt er bra har fått en følelse her inne at mange synes leger/jormødre er ekle som ber dem ta den.. synes bare det er ett pluss at de passer på oss jeg da.. men godt for deg også minimo at den var fin )))))
Minimo <3 Skrevet 20. mars 2010 Forfatter #3 Skrevet 20. mars 2010 hehe jeg visste jeg skulle ta den, for det var allerede satt opp time til meg, og det er ikke noe gale med at de vil hjelpe oss, for det syns jeg er bra men det er måten de sier det på! akkurat som om de ser ned på deg fordi du er overvektig! akkurat som mobberene på skolen hehe.. litt dumt å sammenligne det! blir jo flau når du trekker opp genseren, fordi da ser de strekkmerkene fre forige svangerskap! og valken som må løftes, selvom du har mage! nei æsj.. kjipt at det er sånn! men takk for den
Gjest Skrevet 20. mars 2010 #4 Skrevet 20. mars 2010 ja legger merke til at mange her inn har litt ufine jordmødre eller leger, heldigvis så har jeg hatt min lege i 12 år så min vekt er ikke et tema som tas opp på en negative måte.. men har også slitt med mye spiseforstyrrelser, noe som står i papirene mine, så heldigvis ingen jordmødre som tar tak i det heller siden legen min er på nett skal ikke være lett med kropp og vekt, man er jo også veldig sensitiv når man er gravid for hvem vil ikke være den slanke med bare en liten bump på magen men som jeg har fått høre fra barnefar mange ganger, strekkemerkene er bare en kjærlighetserklæring på de fine barna vi har ))
Corneliuss Skrevet 20. mars 2010 #5 Skrevet 20. mars 2010 Jeg er tynn men har også strekkmerker fra første svangerskap om det er noe trøst. Tror alle finner noe med kroppen sin som de ikke liker uansett hvordan den ser ut. Det viktigste er at vi er sunne og friske! Det teller mye mer enn kiloene =O)
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 20. mars 2010 #6 Skrevet 20. mars 2010 jeg har vært til glukosebelastning.. Fikk vite at min var på under 5, det var det eneste jeg fikk vite. Men det er jo forsåvidt bra så da klager jeg ikke:-) Er glad alt var bra jeg:-)
2 boys & now pink Skrevet 20. mars 2010 #7 Skrevet 20. mars 2010 Vært på glukose belastning med 1 mann, men ikke med nr 2, og heller ikke nå med nr 3...
LilleToa <3 AugustBaby på vei! Skrevet 20. mars 2010 #8 Skrevet 20. mars 2010 jeg hadde sukker i urinen forrige svangerskap (jeg hadde vært på kino dagen før og spist en del smågodt ) da jeg kom med urinprøven gjorde dne mye utslag, og jeg måtte komme igjen neste dag for å drikke 2 dl med dette dritet og det måtte jo drikkes FORT også!!! så da satt jeg med Ronny på siden som spiste kylling og drakk cola, mens jeg måtte sitte inne på legekontorer i 2 timer men det var ikke noe utslag der heller... hehe... bare min egen feil hihi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå