Gå til innhold

Spinning! Noen som holder på med det her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har så lyst til å prøve. Men har ikke turt å melde meg på en slik time enda. Jeg er greit trent.

På studioet her har de noen timer som heter easy xycling, og en som heter bare xycling.

Den easy er jo for nybegynnere, men de timene er så sjeldent at jeg aldri får kommet med på dem. Så nå lurer jeg på om jeg vil kunne klare meg gjennom en vanlig time, eller om det er veldig lurt med den nybegynnertimen?

Å en annen ting ang. spinning. Får man veldig store lår av det?

Jeg har lyst å trene for å gå ned i vekt. Er spinning effektivt da?

Jeg syns det er vanskelig å komme i gang med egentreningstimene. Så å komme i gang med en gruppetime hadde vært supert! :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har spinnet en del de siste mnd, og tror det går veldig greit å gå på en vanlig time. På spinning så kan du regulere mye selv, hvor mye motstand du velger å ha på, og du trenger heller ikke følge samme tempo som de andre hvis du ikke klarer det. Det er mye opp til en selv på disse timene.

Etter forrige svangerskap så spinnet jeg 3 ganger i uken i 3-4 mnd (ble gravid igjen), og gikk ned 10 kg. Kjempefin måte å gå ned i vekt på. Holdt på med litt styrketrening i tillegg et par ganger i uken.

Jeg har ikke fått store lår av det, men kjenner at det er mye mer muskler der enn før. Bare positivt for min del altså.

Lykke til, spinning er kjempegøy, og formen kommer fort:)

Skrevet

Spinning er kjempegøy. Det er en meget effektiv måte å forbrenne kalorier på.

Du får ikke store lår av spinning.

Det som er så fint med spinning er at du tilpasser belastningen på sykkelen etter hvilket nivå du er på. Du må regne med at det går 2-3 spinningtimer før du er helt trygg på hvor ditt nivå er. De fleste instruktører tar hensyn til at det er nye mennesker med på timen, og tar seg tid til å fortelle og vise.

Det mest optimale for å gå ned i vekt er 1-2 spinningtimer i uka, samt 1-2 styrketrenings timer i uka. Viktig å kombinere pulstrening med styrke for å oppnå høyest forbrenning.

Skrevet

Hvor godt trent er du fra før? Hvis du nesten ikke har noe treningsgrunnlag vil jeg anbefale nybegynnertime, selv om de noen gang kan være litt kjedelig. Mulig jeg syns det, fordi de er så lette.

Er du i god form, skal du nok klare en spinning 2 time. Du styrer jo selv hvis du kjenner at det blir for tungt. Det er det fine med spinning, du regulerer selv hvor mye motstand du vil ha. Men hvis du aldri har prøvd spinning før, kan en nybegynner time være lurt første gang. Da vet du om dette er for lett for deg, eller om det var akkurat passe. Er det lett, så er det ikke noe problem å gå på neste nivå.

Du trenge ikke nødvendigvis å få store lår. Om du får store muskler går mest på genetikk. Noen kan trene beinhard spinning og ha kyllinglår, mens andre får pumpete, bodybuilder-lår. Det skal ingenting før jeg får muskler og jeg får store muskler, uansett. Mens jeg ha venninner som trener det samme, men som er like slanke og bare har fått en fin muskeltoning.

Om spinning er effektivt?? JA! men du må gi jernet, og det gjør du hvis du har en god instruktør. Du må ikke være redd for å ta litt i, og en pulsklokke er veldig lurt, da du kan måle pulsnivået ditt. Det skal ikke være for høyt heller. Jeg har ihvertfall erfartt at det er lett å gå ned i vekt når jeg trener spinning. Også er det så gøy!!

Hvis treningssenteret har noe som heter pulsspinn, så vil jeg absolutt anbefale det også, kiloene raste av meg, og formen var på topp.

Jeg anbefaler det på det sterkeste! LYKKE TIL!

Skrevet

Spinning er veldig effektivt når en skal gå ned i vekt. Forbrenner masse på en time. Det er veldig enkel trening, trenger null tankevirksomhet ;)

Det "vanskligste" er å stille inn sykkelen, sett setet i hoftehøyde, pass på at du ikke må skli fra side til side når du tråkker. Styret skal være i høyde med setet eller litt høyere.

Vær litt tidlig ute så du får prøvd ut sykkelen før timen starter. Bare øv deg på å reise deg å sånn, ikke vanskelig i det hele tatt men greit å ha prøvd det før det er i gang.

Du kan nok greit gå på en hardere time så lenge du er litt trent, du styrer jo tyngden selv så det er bare å skru det litt lettere hvis det blir for tungt.

Instruktørene jeg har snakket med sier en ikke får store lår av spinning, og jeg har ikke merket noe selv, og jeg trener spinning 3-4 ganger i uken. Jeg slanker meg ( Har gått ned over 30 kg det siste året) og spinning er veldig effektivt. Kan virkelig anbefales :)

Skrevet

Tusen takk for så informative og gode svar!

Har virkelig lyst til å prøve. For å gå på ellipsemaskin og styrketrening på egenhånd blir kjedelig i lengden da jeg ikke har noen å trene med.

Har trent på sånn ellipsemaskin og hatt styrketrening i 6 mnd. nå. Å er veldig aktiv generelt. Så kanskje jeg kan prøve meg på en vanlig time først da siden jeg kan styre mye selv.

Har lyst å gå ned sånn ca. 10 kilo. Men jeg syns jeg har store nok muskler i låra, vil ikke ha dem større :P Men jeg kan jo bare la vær og trene lårene ved siden av. Mest magen jeg har ekstra på..

Takk igjen! Tror jeg skal prøve meg i påskeferien, for da er det sikkert litt rolig på studioet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...